آخرین عناوین

دوشنبه 2 آذر 1394-10:45 کد خبر:17047

همه چیز از انتخاب شهردار جدید بابل:

از 5 عضو ناراضی تا دخالت افراد ذی نفوذ خارج از شورا !!!!

اعمال نفوذ و دخالت های بیرون از شورای بابل، باعث شد عدم حضور اعضای شورا در انتخاب شهردار مثل عدم اجرای پروژه های عمرانی ناکام و ناتمام بماند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، پنج عضو ناراضی شورا طی نامه ای به رئیس شورا خواستار تعویق زمان اخذ رای برای انتخاب شهردار می شوند که رئیس شورا با این درخواست مخالفت می نماید.

این در حالی است که قرار بود پس از بررسی روزمه کاری 28 کاندیدای تصدی شهرداری بابل، شهردار این شهر انتخاب شود اما بعلت عدم حضور پنج عضو معترض شورا در جلسه رای گیری این انتخاب بی نتیجه ماند .

متاسفانه اعضای شورای شهر بابل به جای تلاش مضاعف برای شناسایی نیروهای مستعد و کارآمد و درخواست از این نیروها برای گزینه شدن  پست شهرداری بابل، با یک فرایند ساده و آسان یعنی فراخوان عمومی از همه خواستند روزمه کاریشان را به شورا ارسال نمایند، کاری نداریم که چه افرادی این روزمه را برای شورا ارسال کردند، در پروسه شورا 28 نفر برنامه کاریشان را به اصطلاح برای توسعه شهر بابل برای شورا ارسال نمودند و شورای شهر هم از میان این افراد 5 نفر آقایان نیازی، کبود، ملایی، خداداد و بیژنی را به فینال بردند تا پس از شرکت این 5 نفر در مصاحبه حضوری با شورا ، یک نفر بعنوان شهردار انتخاب شود.

البته اعضای شورای شهر بابل نتوانستند روند عادی انتخاب شهردار را مدیریت نمایند و همین امر زمینه را برای اعمال نفوذ افرادی از بیرون شورا فراهم ساخت و شورا را در انتخاب شهردار کاملاً ناکام کرد.

عدم شرکت 5 عضو شورا ( شکری پور – کاشی – احمدزاده عالمی – خانپور – منصف ) در جلسه انتخاب شهردار بابل ، جلسه شورا را از حد نصاب انداخت .

سئوال این است که چرا این اتفاق افتاد ؟!

چرا این 5 عضو شورا در جلسه نهایی انتخاب شهردارحضور نیافتند ؟ 5 عضو ناراضی شورا طی نامه ای به رئیس شورا خواستار تاخیردر زمان رای گیری برای انتخاب شهردار می شوند .

 متاسفانه رئیس شورا با این درخواست مخالفت می نماید و 8 عضو دیگر شورا در جلسه رای گیری شرکت می نمایند و چند ساعتی هم به انتظار آمدن همکارانشان می مانند ولی در نهایت مجبور به ترک جلسه می شوند چرا؟!

به نظرمی رسد اعمال نفوذ و دخالت های بیرون از شورا ، باعث شد اعضای شورای شهر بابل در انتخاب شهردار مثل عدم اجرای پروژه های عمرانی برای رفع مشکلات شهر ناکام شوند،حال باید منتظر ماند آیا اعضای شورای شهر بابل می توانند باردیگر به اجماع برسند و برای انتخاب شهردار از خود گذشت نشان دهند یا خیر!!

در حال حاضر مردم شهر بابل از وضعیت حاکم بر شورای شهر بسیار نگرانند چون در شهر بابل شایعات بسیاری وجود دارد یک عده می گویند اعضای شورای شهر بابل به جای دل نگرانی برای شهر و مردم شهر بیشتر به فکر فلان مسئول و فلان فرد ذی نفوذ هستند و تلاش دارند شهردار باب دل و خواسته این افراد را انتخاب نمایند .

 اعضای شورا باید بدانند: کمتر از دوسال به عمر شورای چهارم باقی مانده است و آیا وقت آن نرسیده برای یک بار هم شده به فکر مشکلات شهر و مردم باشید و براساس لیاقت و شایسته سالاری شهردار انتخاب کنید تا دراین دوسال باقی مانده مشکلات شهر حداقل کمتر شود !

مردم عملکرد امروزتان را هرگز فراموش نخواهند کرد پس بالاغیرتاً در انتخاب شهردار فقط به فکر رفع مشکلات شهر باشید نه اینکه برای مسرت و خوشحالی یک عده ، مشکلات شهر را فراموش و فدا نمائید.

آنچه مسلم است؛ با این روند ی که در شورای شهر بابل حاکم شده است اجماع اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار بسیار بعید به نظر می رسد و مردم هم بسیار از وضعیت موجود نگرانند.

امیدواریم بزرگان شهرستان بابل پادرمیانی نمایند تا زمینه برای انتخاب شهردار، بدور از هیاهو و اعمال نفوذها فراهم شود تا مردم شهر بیش از این متضرر نشوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :