آخرین عناوین

يکشنبه 1 آذر 1394-22:32 کد خبر:17045

فارس گزارش می‎دهد:

تکمیل بیمارستان خصوصی نکا در پیچ‌ و خم‌های اداری

یکی از دغدغه‌های مسئولان شهری و امام جمعه شهرستان نکا، تکمیل بیمارستان خصوصی نکا است که بعد از 5 سال، همچنان در پیچ و خم‌های اداری مانده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها است که برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌های خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تأکید شود.

براساس دیدگاه مقام معظم رهبری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید موجب توسعه و ایجاد تحول در کشور شود به‌نحوی که مخاطرات بین المللی نتواند بر اقتصاد کشور اثر منفی بگذارد و در این راستا آحاد جامعه باید با تلاش همگانی برای پویایی و فعال شدن اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

امام جمعه نکا یک‌شنبه‌شب به‌عنوان نخستین سخنران این جلسه گفت: امیدواریم با استفاده از نظر و دیدگاه‌های مختلف استاندار و مسئولان استانی، در راستای ایجاد تحول در اقتصاد این شهرستان گام‌های اساسی برداشته شود.

محمدی‌لایینی، بروکراسی اداری و کاغذبازی‌های مختلف را از جمله مشکلات و معضلات سرمایه‌گذاران در این شهرستان عنوان کرد که موجب کناره‌گیری سرمایه‌گذاران و رغبت نداشتن برای انجام فعالیت‌های مختلف اقتصادی و اشتغال‌زایی در این شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ابزار و امکانات باید متناسب با اهداف در نظر گرفته شود، یادآور شد: اهداف بزرگ و گسترده با ابزارهای کوچک به‌دست نمی‌آید و برای رسیدن به اهداف بزرگ باید امکانات و وسایل بزرگ در اختیار داشته باشیم تا به اهداف عالیه انقلاب و رشد همه‌جانبه اقتصادی برسیم.

امام جمعه نکا ادامه داد: بسیاری از اهداف بلند و برنامه‌های بزرگ در پیچ‌وخم‌های اداری مانده است و سرمایه‌گذاران فراوانی داریم که به‌دلیل همین مشکلات و بروکراسی اداری، ناامید از سرمایه‌گذاری در داخل کشور هستند و در مکان‌ها و کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

محمدی‌لایینی گفت: اینکه سرمایه‌گذار برای گرفتن یک نامه 15 ماه تا دوسال درگیر پیچ‌وخم‌های اداری باشند و برای موافقت‌نامه مشکلات فراوان متحمل شوند، در خور جامعه ما نیست و مسئولان باید با دقت نظر بیشتری وارد شوند و با سرلوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی به‌عنوان راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه تکمیل بیمارستان خصوصی نکا در پیچ‌وخم‌های اداری پنج سال به‌طول انجامیده است، خاطر نشان کرد: باید توجه داشته باشیم که با این بروکراسی اداری و ابزارهای اداری نمی‌توانیم به اهداف بلند خود برسیم و در همین راستا نیز سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عملیاتی نمی‌شود و تنها روی کاغذ باقی‌می‌ماند.

* سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تنها روی کاغذ باقی نماند

امام جمعه نکا گفت: نباید بگذاریم که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تنها روی کاغذ باقی بماند و رها شود بلکه باید با ابزارهای قانونی هدفمند و پویا وارد عمل شد تا سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری به سرمایه‌گذاری داشته و در مجرای اداری دچار مشکل نشوند و از مشکل و آسیب در این زمینه جلوگیری شود.

فرماندار نکا نیز در سخنانی با اشاره به وجود توانمندی‌های مختلف مشاغل خانگی در شهرستان نکا، اظهار کرد: امروز هجمه‌ها و حمله‌های اقتصادی فراوانی به سمت کشورمان است که برای برون‌رفت از آن باید اقتصاد مقاومتی را در جامعه تقویت کنیم و با رشد مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی برای پویایی اقتصادی در جامعه تلاش شود.

جعفر احمدی توجه به تولید گیاهان دارویی و توجه به بسته‌بندی و ایجاد بازار فروش در این زمینه، گفت: با توجه به اینکه درآمد پایین در روستاها مهم‌ترین عامل مهاجرت است، باید با ایجاد اشتغال مناسب، ماندگاری مردم در روستاها را افزایش داده و از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم.

وی افزود: همانطور که دولت مصمم است که برای اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی برنامه های اجرایی و عملیاتی تدوین کند تا اقتصاد کشور بر مبنای آن پایه‌ریزی شود، ما هم در شهرستان براساس منویات رهبری و تاکیدات دولت حرکت می‌کنیم تا با نهادنیه کردن این مهم رد جامعه، برای رشد و تعالی جامعه و کاهش بیکاری گام‌های مثبت و ارزشمندی برداشته شود.

* قرار گرفتن بازار محصولات اقتصاد مقاومتی در اختیار تولیدکنندگان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم در این جلسه با بیان اینکه بازار هدف برای فروش محصولات اقتصاد مقاومتی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: 100 شرکت پخش در مازندران فعال است که دارای شناسنامه ملی هستند و برای توزیع محصولات تولید شده در طرح‌های اقتصاد مقاومتی و عرضه مناسب، بازار در اختیار سرمایه‌گذاران این بخش قرار می‌گیرد.

محمد محمدپور‌عمران افزود: در اقتصاد کشورهای پیشرفته جهان، 40 درصد صادرات را واحدهای کوچک برعهده دارند و این واحدهای کوچک اقتصادی دارای اهمیت فراوانی هستند که شرکت‌های خدمات‌رسان باید با سرعت بیشتری در این راستا وارد شوند و با نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی، اقتصاد را رشد و تعالی بخشند.

وی با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد یکی از بندهای مهم اقتصاد مقاومتی است، یادآور شد: برای رسمی شدن فعالیت‌های طرح‌های اقتصاد مقاومتی و بازار فروش نیازمند جواز هستند که در سرعت‌بخشی، هزینه و  سایر موارد کمک می‌کنیم تا فعالان اقتصاد مقاومتی دارای جواز کسب شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: ارائه آموزش لازم از سوی فنی‌وحرفه‌ای از مسائل مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا با کمک اتحادیه‌ها، ارائه جواز و ایجاد بازار مناسب برای فروش محصولات، برای بالندگی اقتصاد مقاومتی، رشد اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری تلاش کنیم.

براساس این گزارش، توسعه اقتصاد مقاومتی، راهی برای افزایش خوداتکایی و کاهش وابستگی به بیگانگان و اجناس خارجی است که نوآوری و کیفی‌سازی از مسائل مهم در این زمینه است که امیدواریم در این راستا با گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی مناسب اقتصاد مقاومتی، جامعه را به سمت رونق بخشی به اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی‌ها سوق داد و این مهم نیازمند آحاد مردم و مسئولان و کمک برای رفع مشکلات اقتصادی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :