آخرین عناوین

دوشنبه 11 آبان 1394-17:3 کد خبر:16925

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هشدار داد:

مشاهده پنج کانون بیماری تب برفکی در دامداری‌های مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال در پنج کانون، بیماری تب برفکی در دامداری‌های استان مشاهده شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، دلاور حیدرپور در رزمایش پدافند غیرعامل با عنوان مبارزه با بیماری تب برفکی که در شهرستان جویبار برگزار شد با بیان اینکه امروزه با توجه به پیشرفت‌ علم و تکنولوژی دنیا، پیچیدگی‌ها بیشتر شده است، اظهار کرد: بخش کشاورزی هم به دلیل سرکار داشتن با طبیعت از ریسک‌پذیری بالایی برخوردار است و در هر مقطعی در معرض آفت و بیماری است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت قالب مازندران در بخش کشاورزی است و 27 درصد تولید ناخالص داخلی و 23 درصد اشتغال مربوط به بخش کشاورزی است باید آمادگی لازم برای مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی فراهم شود.

حیدرپور خاطرنشان کرد: مازندران پرچم‌دار ظرفیت تولید دام و طیور در کشور است و باید این آمادگی برای همیشه ایجاد شود تا بتوانیم در مقابله با بیماری‌های بخش دامی و کاهش خسارت به موقع عمل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: احتمال بروز ویروس تب برفکی در فصل سرما و با ورود پرندگان مهاجر از کشور‌های همسایه گسترش می‌یابد که باید آمادگی لازم را برای کاهش خسارت در دام‌ها ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی بیماری خطرناک و مسری در دام‌ها است، گفت: این بیماری مشترک بین انسان و دام نیست.

حیدرپور اظهار کرد: بیماری تب برفکی سال گذشته در 145 کانون گاوی و گوسفندی بروز پیدا کرد و امسال هم در پنج کانون مشاهده شده که مقابله با آن ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: برای جلوگیری از مشاهده بیماری تب برفکی در دام باید واکسیناسیون و جدا‌سازی دام آلوده از سایر دام‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید با ارتقاء سطح بهداشتی دامداری‌ها و دامداران،دامنه انتشار این بیماری را کاهش دهیم و تولیدات بخش دامی را در مقابل این بیماری‌ها بیمه کنیم.

حیدرپور افزود: برای کاهش خسارت‌های احتمالی در صورت بروز احتمال ضرورت دارد آمادگی کامل ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: می‌توانیم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارتقاء سطح مهارتی بهره‌برداران، خسارت بخش کشاورزی و زیربخش‌های دام و طیور را کاهش دهیم.

وی اظهار کرد: کشور و به خصوص مازندران ظرفیت دارد تا با بهره‌گیری از توان بخش کشاورزی قسمت عمده‌ای از محصولات کشاورزی را به خارج کشور صادر کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :