آخرین عناوین

سه شنبه 12 آبان 1394-22:24 کد خبر:16937

رئیس سازمان زندان های کشور اعلام کرد:

حبس، آخرین مجازات / مازندران پیشرو در کاهش جمعیت کیفری

رئیس سازمان زندان‌های کشور تاکید کرد: همکاران قضایی باید از صدور قرارهایی که منجر به زندان می‌شود خودداری کرده تا حبس آخرین مجازات باشد.


به گزارش خزرخبر،اصغر جهانگیر در حاشیه افتتاح کارگاه قالیبافی بند نسوان زندان قائم‌شهر، اظهار داشت: قصد داریم در این سفر با بازدید از مجموعه دادگستری و سازمان‌های تابعه علاوه بر ارتقای وضعیت  دادگستری برای حل مشکلات مردم مازندران تلاش کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، بیان کرد: یکی از راهکارهای مهم این امر، استفاده از ظرفیت‌های قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری برای تعلیق و تعویق اجرای مجازات است.

بازرس ویژه قوه قضاییه تصریح کرد: با استفاده درست از ظرفیت‌ها و قوانینی که قانون‌گذار پیش‌بینی کرده است زندان مرکزی برای نگهداری ناامن کنندگان امنیت جامعه و مزاحمان نوامیس مردم خواهد بود و در این ظرفیت‌ها بدهکاران مالی و دیه از محیط زندان خارج می‌شوند.

رئیس سازمان زندان‌های کشور تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار را کمک خوبی برای کم کردن زندانیان دانست و اذعان کرد: مازندران با دارا بودن ۱۸ درصد تحت قراری، هفت درصد از میانگین ۲۵ درصدی کشور پایین‌تر بوده و در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها پیش‌قدم است.

وی یکی از راهکارهای مهم بازگشت به اجتماع برای زندانیان را ایجاد ظرفیت اشتغال برای آنان دانست و افزود: با آموزش مهارت‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان شرایط ارتباط آنان با جامعه فراهم خواهد شد و باید تلاش کنیم همه زندان‌ها تبدیل به‌به مراکز اصلاح و تربیت و اشتغال شوند.

رئیس سازمان زندان‌های کشور از ساخت چهار زندان جدید در استان مازندران خبر داد و گفت: معضل کمبود جا در زندان‌ها یک مشکل کشوری است که در مازندران هم با آن مواجه هستیم که به همین منظور چهار مرکز جدید با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ نا ۶۰ درصد در این استان در حال ساخت است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :