آخرین عناوین

چهارشنبه 13 آبان 1394-9:52 کد خبر:16939

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

برخی نمایندگان مازندران دچار آلزایمر سیاسی شده اند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:برخی از نمایندگان و کاندیداها دچار آلزایمر سیاسی شده اند.


به گزارش خزرخبر، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه برخی از نمایندگان و کاندیداها دچار آلزایمر سیاسی شده اند گفت:اما آقایان باید بدانند که حافظه مردم قوی تر و دقیق تر از آن است که بتوان باردیگر نظرسیاسی آنها را به خود جلب و جذب کرد.

وی خاطر نشان کرد:وعده های عمل نشده نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بسیار بیشتر از عملکردشان است خواستار دقت بیشتر مردم در انتخابات هفتم اسفند 94 شد.

عالیه زمانی کیاسری افزود:برخی از نمایندگان و کاندیداها در ایام انتخابات با انواع وعده های رنگارنگ سعی می کنند اذهان افکار عمومی را به خود جلب نمایند در حالیکه هیچکدام از وعده هایشان در چارچوب وظایف نمایندگی آنها نمی گنجد.

وی افزود:آنهاییکه بعداز 4سال فراموشی وعده های سرخرمن خود، قصد دارند مجددا با ترفندهای نخ نما شده آرای مردم را در سبد خود قرار دهند باید بدانند که حافظه مردم قوی تر و دقیق تر از آن است که بتوان باردیگر نظرسیاسی آنها را به خود جلب و جذب کرد.

زمانی کیاسری افزود:ظاهرا برخی از این آقایان دچار آلزایمر سیاسی شده اند و فکر می کنند چون مردم برعکس آنان همه روزه با هزارو یک مشکل معیشتی و اقتصادی دست به گریبان هستند،بنابراین دوباره شیفته حرفهای قشنگ آنها می شوند و اقبال عمومی باردیگر به آنها تعلق خواهد گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت حضور موثر و هوشمندانه زنان در عرصه انتخابات به عنوان نیمی از ترکیب جمعیتی جامعه گفت:نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می دهند و اینک این قشر عظیم از خود می پرسند سهم ما از نمایندگی مجلس چقدراست؟

چرا ما نباید در خانه ملت نماینده ای  از جنس خود داشته باشیم؟چه اشکالی دارد از حوزه انتخابیه ای که مثلا دو نماینده دارد ،یک نفر از قشر 50درصدی زنان باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر حضور تعیین کننده زنان در عرصه انتخابات مجلس آینده در تمامی حوزه های انتخابیه استان مازندران و بویژه در حوزه انتخابیه شهرستان ساری گفت:الحمداله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی،زنان و بانوان جامعه ما فضای بسیار مطلوبی را برای حضوری موفق در تمام عرصه های مدیریتی،تصمیم سازی ،برنامه ریزی و حتی نمایندگی مجلس شورای اسلامی دارند،لذا باید این ظرفیت را قدر بدانند و در جهت نیل به اهداف و مطالبات مشروع زنان و دختران جوان که آینده سازان جامعه هستند استفاده نموده و با وضع قوانین بهینه و مطابق با شرایط و تحولات جامعه اقدام نمایند.

وی افزود:واقعیت این است که زنان همانند مردان ،شهروندان درجه یک جامعه محسوب می شوند و هیچ عاملی نمی تواند مانع از حضور موثر آنان در عرصه های مختلف جامعه باشد.

زمانی کیاسری تصریح کرد:آموزه های دین مبین اسلام همواره بر توجه به حقوق زنان تاکید دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها بر حضور موثر و هوشمندانه بانوان در عرصه تصمیم سازی های بزرگ جامعه نظیر انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید نموده اند.

وی افزود:بانوان جامعه باید درپرتو خودباوری و اعتماد به نفس با ایفای درست نقش تاثیرگذار خود سهم 50درصدی خویش را مطالبه نمایند و در جهت استیفای حقوق مشروع خود تلاش کنند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به روند وضع قوانین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:بررسی ها نشان می دهد روح جاری در بسیاری از این قوانین مبتنی بر نگاه مردانه و در واقع مردسالارانه است.

وی گفت:به دلیل در اقلیت بودن تعداد نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی،بسیاری از نیازمندیهای قانونی و مشروع زنان در فرآیند تدوین قوانین نادیده گرفته شده یا به تصویب نمی رسد.

زمانی کیاسری افزود:برای اصلاح چنین وضعیتی زنان باید حضوری موثرتر و آگاهانه تر و البته انتخابی هوشمندانه تر را در هفتم اسفندماه 1394 رقم بزنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :