آخرین عناوین

جمعه 15 آبان 1394-0:56 کد خبر:16958

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران اعلام کرد:

بدهی 11 ساله شهرداری‌های مازندران به کتابخانه‌‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت:بدهی‌هایی11 ساله شهرداری‌ها،به کتابخانه‌های عمومی مبلغی است که در رشد منابع کتابخانه‌ای ، کمک قابل توجهی می باشد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، چهارمین نشست مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با 6 تن از شهرداران و نمایندگان آنها برای بررسی نحوه دریافت بدهی شهرداری‌ها برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران در دفتر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی برگزار شد، شهرداران و نمایندگان شهرداری‌های کلارآباد، عباس‌آباد، مرزن‌آباد، گتاب، گلوگاه و بهشهر شرکت داشتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این جلسه با بیان اینکه شهرداری‌ها براساس قانون در قبال کتابخانه‌های عمومی مسئولند، اظهار کرد: رشد شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی بخش مهمی از توسعه فرهنگ شهری محسوب می‌شود و شهرداران این موضوع مهم را در چارچوب سیاست‌های خود بگنجانند.

وی افزود: بدهی‌هایی که از سال 83 تاکنون از شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی برجا مانده، مبلغی است که در صورت پرداخت به افزایش سرانه فضای کتاب‌خوانی و رشد منابع کتابخانه‌ای در استان، کمک قابل توجهی خواهد کرد.

عمرانی با بیان اینکه تعامل شهرداری‌ها با کتابخانه‌های عمومی به مبلغ سهم نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها محدود نیست، گفت: فرهنگ شهری و اجرای برنامه‌های شاخص می‌تواند با همکاری‌های دوجانبه بین این دو مجموعه، به وضعیت بهتر و مطلوب‌تری برسد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران نیز در این نشست بیان داشت: کتابخانه‌های عمومی مهد فرهنگ‌سازی و محل امن علمی و فرهنگی برای نوجوانان و جوانان جامعه است و شهرداری‌ها در کنار انجام وظایف قانونی خود می‌توانند با نگاهی دغدغه‌مند و آینده‌نگرانه به این مجموعه کمک کنند.

فرهاد عسگری افزود: هیچ دلیلی برای عدم واریز نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی شایسته مدیران شهری نخواهد بود چرا که فرهنگ و دانش برآمده از کتابخانه‌ها، در آینده به یاری جامعه خواهد آمد.

در ادامه با تبادل نظر حاضران، نحوه تعاملات دوسویه مبنی بر پرداخت به موقع نیم درصد و بدهی‌های سال‌های گذشته و دیگر برنامه‌های فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :