آخرین عناوین

دوشنبه 2 آذر 1394-11:11 کد خبر:17048

تعهدات عمل نشده مدیران شرکت دربال:

وضعیت نامعلوم کارگران شرکت دربال

بعد از گذشته 9 ماه از تعطیلی شرکت دربال، کارگران این کارخانه، همچنان از اجرایی نشدن تعهدات مدیران و نامعلوم بودن وضعیت خود ناراضی هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از میانخبر، شرکت کشتار مرغ دربال تنها شرکت کشتار مرغ در شهرستان میاندورود است که در شهر سورک واقع شده و از 30 دی سال گذشته مسئولان آن اقدام به تعطیلی شرکت کردند.

این شرکت با داشتن 100 کارگر به صورت دو شیفت کاری، روزانه چندین هزار مرغ را کشتار و وارد بازار می‌کرد.

در آن زمان یکی از دلایل تعطیلی شرکت، بهسازی و تعمیرات برای صادرات عنوان شد اما با این حال تا به امروز اقدام چندانی در این راستا انجام نشد و نزدیک به 9 ماه کارگران آن بدون دریافت حقوق و مزایا و همچنین بیمه بیکاری منتظر شروع به کار دوباره شرکت بودند و با اینکه تا پایان سال 93 قرارداد داشتند حقوق دو ماه پایانی سال را هم نتوانستند دریافت کنند.

بعد از تعطیلی شرکت مسئولان شهرستانی و استانی با برگزاری جلسات متعدد درصدد رفع موانع ایجاد شده بودند تا دوباره این شرکت شروع به کار کرده و کارگران آن از بیکاری خارج شوند.

یکی از این کارگران در گفت‌وگویی با بیان اینکه از زمان اخراج ما تا به امروز هیچ خدماتی دریافت نکردیم، افزود: طبق رای اداره کار، کارفرما محکوم به پرداخت حقوق و بیمه بهمن و اسفند سال گذشته شد اما همین مقدار هم پرداخت نشد.

وی افزود: با حسن نیت کارگران و اینکه در تلاش بودند شرکت دوباره راه‌اندازی شده تا بتوانند بر سرکار حاضر شوند حقوق دو ماهه خود را بخشیدند و تنها خواهان پرداخت حق بیمه این دو ماه بودند.

این کارگر سابق شرکت با بیان اینکه 20 نفر از کارگران بعد از شروع به کار دوباره شرکت دیگر حاضر نشدند برگردند و 80 نفر باقی مانده قرارداد امضا کردند، خاطرنشان کرد: قرارداد جدید با حضور اعضای شورای شهر سورک و رئیس اداره کار استان و شهرستان امضا شد اما هنوز 30 نفر از کارگرانی که قرارداد امضا کردند مشغول به کار نشدند و تا به امروز هیچ گونه حقوق و بیمه بیکاری دریافت نکردند.

وی تصریح کرد: کارفرما قول مساعد داده بود اما بعد از گذشت دو ماه از فعالیت دوباره شرکت هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

یکی دیگر از کارگران بیکار این شرکت بیان کرد: یکی از کارگران که تنها منبع درآمدش از این شرکت بود به‌دلیل بدهی، گاز منزلش در این سرمای زمستان قطع شده است.

وی اضافه کرد: کارگرانی که در حال حاضر مشغول به کار هستند هنوز بیمه آنها پرداخت نشده است تا نسبت به اعتبار دفترچه اقدام کنند و همچنین حقوق پرداختی یک ماهه کارگران که شب کار هم بودند حقوق پایه پرداخت شد و هیچ مزایایی به آن تعلق نگرفت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :