آخرین عناوین

پنجشنبه 14 آبان 1394-10:53 کد خبر:16955

مدیرعامل شهروند تدبیر به خرج دهد:

مشکل از ریشه شهروند است!!در این باخت ها مقصر کادرفنی است یا بازیکنان؟!!

مدیرعامل تیم برای یک بار هم شده تدبیر به خرج داده و با انتخاب یک مربی با تجربه و کار آزموده، تیم را به سمت راه درست هدایت کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از عصر وطن،باتوجه به نتایج ضعیف تیم شهروند ساری و باخت اخیر به تیم حفاری اهواز نظر علیرضا هاشمی مربی و کارشناس فوتسال را درباره بازی تیم شهروند ساری جویا شدیم:

نظر شما درمورد بازی شهروند با حفاری چه بود؟

شروع بازی با یه شوک همراه بود که دقایق اولیه تیم حفاری موفق به گل زدن شد در ادامه تیم حفاری توانست موقعیت های جدی را دروازه شهروند به وجود بیاره و به سه گل دیگه برسه سرعت بازی تیم حفاری در ضد حمله ها خیلی خوب بود با برنامه بازی میکردند و میدانستن از بازی چه میخواهند درنبردهای یک در مقابل یک خیلی خوب عمل کردند ودر اکثر صحنه ها موفق بودند تیم شهروند هم در چند صحنه که بصورت فردی انجام شد خطر رو دروازه حريفش بوجود آورد گلهای تیم شهروند هم از یه کار فردی به ثمر رسید.

 درکل تیم شهروند در بازی فاقد تمرکز، انگیزه و برنامه و خیلی بی نظم بودند و فاقد مدیریت لازم بر روی نیمکت در مقابل تیم حفاری با استراتژی مناسب و هدایت درست و بازیکنان با انگیزه و نظم تاکتیکی و مهارت فردی بازیکنان موفق به کسب سه امتیاز شد.

عملکرد تیم شهروند را در این بازی چطور بود؟

تیم شهروند متاسفانه روند خوبی از ابتدای سال نداشته در این بازی هم فاقد برنامه و تاکتیک مناسب بوده بعد از دریافت گل اول بازیکنان تمرکز لازم را  برای ادامه کار نداشتن خیلی عصبی بودند در کارهای دفاعی ساختار تیم کاملا بهم پاشیده بود.

 در نبردهای یک به یک بد عمل کرد اکثرا به نفع تیم حریف بوده در کار دفاع گروهی هم خیلی عملکرد ضعیفی داشته متاسفانه در زمان ضربات ایستگاهی و کرنر فاقد برنامه بود در کارتهاجمی و بازی رو به جلو هم فاقد تاکتیک، بازی ترکیبی و یک و دو بوده حتی نبردهای یک به یک هم تیم حریف صاحب برتری بوده عدم استفاده از سیستم متناسب با بازی و هدایت نادرست از سوی سرمربی و نیمکت متشنج و عدم کارایی لازم کمک مربیان در مواقع حساس و مشاوره مناسب به سرمربی همگی در این شکست سهیم بودند.

 البته هواداران خیلی زود از تیم نامید شدند که آن هم برمیگشت به بازیهای گذشته فشار تماشا گران هم روی دوش بازیکنان سنگینی میکرد.

متاسفانه از وجود این همه هوادار بخوبی استفاده نمی شود.

لازم به ذکر است دیگه تمام تیمها میدونن و این تجربه رو دارن در این سالن چطور بازی کنن در مقابل این همه تماشاگر، این سالن برای شهروند دیگه سم هستش و نباید بازی کنه این سالن برای تیمها شناخته شده است این زمین میطلبه شما از بازیکنانی با مهارتهای فردی و امادگی جسمانی بالایی برخوردار باشند استفاده کنی که هم اکنون اینطور نیست.

عملکرد کادرفنی چطور بود؟ در این باختها مقصر کادرفنی است یا بازیکنان؟

ببینید تیم از اجزا مختلف تشکیل شده که همه باید بخوبی به وظایفشون عمل کنند از مدیر باشگاه تا مسئول تدارکات، نباید هیچ وقت شکستها به گردن سرمربی ثبت شود باید دید آیا مدیر عامل توانسته امکانات لازم را برای تیم فراهم کند یا نه، آیا بازیکنان مورد نظر سرمربی جذب شدند یا نه ایا امکانات تمرینی مناسب به موقع فراهم بوده یا نه ایا توانسته فضای ارام و امنیت روانی برای تیم بوجود بیاره یا نه و... .

 پس خیلی چیزها دخیل هستند متاسفانه جذب بازیکن مناسب با شرایط تیم نبوده این بازیکنان اصلا مکمل خوبی برای هم نیستند نمیتوانند به هم و تیم کمک کنند متاسفانه بازیکنان فعلی شهروند از نظر تکنیکی و مهارتهای فردی شبیه هم هستند وهمچنین یه نیمکت تکراری با همین قابلیت، در جذب بازیکن هم در نیم فصل دوم هم ضعیف عمل شده بازیکنان جذب شده همانند بازیکنان فعلی هستند و از هیچ قابلیت ممتازی برخوردار نیستند و هیچ کمکی به تیم نمیکنن البته درحفظ بعضی بازیکنان و مدیریت بر انها هم بسیار ضعیف عمل شده، بازیکنان فعلي شهروند به لحاظ فردی در سطح خوبی هستند وبسیار با غیرت که هر چه در توان دارن انجام میدن.

 کادر فنی هم فقط سرمربی نیست همه باید کمک کنند از مربی دوازده بانها تا بقیه مربیان باید بخوبی به سرمربی کمک کنند و مشاور خوبی برای سرمربی باشند و لحظات حساس بازی کمک واقعی برای سرمربی باشند و دراین باختها مدیر عامل، کادرفنی، بازیکنان و تماشاگران ما که در تشویق و اعتراض دچار افراط و تفریط میشون همه مقصر هستند.

ایا تیم شهروند در جذب بازیکن در نیم فصل دوم موفق بوده است ؟

متاسفانه بازیکنان جذب شده فاقد کارایی لازم هستند با بقیه بازیکنان هیچ فرقی ندارند و در شرایط فعلی کمکی نمیتونن بکنن این بازیکنان هیچ شاخصه ممتازی نسبت به بقیه بازیکنان ندارند و شاید هم در شرایط فعلی پایینتر هم باشند.

نقش کمک مربیان در تیم شهروند چطور میبینید؟

متاسفانه اونا هیچ نقشی ندارن البته کارایی لازم رو ندارن که بشه به اونا نقشی داد چون نمیتونن کمکی به سرمربی کنن برای اونا فقط در کنار تیم بودن مهمه عنوان مهم نیست شما میبینید مربیان زیادی اومدن و رفتن ولی این کمک ها همچنان هستند اگه واقعا اینها نقشی در تیم دارن، مثل سرمربی های قبلی در شکستها سهیم هستند باید ازتیم برن ولی شما میبینید همچنان هستند و حضورشان در تیم تاثیری ندارد برد و باخت براشون مهم نیست چون هر هر که سرمربی تیم باشه اونها هستند و به کارشون ادامه میدن در حالی که در همه جای دنیا بهترین نفرات رو بعنوان کمک و تمرین دهنده انتخاب میکنند که کمک بزرگی برای سرمربی هستند.

آیا مدیریت باشگاه در این باختها  سهمی دارد؟

بله همه در بردها و باختها شریک هستند البته سهم هرکسی مشخصه، ببینید اگه واقعا مردم و ورزش و فوتسال رو دوست داریم باید براش وقت بزاریم باید مدیرعامل تیم تمام فکر و توانشو برای باشگاهش بزاره چون مردم و جوانان طرف مقابلش هستند باید به احترام اینهمه هوادار و عاشق ورزش تمام وقتشون رو برای تیم خرج کنند چون کار بزرگیست متاسفانه این مشکل ورزش کشور هستش که اداره كنندگان آن چند شغله هستند و این بی احترامی و خیانت به ورزش و مردم هستش مطمئن باشید با این روش مدیریتی ورزش ما به جایی نمیرسه متاسفانه هم در ورزش دنبال قدرت و شهرت و پول هستند و از احساسات مردم ورزش دوست سوءاستفاده میشه و تیم شهروند هم از این قاعده مستثنی نیست ارکان تشکیل دهنده تیم شهروند متناسب با این تیم نیست باید شاید جواب بدهند تیمهای دیگه هم مثل شهروند هستند ولی اون چیزی که درسته باید انجام داد اون راهی که درسته باید رفت.

مدیر عامل، رییس هیات، عضو شورا و.... چگونه میشه با این همه مشغله به درستی به همه کارها رسیدگی کرد مطمئن باشید با این وضع نمیشود اینده خوبی برای باشگاه شهروند متصور بود مگر اینکه اقایان تاملی کنند و راه درست را پیش بگیرند.

آینده تیم شهروند را چطور ارزیابی میکنید؟

تیم شهروند متاسفانه با این کادر فنی به بن بست رسیده و اینو خود مدیرعامل میدونه اگر قرار بر تغییر هست کادرفنی همگی باید از تیم جدا بشوند نه فقط سرمربی، امیدوارم با یک انتخاب مناسب و تغییر شرایط فنی و روانی بتونه نتیجه لازم رو برای ماندن در لیگ بگیرد.

صحبت پایانی؟

امید است مدیرعامل تیم برای یک بار هم شده تدبیر به خرج داده و با انتخاب یک مربی با تجربه و کار آزموده، تیم را به سمت راه درست هدایت کرده تا باعث شادی دل هواداران شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :