آخرین عناوین

سه شنبه 3 آذر 1394-17:38 کد خبر:17056

انتقاد شدید مدیرکل سابق کار و رفاه اجتماعی استان!!!

سخنان انتقادی بابایی کارنامی علیه خصوصی سازی/ دعوای شب انتخابات یا واقعیت صنعت استان

مدیر کل سابق کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت:کارخانه ای که هم جایگاه اقتصادی و اجتماعی دارد و هم و برتوسعه منطقه تاثیر دارد،چرا باید بدون حساب و کتاب به بخش خصوصی واگذار شود؟


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش،علی بابایی کارنامی مدیر کل سابق کارو رفاه اجتماعی مازندران در گفتگویی کوتاه با خبرنگار وارش نیوز نسبت به واگذاری کارخانه نکاچوب به بخش خصوصی و همچنین شرایط البرز مرکزی توضیحاتی داد که در ادامه خواهید خواند.

لازم به ذکر است که وارش نیوز آمادگی کامل دارد تا پاسخ احتمالی کسانی که تلویحا به آنها اشاره شده است را درج نماید:

در رابطه با واگذاری شرکت نکاچوب به بخش خصوصی براساس تصمیماتی که طلبکاران و شرکت های وابسته به بانک ملی گرفتند انتقاداتی دارم که انشالله دوستانی که طرفدار این تفکر هستند که کارخانه ای که هم جایگاه اقتصادی دارد هم جایگاه فرهنگی و اجتماعی و ربط مستقیم دارد به توسعه منطقه میاندرود و شامل مناطق حاصلخیز و جنگل های بکر میباشد چرا باید بدون حساب و کتاب به بخش خصوصی واگذار شود؟

این حرکت نقد جدی کارشناسان اقتصادی استان از جمله بنده که چندین سال در این عرصه کار کردم را به دنبال دارد،متاسفانه این نحو خصوصی سازی یک پروسه شکست خورده است.

تجربه مشابه را ما در نساجی مازندران شاهد بودیم که واگذاری آن نه تنها هیچ مشکلی از مشکلات مردم استان حل نکرد بلکه بیشتر هم کرده است.

متاسفانه بعضی از جریانات سیاسی و بعضی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هم طرفداران این مسئله هستند و سوت و کف هم میزنند و جشن میگیرند.

این عزیزان این جشن ها را در آینده باید پاسخگو باشند و بدانند که چنین کارخانه ای با این برند بخواهد به یک شخص حقیقی واگذار شود جای پرسش دارد چرا که قبلا و بر اساس اصل 44 این کارخانه یک بار واگذار شده بود و الان نمی دانم چه ضرورتی دارد که بانک ملی و زیر مجموعه آن با حمایت برخی از نمایندگان دوباره بیاید یک کارخانه ای را که واگذار شده بود مجددا واگذار نماید.

در این شرایطی که تجربه تلخ هِبه کارخانجات به بخش های ناتوان خصوصی که صلاحیتشان محرز نیست را شاهد هستیم.

لذا از استاتدار مازندران خواهش میکنم که به این مسئله ورود پیدا کند تا از تضییع حق کارگران جلوگیری به عمل آید و توسعه منطقه هم زیر سوال نرود.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم عدم دریافت حقوق چندین ماهه کارگران البرز مرکزی است،متاسفانه البرز مرکزی نابود شده تفکرات برخی از جریانات سیاسی است که همین الان ادعا دارند که ما داریم به کارگران و صنعت استان خدمت می کنیم.

اونهایی که در مجلس پنجم طراح طرحی بودند که البرز مرکزی به بخش خصوصی واگذار شود مدعی بودند که مشکلات کارگران و صندوق فولاد را به کلی حل خواهند کرد و تمام مشکلات کارکنان فولاد و البرز مرکزی هم سرو سامان خواهد گرفت.

همین پارسال هم تصمیمات نابجایی گرفته شد که مشکلات صندوق فولاد را حواله کردند به صندوق تامین اجتماعی بدون اینکه در این باره فکر زیربنایی کرده باشند و الان چندین ماه است که کارگران حقوق و مزایایی دریافت نمی کنند.

این هشدار جدی بنده به کسانی است که ادعای خدمت به مردم را دارند اما سر سوزنی با عقل و خرد رفتار نمی کنند و به آینده استان و به اقتصاد و اشتغال کارگران استان توجه نمی کنند.امیدوارم دوستان سر عقل بیایند و پی گیری جدی نمایند و از وعده های سرسری به کارگران و بازنشستگان استان خودداری نمایند.

وارش نیوز:پس شما حضور رئیس جمهور ترکیه در مازندران برای افتتاح کارخانه نکاچوب را رد می کنید؟

بابایی کارنامی:بله. بنده صد در صد خصوصی سازی را رد می کنم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :