آخرین عناوین

چهارشنبه 13 آبان 1394-16:52 کد خبر:16946

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد:

راه اندازی سازمان تعاون قوه قضائیه / تشکیل اساسنامه سازمان تعاون

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه سازمان تعاون قوه قضائیه راه‌اندازی می‌شود، گفت: اساسنامه تشکیل سازمان تعاون شکل گرفته تا بتوانیم بخشی از مسائل را حل کنیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای ظهر امروز در دیدار با کارکنان قوه قضائیه و دادگستری این شهرستان بیان کرد: آمل یکی از شهرهایی است که از لحاظ تاریخی و مذهبی سابقه درخشانی دارد و مردم آن بر ولایت‌مداری شاخص هستند.

وی افزود: این شهر از لحاظ علمی با داشتن عالمان، فقها و برجستگان جهان اسلام همانند آیت‌الله حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی آملی زبانزد بوده و شخصیت‌های سیاسی، علمی و فقهی آن همچون در گرانبهایی می‌درخشند.

معاون اول رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه این شهر در شهادت‌طلبی، رشادت، مجاهدت و دلیرمردی با تقدیم سرداران و شهدا برگ زرینی در کارنامه ولایتمداری خود دارد، تصریح کرد: هم اکنون جوانان زیادی از این منطقه با ولایت‌پذیری در حال مبارزه با دشمنان در سطح مدافعان حرم اهل بیت هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه امروزه کشورمان زیر پرچم اسلام با رهبری شخصیتی آگاه با درایت و بصیرت کامل اداره می‌شود، گفت: مردم کشورمان در جنگ تحمیلی و دوران قبل از انقلاب ظلم و جور صدام و نظام پهلوی را مشاهده کردند و به هیچ وجه گذشته خود را فراموش نمی‌کنند.

محسنی‌ اژه‌ای با اعلام اینکه باید در دستگاه قضا با بهره‌گیری از معنویات به مردم کمک‌رسانی کنیم، در مورد تشییع جنازه شهید آملی اظهار کرد: امروز مردم آمل در تشییع پیکر جانباز 70 درصد شهید علی شالیکار حضوری کم‌نظیر داشتند، زیرا این جانباز شهید در سال 1357 توسط رژیم منحوس شاهنشاهی قطع نخاع شده و 37 سال با درد و رنج و مشقت برای دفاع از اسلام تحمل کرد.

وی با اشاره به روز جهانی استکبارستیزی گفت: نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی امروز در راهپیمایی روز دانش‌آموز و 13 آبان نشان دادند که از شهدا درس آموختند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه مردم از مسئولان دستگاه قضا انتظار خدمت‌رسانی و توجه در پرونده‌ها را دارند، گفت: باید تمام تلاش‌مان را برای رفع مشکلات خرد و کلان مردم بکار گیریم و در کارهای آنها گره‌گشایی داشته باشیم.

این مسئول با اعلام آگاهی از مشکلات کارمندان دستگاه قضا به بخشی از این موارد اشاره کرد و گفت: عدم امکان استخدام، عدم بودجه لازم، خالی بودن بیش از 50 درصد پست‌ها، گرفتاری خانواده مشغول در دستگاه قضا، عدم حضور فرصت‌های شغلی برای فرزندان، مشکلات معیشتی و تورم از مواردی است که در تلاش برای رفع آنها هستیم.

وی اعلام کرد: هیئتی از قوه قضائیه برای بررسی مشکلات خرد و کلان دستگاه قضا در آمل فعالیت داشته و گزارش‌های لازم را اعلام کرده است و به این دلیل افتتاح ساختمان جدید دادگستری را در دستور کار قرار دادیم.

محسنی‌ اژه‌ای با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند پرونده‌هایشان با سرعت و دقت در مراکز قضایی بررسی شود، ادامه داد: اگر توانستیم در ایام انقلاب اسلامی تاکنون مشکلات زیادی را برطرف کرده و جنگ و عقب‌افتادگی‌ها را پشت سر بگذاریم، به دلیل اتکا به خداوند ایمان و اراده قوی، صبر و بردباری و صمیمیت و یکرنگی بوده است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: این عوامل باعث شده تا مردم در جهت رسیدن به اهداف والای خود با توصیه بزرگان دینی صبر پیشه کرده و با اتحاد و یکدلی مشکلات را از پیش رو بردارند.

وی با اشاره به در حال شکل گرفتن سازمان تعاون این قوه گفت: ساختارهای لازم پیش‌بینی شده و اساسنامه تشکیل سازمان تعاون شکل گرفته است، همچنین کلیات آن نیز به تأیید آیت‌الله لاریجانی رئیس قوه قضائیه درآمد تا با تشکیل سازمان مربوطه بتوانیم بخشی از مسائل را حل کنیم.

این مسئول با اشاره به همدلی مطلوب بین دولت، مجلس و قوه قضائیه گفت: بخشی از مشکلات کشور نیازمند اصلاح قانون است و باید به دنبال آن رفت، زیرا باید در مواردی که نیاز به قانون دارد با دقت ورود پیدا کنیم.

محسنی‌ اژه‌ای خاطر نشان کرد: دولت پس از برجام امید ایجاد گشایش‌هایی را داده که این مهم در بین مردم نیز امیدواری ایجاد کرده است، هرچند دستگاه قضا هم امیدوار است از لحاظ بودجه بیشتر به آن توجه شده تا در جهت رفع مشکلات مردمی برآید.

وی در توصیه به مسئولان دستگاه قضا گفت: باید به آن دسته از افرادی که از لحاظ مالی توان تامین هزینه وکلا را ندارند و یا زبان برای گفتن، قلم برای نوشتن و همچنین پای آمدن به ادارات برای آنها فراهم نیست، توجه شود تا حقوق دیگران ضایع نشود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :