آخرین عناوین

شنبه 9 آبان 1394-18:43 کد خبر:16912

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های منطقه ساری بیان کرد:

افزایش مصرف بنزین در شش ماهه نخست سال 94

در شش ماهه نخست امسال مصرف بنزین در مقایسه با مدت مشابه پارسال 4 درصد افزایش داشت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری با بیان اینکه یکی از اساسی ترین فعالیت های شرکت تامین و توزیع فرآورده های نفتی است گفت:در شش ماهه نخست امسال مصرف بنزین 489 هزار و 752 لیتر بوده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 4 درصد افزایش داشت.

حسینعلی طالبی با اشاره به اینکه استقرار جایگاه های CNG  و اقبال عمومی برای استفاده از سوخت پاک باعث کنترل مصرف بنزین شد خاطر نشان کرد:با  این حال مصرف بنزین در شش ماه نخست امسال افزایش یافت.

وی افزایش حضور مسافران تابستانی نسبت به پارسال و تمدید مدت استفاده از بنزین 700 تومانی ذخیره شده در کارت های سوخت را عوامل اصلی افزایش مصرف سوخت بنزین عنوان کرد.

طالبی میزان مصرف نفتگاز در شش ماهه نخست امسال را 319  هزار و 829 لیتر اعلام کرد و افزود:این میزان نسبت دوره مشابه سال قبل کاهش 6 درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در زمینه کاهش مصرف سوخت نفتگاز،اصلی ترین دلیل  این کاهش را تبدیل مصرف کارگاه های صنعتی و گلخانه ها از نفتگاز به CNG   بیان کرد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری در زمینه میزان مصرف نفت سفید در شش ماهه نخست سال جدید نسبت به دوره مشابه سال قبل اظهار داشت:میزان مصرف نفت سفید در این دوره به 36 هزار و 495 لیتر رسید که در مقایسه با دوره شش ماهه اول پارسال یک درصد کاهش یافت.

طالبی میزان مصرف نفت کوره نیروگاه را 671 هزار 124 لیتر اعلام کرد و بیان داشت:با تدایبر اندیشیده شده و  اقدامات انجام گرفته توانستیم میزان مصرف نفت کوره نیروگاه را در 33 درصد کاهش دهیم.

وی در توضیح تدایبر اندیشیده شده در زمینه کاهش مصرف سوخت نفت کوره نیروگاه گفت:ما توانستیم با استفاده از سوخت جایگزین گاز به جای نفت کوره در شش ماهه نخست امسال و در زمان کاهش مصرف گاز خانوارها به کاهش چشمگیری در زمینه میزان مصرف نقت کوره نیروگاه دست پیدا کنیم.

حسینعلی طالبی همچنین تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال با تبدیل مصرف سوخت  کارخانه ها و کارگاه های صنعتی از نفت کوره به گاز شهری توانستیم میزان مصرف نفت کوره را به 28 هزار و 873 لیتر کاهش دهیم که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال قبل با کاهش 49 درصدی روبرو شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :