آخرین عناوین

سه شنبه 12 آبان 1394-14:13 کد خبر:16931

نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

دستورات قرآن باید در جامعه پیاده شود

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: قرآن این هدیه الهی را باید در متن زندگی خود قرار دهیم و دستورات و تعالیم آن را در سبک زندگی و جامعه پیاده کنیم.


به گزارش خزرخب، آیت‌الله نورالله طبرسی در همایش قرآنی پرسنل فرماندهی انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: آن‌طور که باید نمی‌توانیم قرآن را بفهمیم و درک کنیم و این تنها از عهده اولیای خداوند ساخته است.

وی با بیان اینکه قرآن «مأدبه‌الله» یعنی سفره خدا است، افزود: این سفره تا قیامت پهن و ابدی است و به فراخور اشخاص هر کس می‌تواند به اندازه توان و فهم خود از این سفره استفاده کند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به همایش مذکور گفت: همه ما باید شاگرد مکتب قرآن باشیم، اگر به این کتاب آسمانی آشنا هستیم باید آشناتر و اگر روشن هستیم باید روشن‌تر شویم.

آیت‌الله طبرسی با بیان اینکه «مأدبه‌الله» گاه به معنای ادبستان نیز تفسیر می‌شود، افزود: قرآن صراط و میزان و یک دانشگاه بوده که انسان‎ها را در این مکتب تربیت می‌کند و ادبستان است.

وی ادامه داد: قرآن «هدی‌للناس» و «هدی‌للمتقین» است، یعنی هم جامعه را و هم متقین را هدایت می‌کند، قرآن فی‌نفسه هر قوم و قبیله‌ای و عرب و عجم را هدایت می‌کند اما متقین پذیرای قرآن هستند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مسلمانان باید به این سفره الهی دست دراز کنند و از نعمات آن برخوردار شوند، اظهار کرد: این هدیه الهی را باید در متن زندگی خود قرار دهیم.

وی در پایان گفت: قرآن در جلدهای مختلف و به‌زیبایی چاپ و منتشر می‌شود، اما باید دستورات و تعالیم آن را در سبک زندگی و در جامعه پیاده کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :