آخرین عناوین

يکشنبه 10 آبان 1394-0:52 کد خبر:16918

روابط عمومي سازمان فاوا شهرداري ساري خبر داد:

پدافند غیرعامل مسئله اصلی کشورها

مدير عامل سازمان فاوا شهرداري ساري اظهار داشت:پدافند غيرعامل يكي از مسائل اصلي اكثركشورهاي جهان می باشد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي سازمان فاوا شهرداري ساري، عليرضا عظيمي طي مصاحبه اي با اين واحد  به مناسبت هفته پدافند غير عامل به تشريح اين امر مهم پرداخت وافزود : پدافند غيرعامل يكي از مسائل اصلي اكثركشورهاي جهان در همه زمينه هاست .

 مسئله امنيت و كاهش آسيب‌پذيري شهر به عنوان مكان جنگ، بي نظمي و تروريسم از گذشته تاكنون مورد توجه كشورهاي مختلف قرار داشته است.

 وي گفت : آسيب پذيري بالاي مناطق كلانشهري، به عنوان مركز سياسي و اقتصادي استان و حتي كشور، به دليل انباشت قدرت، جمعيت، فعاليت و ثروت، بكارگيري سياست هاي پدافند غيرعامل را ضروري ساخته است.

ايشان با اشاره به رشد سريع توسعه شهري افزود : در دهه‌ هاي قبل چنان بوده كه منجر به ايجاد عدم تعادل در چگونگي استفاده از اراضي شهري شده و روستاها را به شهر و شهرهاي كوچك را به شهرهاي بزرگ تبديل كرده است؛ كه به تبع آن ضريب خطر با توجه به رشد و گستردگي روز افزون بالاتر مي رود.

عليرضا عظيمي بيان كرد : از سوي ديگر فراواني بسيار زياد حوادث و سوانح در ايران، آن را به يكي از ده كشور سانحه خيز دنيا مبدل ساخته است .

طبق آمارهاي سازمان ملل متحد ، ايران بعد از چين، هند و بنگلادش، چهارمين كشور حادثه‌خيز در آسيا محسوب مي شود بطوريكه اكثر شهرهاي مهم كشور در معرض خطرات جدي حوادث و بلاياي ويرانگري از جمله زمين لرزه ، سيل و .. قرار دارند .

مدير عامل سازمان فاوا گفت : پدافند غير عامل را مي توان مرحله نخست و سنگ بناي مديريت بحران دانست بطوريكه نمي توان حد و مرز مشخصي براي آنها قائل شد.

 امروزه در شهرهاي پيشرو دنيا ، ارتباط يكپارچه و لحظه به لحظه ميان پدافند غيرعامل و مديريت بحران از برنامه هاي جدي مديريت شهري محسوب مي شود.

وي خاطر نشان كرد : در اين راستا در اختيار داشتن اطلاعات دقيق و به‌روز از شهر ، مي تواند اولين گام و در واقع اصلي ترين پيش شرط آن محسوب مي شود كه مجموعه شهرداري ساري، سازمان فاوا و بخش GIS، با تكيه بر اطلاعات برآمده از پروژه مميزي املاك مبتني بر  GIS درصدد دستيابي به آن است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :