آخرین عناوین

سه شنبه 12 آبان 1394-19:9 کد خبر:16933

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود:

رزمایش دفاع از کوی و برزن در میاندورود برگزار می‎شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود از برگزاری رزمایش دفاع از کوی و برزن در این شهرستان خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حسین جناسمی در نشست خبری با خبرنگاران، از برگزاری رزمایش دفاع از کوی و برزن در این شهرستان خبر داد و گفت: این رزمایش 2 روز در 14 و 15 آبان ماه به‌مدت 36 ساعت با حضور بسیجیان و مسئولان در شهر سورک برگزار می‎شود.

وی با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در اطلاع‎رسانی، افزود: خبرنگاران در انواع جنگ‎ها در خط مقدم جبهه حضور فعال داشتند که برای آگاه‎سازی و اطلاع‎رسانی درست به جامعه نقش مهم را ایفا می‎کنند و در سخت‎ترین عرصه، کار جهادی را بر عهده دارند.       

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود هدف این رزمایش را آمادگی رزمی، فرهنگی و بصیرتی عنوان کرد و ادامه داد: هدف از برگزاری این رزمایش تمرین تاکتیکی، حفظ و انسجام سازمان، آگاهی نیروهای بسیجی در برابر انواع تهدیدات، ارتقا روحیه خدمت‎رسانی به مردم، آمادگی تاکتیکی و افزایش توان رزمی است.

جناسمی یادآور شد: بسیجیان با توجه به تهدیدات دشمن، با آمادگی کامل در برابر انواع تهدیدها تمرین رزمی دارند و این رزمایش فرصتی برای نشان این توان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود اضافه کرد: در این رزمایش، گردان‎های بیت‎المقدس بر اساس برنامه‎هایی که برای اجرای طرح عملیات میدانی آموزش‎هایی از قبل دیده‎اند، به‎صورت تئوری و عملی طی 36 ساعت فرا ی‎گیرند تا اقتدار و صلابت خویش را در برابر انقلاب اسلامی و تأمین امنیت مردم به نمایش بگذارند.

وی آمادگی در برابر تهدیدهای دشمن را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: این دو گردان، نمونه‎ای از گردان‎های میاندورود است که اگر روزی منجر به تهدید شویم، ده‎ها گردان بیت‎المقدس در این شهرستان برای دفاع از انقلاب اسلامی و امنیت مردم، آماده به کار هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود به برنامه‎های دیگر این رزمایش اشاره داشت و خاطرنشان کرد: برنامه‎های فرهنگی از جمله دسته‎روی گردان‎ها از مزار شهدای گمنام تا مزار شهر سورک در عصر پنج‎شنبه همراه با مداحی و سینه‎زنی، برگزاری نماز جماعت و زیارت عاشورا با نشست‌های روشنفکری و بصیرتی، برگزاری صبحگاه مشترک بسیجیان در صبح جمعه با حضور مسئولان، پیاده‎روی تاکتیکی شبانه، اجرای عملیات میدانی و شرکت بسیجیان در نماز عبادی‌سیاسی در روز جمعه از برنامه‎های این رزمایش است.

جناسمی تصریح کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، غبارروبی گلزار شهدا از دیگر برنامه‌های این رزمایش است که پیشکسوتان، فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‎های شهدا نیز در این برنامه‎ها حضور دارند.

وی با اشاره به موفقیت‎های هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این موفقیت‎ها به‌واسطه حضور بسیجیان است، امروزه موفقیت‎های میدانی را در سوریه و عراق شاهد هستیم که این رزمایش به‎نوعی تجدید خاطره با آرمان‎های امام و شهدا است.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود درباره مأموریت گردان‎های بیت‎المقدس، گفت: امسال رزمایش دفاع از کوی و برزن در دو گردان بالغ بر 500 نفر تشکیل می‎شود که مأموریت این گردان‎ها جنگ نرم، نیمه‎سخت و سخت است که پدافند غیرعامل در برابر تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی با هدف کمک به مجروحان و مصدومان نیز در این رزمایش اجرا می‎شود.

جناسمی با اشاره به برنامه‎های روز 13 آبان، بیان کرد: مراسم راهپیمایی از روبه‎روی شهرداری سورک تا میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود که اطلاع‎رسانی به پایگاه‎ها از طرف سپاه، مقاومت بسیج و نهادهای این شهرستان برای هرچه باشکوه‎تر برگزار کردن این مراسم، انجام شد.

وی مهم‎ترین برنامه‎ها را مقابله با جنگ نرم دانست و اظهار کرد: این برنامه به‎عنوان فعالیت‎های مهم، توسط حلقه‎های صالحین در پایگاه‎ها به‌صورت مختلف اجرا می‎شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود تأکید کرد: گردان‎های بیت‎المقدس متشکل از 9 دسته، از پایگاه‎ها انتخاب می‎شوند که بهترین و باانگیزه‎ترین نیروها از جمع حلقه‎های صالحین انتخاب شده است.

جناسمی با اشاره به دسته‎های واکنش‎زایی، ادامه داد: نیروها، کلاس‎های تئوری و انواع تمرین‎های تاکتیکی میدانی را طی دو روز آموزش می‎بینند که بهترین نیروها از سطح حلقه‎ها به‎عنوان دسته‎های واکنش‎زایی انتخاب می‎شوند که هدف، امنیت مردم در برابر حوادث و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی فعالیت‎های خوبی در شهرستان انجام شد، گفت: 30 واحد تولیدی در سال گذشته افتتاح شد و امسال نیز 50 طرح واحد تولیدی افتتاح و در دست اقدام داریم که فعالیت خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :