آخرین عناوین

دوشنبه 11 آبان 1394-15:31 کد خبر:16923

نامه کارشناس سیاسی به استاندار مازندران:

ورشکستگان مدیریتی به نظرات دلسوزان توجه کنند

یک کارشناس سیاسی طی نامه ای به استاندار مازندران گفت:جنابعالی ورشکسته مدیریت هستید چرا که تاکنون هیچ برنامه و خلاقیت برای نوآوری و توسعه پایدار در استان نداشته‌اید و به گواه آمار و ارقام و شواهد در اجرای سیاست های دولت محترم تدبیر و امید ناکام بوده‌اید.


به گزارش خزرخبر،در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم‌های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف متوقف کردن برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران، واژه‌ی جدید « اقتصاد مقاومتی » به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است.

این واژه اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال 1389 مطرح گردید.

در همین دیدار، مقام معظم رهبری « اقتصاد مقاومتی » را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل «فشار اقتصادی دشمنان» و «آمادگی کشور برایی جهش» را معرفی نمودند.

برای مفهوم اقتصاد مقاومتی در همین مدت زمان کم، تعاریف متفاوتی ارائه شده که هر کدام از جنبه‌ای به این موضوع نگاه کرده‌اند.

در این میان، تعریف جامع و کامل از اقتصاد مقاومتی را خود رهبر فرزانه انقلاب ارائه داده‌اند.

ایشان در دیدار با دانشجویان فرمودند: «اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین کننده‌ی رشد و شکوفایی کشور باشد.»

هرچند در اقتصاد مقاومتی ارکانی مدنظر است از جمله مقاوم بودن اقتصاد، استفاده از همه‌‌ ظرفیت هاى دولتى و مردمى، حمایت از تولید ملى، مدیریت منابع ارزى، مدیریت مصرف و... که اندیشه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اراده و اعتقاد و تکلیف و رسالت ماست و بر این باوریم که اقتصاد مقامتی دارای رویکردی مردم محور است و همچنین بر این باوریم که باید همه قوا را وارد این عرصه کنیم.

امروز نوآوری و خلاقیت مدیر در اقتصاد مقاومتی یک اصل است و باید از منویات مقام معظم رهبری در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی نهایت استفاده را برد و باید از ورود نگاه سیاسی به اقتصاد مقاومتی جلوگیری کنیم چون با مبانی آن سازگار نیست و برای اقتصاد مقاومتی همانند سم است.

اما سخنان ما با آقای استاندار است؛ آقای استاندار که امروز منتقدان خود را که اکثریت از نخبگان و چهره‌های علمی و دانشگاهی و سیاسی هستند و دور از شان ادبیات دولت تدبیر و امید که همواره بر حقوق شهروندی و احترام تاکید ورزیده را ورشکستگان سیاسی می‌خواند، باید این نکته را به وی یادآوری کنیم که جنابعالی از ورشکستگان مدیریت هستید که هیچوقت نخواستید از نکته نظرات نخبگان و چهره‌های علمی و سیاسی در اجرای سیاستهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت برای پیشرفت و توسعه استفاده کنید.

نگارنده چندین پیشنهاد در اجرای سیاستهای دولت را به جنابعالی یادآوری کرده‌ام که امروز مشاهده می‌نمایم بعد از چند سال تازه به فکر اجرای آن افتادید که در سیستم مدیریت به نوعی خلاقیت و نوآوری در این حوزه ندارید و پیشنهادات دیگر که قبلا مطرح شده در فواصل زمانی دیگر به جنابعالی یادآوری می‌نمایم.

جنابعالی در اولين جلسه ستاد راهبردی و مديريت اقتصاد مقاومتي که روز یکشنبه مورخه 10 آبان ماه برگزار شد، به فکر تحقق اقتصاد مقاومتی افتاده‌اید و از مدیران خواستید برنامه ارائه دهند که باز هم جای شکرش باقی است که در حال وعده دادن و ... هستید و ایکاش توجه‌ای به نظریات و پیشنهادات حوزه رسانه و ... داشتید که دلسوزانه نظرات کارشناسانه خود را به شما ارئه می‌دادند و شما نادیده می‌گرفتید.

پیشنهاد نگارنده در مورخه 9/12/92 با این عبارت که (استاندار مازندران کارگروه اقتصاد مقاومتی را در استان شکل دهد) در خروجی سایت‌های استان قرار گرفت که اگر اندکی متوجه می‌شد تا کنون دو سال از تحقق منویات مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی می‌گذشت اما با اهمال مسئولین امر این مهم تاکنون به تاخیر افتاد.

بخشی از آن خبر در ادامه می‌آید:

(عادل روحی در گفت و گو با خبرنگار اصلاح نیوز اظهار کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در تدوین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استاندار مازندران برای استفاده بهینه از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی را باید در دستور کار خود قرار دهد.

روحی اظهار کرد: براین اساس فرصت ها و نحوه استفاده و بهره برداری از آن در حوزه های مختلف استان باید بررسی و راههای برون رفت از مشکلات شناسایی و احصا گردد و بایددر هریک از دستگاهها ستادی تشکیل و ظرف مدت معین مشکلات را به کارگروه اعلام کنند.

ابن کارشناس حقوق بین الملل در ادامه افزود ؛ استاندار باید ظرفیت منطقه ای استان و هم مرز بودن با کشورهای حاشیه دریای مازندران و پتانسیل های سازمانهای منطقه ای را در این کارگروه باید در نظر داشته باشد و از این رو باید از نخبگان؛ دانشگاهیان و دلسوزان استان دعوت بعمل آورد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده بهینه و درست از منابع و فرصت‌ها برای دستیابی به اقتصاد پایدار و توسعه پایدار مقاوم در برابر آسیب ها است واقتصاد مقاومتی به هیچ وجه ربطی به تحریم ها ندارد و دستورالعمل بلند مدت کشور است.)

متاسفانه بی‌تفاوتی مجموعه مدیریت کلان استان به نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران باعث شد امروز قشر عظیمی از نخبگان جامعه از مدیریت استان ناراضی باشند و به فکر تغییرات کلی در این نهاد مهم و تصمیم‌گیر باشند که دلیل اصلی آن کج‌سلیقگی و انحصارطلبی و توجه نداشتن به دلسوزان استان است.

بهرحال امیدوارم که ادعای جنابعالی برای ساختن استان و تدوین برنامه که تاکنون تنها به صورت شعاری بوده در عمل محقق شود اما ما هم براین باور هستیم که جنابعالی ورشکسته مدیریت هستید چرا که تاکنون هیچ برنامه و خلاقیت برای نوآوری و توسعه پایدار در استان نداشته‌اید و به گواه آمار و ارقام و شواهد در اجرای سیاستهای دولت محترم تدبیر و امید ناکام بوده‌اید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :