آخرین عناوین

چهارشنبه 13 آبان 1394-17:23 کد خبر:16949

رئیس دادگستری قائم‌شهر اظهار داشت:

کمبود کادر قضایی در قائم‌شهر رسیدگی به پرونده‌ها را کند می‌کند

کمبود شدید کادر قضا به‌ویژه در بخش خانواده ، در قائم‌شهر روند رسیدگی به پرونده‌ها را کند می‌کند.


به گزارش خزرخبروبه نقل ازفارس٬ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد برهانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد٬ از کمبود 27 درصدی کادر قضایی و کمبود 37 درصدی کادر اداری در قائم‌شهر خبر داد و اظهار کرد: محاکم و دادسرای این شهرستان بیش از میزان معین و حد نصاب لازم در هر شعبه انجام وظیفه می‌کنند.

وی افزود: تنها تا وقت اداری روز گذشته 129 فقره پرونده جزایی و 100 فقره پرونده به محاکم حقوقی ارسال شد که در دادسرا وضعیت از این هم بدتر است.

رئیس دادگستری شهرستان قائم‌شهر حد نصاب قانونی رسیدگی به پرونده حقوقی را 90 و جزایی را نیز  110 پرونده اعلام کرد و بیان داشت: ورودی پرونده‌ها در قائم‌شهر با این حد‌نصاب جور در نمی‌آید.

برهانی تصریح کرد: در بخش خانواده کادر قضایی با کمبود بسیار شدید مواجه‌ایم و این پروسه طولانی‌شدن رسیدگی به پرونده‌ها سبب نارضایتی مردم شده است.

وی ورودی روزانه پرونده‌های خانوادگی در هر شعبه را 300 فقره بیان کرد و خواستار افزایش شعب بازپرسی برای قائم‌شهر شد.

این مسئول از وقوع هشت فقره قتل در سال‌جاری در قائم‌شهر خبر داد و افزود: با این حجم کار تلاش و دقت در حد مقدورات انجام می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان قائم‌شهر در پایان به ساختمان دادگستری قائم‌شهر اشاره کرد و گفت: این ساختمان متناسب با شان شهرستان نیست و ترافیک و ازدحام شدید در راهروهای دادسرا و دادگستری مردم را اذیت می‌کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :