آخرین عناوین

سه شنبه 5 آبان 1394-23:11 کد خبر:16892

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران بیان کرد:

ساماندهی اعضای خانه مطبوعات مازندران

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران گفت:لغو عضویت 300 نفر، با اجرای طرح پالایش و ساماندهی اعضای خانه مطبوعات مازندران انجام خواهد شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس ، حسین قربانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح پالایش و ساماندهی اعضای خانه مطبوعات مازندران از چهارشنبه پنج آبان‌ماه در سطح استان آغاز و تا چهاردهم این ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این طرح بر اساس خانه مطبوعات کشور باید در استان اجرا شود که اعضای خانه مطبوعات به اعضای اصلی و افتخاری تبدیل و تقسیم می‎شوند.

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران با اعلام اینکه برای ثبت‌نام خبرنگاران استان در این طرح فرم ساماندهی اعضای خانه مطبوعات تهیه شده که این فرم در سایت خانه مطبوعات استان قرار دارد و خبرنگاران برای ساماندهی نیاز است که این فرم را تهیه و پس از تکمیل در اختیار نمایندگان و رابطان خانه مطبوعات در شهرستان‌های تهیه‌شده، قرار دهند.

قربانی یادآور شد: فرم‌های تکمیل‌شده اعضای خانه مطبوعات شرق استان در اختیار رابط این خانه در شهرستان نکا، فرم‌های تکمیل‌شده خبرنگاران ساروی در اختیار دفترخانه مطبوعات استان، فرم‌های خبرنگاران شهرهای قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه‌شمالی و جویبار در اختیار رابط خانه مطبوعات شهرستان قائم‌شهر، فرم خبرنگاران خانه مطبوعات بابل، آمل و محمودآباد در اختیار رابطان خانه مطبوعات این شهرها و همچنین فرم‌های خبرنگاران غرب استان مازندران از نور تا رامسر در اختیار دفتر مرکزی خانه مطبوعات در شهرستان چالوس تحویل شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح بعد از بررسی نهایی، اسامی خبرنگاران نهایی در سایت خانه مطبوعات استان درج می‌شود و این اسامی برای ارائه خدمات مناسب‌تر به خبرنگاران در اختیار وزارت ارشاد نیز قرار می‌گیرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران با اعلام اینکه پس از بررسی خبرنگاران عضو خانه مطبوعات به خبرنگاران اصلی و افتخاری شناسایی می‌شوند، افزود: خبرنگاران اصلی حق شرکت در مجامع عمومی خانه مطبوعات استان را دارند ولی اعضای افتخاری حق رأی و بهره‌گیری از خدمات خانه مطبوعات را ندارند.

قربانی اضافه کرد: در این طرح نشریاتی که دفتر مرکزی آنها در استان مازندران نیست، به‌عنوان عضو افتخاری محسوب می‌شوند و فقط سرپرستان روزنامه سراسری به‌عنوان عضو اصلی محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: طبق اساس‌نامه جدید خانه مطبوعات، خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان به‌عنوان عضو خانه محسوب نمی‌شوند و عضویت آنها خلاف اساس‌نامه است و طبق برنامه عضویت خبرنگاران صدا و سیما از خانه مطبوعات لغو می‌شود.

قربانی در پایان گفت: تعداد اعضای فعلی خانه مطبوعات استان مازندران 687 نفر است که با اجرای طرح ساماندهی، عضویت بیش از 300 نفر پس از بررسی لغو می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :