آخرین عناوین

چهارشنبه 13 آبان 1394-17:50 کد خبر:16953

امام جمعه فریدونکنار خبر داد:

اهدای زمین 3 هزار متری برای احداث دادسرا در فریدونکنار

امام جمعه فریدونکنار از اهدای زمین 3 هزار متری برای احداث ساختمان جدید دادسرا در این شهرستان توسط مسئولان شهری خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی ظهر امروز در جلسه شورای اداری فریدونکنار با حضور معاون حقوقی قوه‌قضائیه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: قاضی باید مسلط به قوانین و فرمول‌های قضایی بوده و با ارباب رجوع برخورد خشن نداشته باشد.

وی با بیان اینکه از لازمه‌های رفتاری قضات دور بودن از طمع است، افزود: قاضی اگر متوجه حکم اشتباه خود شد باید بر اشتباه خود اقرار کرده و حکم صحیح را صادر کند و نباید هرگز در چنین مواردی با لجبازی بر حکم اشتباه پافشاری داشت.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: نباید در درک مطالب پرونده‌های مختلف قضایی به تحقیق و پژوهش‌های کوتاه اکتفا کرد و در این مباحث باید با تسلط به پرونده روند آن را ادامه داد و حکم صادر کرد.

جلالی با اشاره به اینکه قاطعیت در حکم قضات بسیار مهم است، تصریح کرد: باید حقوق کافی برای قضات دادگستری‌ها و عوامل دادسرا در نظر گرفت و البته در جمهوری اسلامی این مجموعه به لطف انقلاب اسلامی از طمع به دور هستند.

وی با تاکید بر اینکه فریدونکنار به یک ساختمان جدید دادسرا نیازمند است، بیان کرد: وقتی در فریدونکنار ساختمان فعلی دادگستری را احداث کردند، این شهرستان بخش بود و هنوز به شهرستان ارتقا نیافته بود، اما هم‌اکنون با 60 هزار نفر جمعیت ثابت با مشکلات عدیده‌ای در این راستا مواجه هستیم.

جلالی با بیان اینکه مسئولان شهری فریدونکنار 3 هزار مترمربع زمین برای احداث ساختمان دادسرای شهرستان اختصاص دادند، تصریح کرد: برای احداث این ساختمان نیاز است اعتبارات آن در کمترین زمان ممکن محقق شود تا مردم فریدونکنار طعم خوش خدمت در این بخش را بچشند.

وی با بیان اینکه در فریدونکنار سه شعبه قضایی فعالیت دارند از لزوم ایجاد 9 شعبه در فریدونکنار خبر داد و افزود: فعالیت در دادگستری فریدونکنار با روند خوبی انجام می‌شود و در این مدت هیچ شکایتی از مردم نسبت به عوامل دادگستری شهرستان نداشتیم.

امام جمعه شهرستان فریدونکنار گفت: برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی در فریدونکنار با کمبود فضا و امکانات مواجه هستیم که امیدواریم سفر هیئت قضایی کشور و نماینده قوه‌قضائیه به شهرستان منشا خدمات در این راستا برای مردم فریدونکنار شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :