آخرین عناوین

چهارشنبه 13 آبان 1394-12:33 کد خبر:16944

رئیس دیوان عدالت اداری عنوان کرد:

ضعف دستگاه‌ها در تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی / جریمه‌های سنگین برای ساخت‌وسازهای غیرمجاز

تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی درمازندران نگران کننده است وعدم نظارت کافی بر ساخت‌وسازها سبب تحمیل هزینه هنگفت در شهرها شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری صبح امروز در جلسه شورای اداری بابل، اظهار کرد: آمار شکایت به دیوان عدالت اداری که مرجع قضایی مردم از عملکرد ادارات دولتی بوده، افزایش داشته است.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور بیان کرد: تلاش ما کاهش این آمار بوده اما قضات زیر این بار سنگین فرسوده می‌شوند.

منتظری از وجود 50 شعبه بدوی و 15 شعبه تجدیدنظر در دیوان عدالت اداری کشور خبر داد و گفت: توان و امکانات ما محدود اما بار ما بسیار سنگین است.

وی تصریح کرد: در سال 91 مجموع شکایات رسیده به دیوان، 3 هزار و 300 مورد، سال 92، 3 هزار و 461، سال 93، 3 هزار و 913 و امسال به 2 هزار و 238 مورد رسیده که با وجود 31 استان در کشور تلاش برای کاهش این آمار امری ضروری است.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور مصوبات غیرمتناسب با قوانین از سوی شوراها را یکی از مشکلات عمده در این حوزه برشمرد و افزود: باید مصوبات شورا به شکل کامل رصد شود، تأکید ما بر این است که شورا مصوبات را منطبق با قوانین کند و با شرایط موجود هماهنگ شوند.

منتظری از عملکرد ضعیف شهرداری‌ها اظهار تأسف کرد و اظهار داشت: عدم نظارت کافی بر ساخت‌وسازها سبب تحمیل هزینه هنگفت در شهرها شده که بعد از پایان کار این افراد به کمیسیون ماده 100 معرفی و جریمه سنگین می‌شوند.

وی یادآور شد: این هزینه‌ها سرمایه ملی بوده که حاصل عدم نظارت کافی شهرداران و حوزه‌های شهرداری است.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در مازندران اظهار نگرانی کرد و ادامه داد: چه کسی باید جلوی این مشکلات را بگیرد، چرا همه فریاد می‌زنند و کاری انجام نمی‌شود این افرادی که این ساخت‌وسازها را در زمین‌های ملی انجام می‌دهند چه کسی به آنها خدمات زیربنایی می‌دهد این ضعف دستگاه‌ها است.

منتظری گفت: حداقل در ماه در هیئت عمومی دیوان عدالت 15 مصوبه شورا را باطل می‌کنیم، چراکه معتقدیم باید عملکرد شوراها در شهرها ساماندهی شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :