آخرین عناوین

سه شنبه 12 آبان 1394-11:22 کد خبر:16928

درگیری لفظی برسر یک تابلو:

درگیری لفظی بین دو مسئول جویبار و سیمرغ بر سر یک تابلو

درگیری لفظی بین دو مسئول از شهرستان‌های جویبار و سیمرغ بر سر یک تابلو ، واکنش فرمانداران دو شهرستان و امام جمعه سیمرغ را به همراه داشت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، دوشنبه هفته گذشته بود که درگیری لفظی بین بخشدار مرکزی جویبار و رئیس شورای شهر سیمرغ منجر به واکنش امام جمعه سیمرغ در نماز جمعه شد و او تاکید کرد که اجازه اسائه ادب به مدیران شهرستان خود را نمی‌دهیم و از مسئولان خواست تا این موضوع را پیگیری کنند.

شنیده‌ها حاکی از این است که دوشنبه هفته گذشته یکی از شهروندان سیمرغ با مشاهده گشت اداره راه و ترابری در یکی از ورودی‌های این شهرستان ابتدا فکر می‌کرد آنها در حال بهسازی جاده دریا هستند، اما با نزدیک شدن به این واحد گشتی، متوجه شد که به‌وسیله دستگاه جوشکاری در حال برش تابلو هستند.

این شهروند سیمرغی بلافاصله با شهرداری و شورای شهر مربوطه تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد، مسئولان شهری نیز با کسب تکلیف از فرماندار و امام ‌جمعه سیمرغ خود را به صحنه رساندند.

پیرو این موضوع، خبرنگار خبرگزاری فارس نیز جویای چرایی این اتفاق شد، لذا آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌گویی است که با دو تن از اعضای شورای شهر کیاکلا انجام گرفته است.

رئیس شورای شهر کیاکلا درباره این موضوع گفت: زمانی که به محل توقف گشت راه و ترابری جویبار رسیدیم، با حضور مردم و فضای متشنجی روبه‌رو شدیم.

ساره نیکجو اظهار کرد: بخشدار مرکزی جویبار و عضو شورای «فوتم‌علیا» نیز در صحنه حضور داشتند و مدعی بودند به‌دلیل نامناسب بودن مکان تابلو می‌خواهند آن را به نقطه بهتری انتقال داده و نصب کنند.

وی اظهار کرد: وقتی علت را از بخشدار جویبار پرسیدیم، او پاسخ داد که چون در نقشه زمین کشاورزی این شهرستان، فوتم‌علیا تا 50 متر داخل شهر کیاکلا قرار دارد، لذا این تابلو نیز به همین مسافت باید وارد شهرستان سیمرغ ‌شود.

رئیس شورای شهر کیاکلا با بیان اینکه نارضایتی خود را از چنین اقدامی به بخشدار جویبار اعلام کردم، افزود: اما با توهین او مواجه شدم و حتی از رئیس کلانتری که در صحنه حضور داشت، خواست تا افراد حاضر را به‌عنوان اراذل و اوباش دستگیر کند.

تابلویی که برجای خود ماند

نیکجو ادامه داد: به بخشدار جویبار گفتیم که تابلوها باید در جای خود باقی بماند، اما او تاکید داشت که محل نصب تابلو غیر کارشناسی است.

وی گفت: وقتی خود را نماینده شورای شهرستان سیمرغ معرفی کردم، با واکنش بدی از سوی بخشدار جویبار مواجه شدم، اما از مردم خواستم تا آرامش خود را حفظ کرده و با طمانینه رفتار کنند.

رئیس شورای شهر کیاکلا بیان کرد: در همان لحظات، دستوری از سوی فرماندار سیمرغ ابلاغ شد که تابلو در جای خودش می‌ماند و شما نگران نباشید، اما بخشدار جویبار دوباره تهدید کرد که حتی اگر شب هم شده می‌آیم و تابلو را انتقال می‌دهم!

وی ادامه داد: واکنشی را از سوی فرماندار جویبار شاهد نبودیم، ولی به‌دلیل صحبت فرماندار سیمرغ که گفتند تابلو در جای خودش باقی می‌ماند، مردم را آرام کردیم و برگشتیم.

نیکجو با بیان اینکه دغدغه‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد، افزود: مردم زیادی با شورای شهر کیاکلا تماس گرفته و می‌گویند که اگر تابلو جابه‌جا شود، ما ساکت نمی‌مانیم.

این مسئول شهری در پایان با تاکید بر اینکه طبق تقسیمات کشوری، قبل از رودخانه «سنگ‌پل» متعلق به سیمرغ بوده و جزو محدوده این شهرستان است، گفت: طبق نقشه اولیه، بخش زیادی از روستاهای جویبار به سمت سیمرغ نیز شامل این تقسیمات می‌شود و اگر جویبار وارد عمل شود ما نیز براساس نقشه‌های اصلی، حق خودمان را می‌گیریم.

نائب رئیس و سخنگوی شورای شهر کیاکلا نیز در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: شهر کیاکلا در اوایل انقلاب ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان را داشت اما به دلایل مختلف این فضا تغییر کرد و از اوایل انقلاب روستاهای کیاکلا یکی پس از دیگری به شهرستان‌های اطراف ملحق شد و کیاکلا در حد یک بخش باقی ماند ولی شهرهای هم‌جوار تبدیل به شهرستان شدند.

مسعود آب‌آذری گفت: در بهمن‌ماه 91 و به برکت خون 150 شهید گلگون‌کفن کیاکلا و در رأس آن سرلشکر خلبان شهید کشوری، از سوی رئیس‌جمهور وقت و بنا به خواست مرحومه سیلاخوری مادر شهیدان کشوری، بخش کیاکلا به یاد کد پروازی شهید کشوری (سیمرغ)، به شهرستانی با همین نام مزین شد.

لزوم احترام به تصمیمات و تقسیمات کشوری

وی با بیان اینکه تغییر و تحولات طبق تصمیمات کشوری صورت گرفته و ما وظیفه‌داریم به این تقسیمات احترام بگذاریم، افزود: با همه کم‌لطفی‌هایی که از سوی برخی مسئولان جویبار اتفاق افتاده اما حاضر به همکاری برای توسعه این‌دو شهرستان همسایه هستیم.

سخنگوی شورای شهر کیاکلا گفت: همچنان که ما به مردم جویبار و مسئولان این شهرستان و تقسیمات کشوری بنا به دستور حکومتی احترام می‌گذاریم، لذا از جویبار و شهرستان‌های هم‌جوار نیز انتظار احترام متقابل را داریم.

آب‌آذری از مسئولان استانی و شهرستانی خواست تا توجه ویژه برای جلوگیری از حاشیه‌ها و تنش‌ها داشته باشند تا از تعرض به حقوق مرزی و مردمی جلوگیری شده و مسیر همدلی، هم‌زبانی، پیشرفت و احترام متقابل دچار دست‌انداز نشود.

وی در پایان گفت: هر مسئول، پیشانی شهرستان خود است و نگاه مردم نیز همواره به مسئولان و حرکات آنها است، لذا با احترام متقابل و در نظر گرفتن شرایط و حساسیت‌ها باید اعتماد مردم را به دست آورد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :