آخرین عناوین

شنبه 7 آذر 1394-9:42 کد خبر:17067

«یمین» و «یسار»ها در شهرداری بابل براساس چه منطقی؟!

چند ناحیه‌ای با تشخیص چه کسی?/لزوم انتقال یک جای همه بخش‌ها

شهرداری‌ بابل عهده‌دار ارائه خدمات به بیشترین جمعیت شهری، براساس چه منطقی نقطه پرگار محل استقرار دو شهرداری خود را اینگونه دور از دسترس مردم قرار داده است؟!


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، شهرداری‌ها در کشورمان از مهم‌ترین مراکز مراجعه مردم برای دریافت خدمات تجویزی و تنظیفی و مشاوره‌ای هستند که اگر دور از دسترس مردم به لحاظ محل استقرار جانمایی شوند، مشکلات فراوانی را برای شهروندان بوجود می‌آورند که گاهی باید عطای این خدمات را به لقایشان بخشید.

چند ناحیه‌ای با تشخیص چه کسی؟

وقتی دامنه شهری وسیع می‌شود و شهروندان زیادی را درگیر مسائل شهرداری می‌کند که رسیدگی به امور شهروندان و پاسخگویی شایسته به مراجعه آنها به شهرداری مستلزم اتخاذ تصمیم ضروری برای ایجاد شعبه‌ای دیگر از شهرداری باشد، طبیعی است که با هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به مراجعان و شهروندان، باید در جهت ایجاد شعبه جدید اقدام کرد.

پی بردن به این ضرورت باید بر مبنای درک صحیح علمی و رصد شرایط مراجعه‌کنندگان به شهرداری و نوع کارشان با شهرداری طی چند ماه صورت پذیرد تا برای اقدام پرهزینه ایجاد شعبه‌ای از شهرداری توجیه لازم وجود داشته باشد و بواسطه یک برآورد مقطعی و غیرکارشناسی انجام نشود که چیزی جز ندامت و تحمیل هزینه کلان و بالا بردن سطح نارضایی مردم، دستاورد دیگری در بر نخواهد داشت.

طبیعی است که چشم وهم‌چشمی و سبقت مسئولان شهرها با یکدیگر در ایجاد نواحی شهرداری، غلط‌ترین و خائنانه‌ترین اقدام در ظلم به مردم تلقی می‌شود و قطعاً درک ضرورت در ایجاد شهرداری‌های جدید در یک شهر، باید حتماً به تائید استانداری و دستگاه‌های مسئول مربوطه برسد تا بدور از هرگونه تعصبات غیر کارشناسی، هزینه و بار اضافی بر مردم صبور و نجیب‌مان تحمیل نشود.

عبور از تشخیص شهرداری بابل

در این نکته که آیا ایجاد دو ناحیه جدید شهرداری در بابل ضروری بود یا ...، توقف نمی‌کنیم و بر روی آن هیچ بحثی را دامن نمی‌زنیم که انشاءالله با کار دقیق کارشناسی انجام پذیرفت و انشاءالله این توسعه تشکیلات و پذیرش هزینه گزاف از جیب مردم هم توأم با بررسی دقیق بوده است که در جای خود، شهردار و رئیس شورای اسلامی این شهر باید برای مردم شریف بابل توضیح دهند، اما درنگ این نوشته در انتخاب محل استقرار دو شهرداری جدید است که موجب بروز اعتراضات و گلایه‌هایی در این شهر شده است.

شهر بابل را از شمال به جنوب و به صورت طولی برش دادند و برای هر برش یک شهرداری در نظر گرفتند، حال که این برش طولی می‌بود بهتر بود یا عرضی، غرض این نوشتار نیست، موضوع بر سر محل انتخاب استقرار این دو شهرداری است که فوق‌العاده دور از دسترس مردم انتخاب شده و مراجعه کننده از نقطه مرکزی شهر باید چند کورس ماشین کرایه‌ای سوار شود تا بتواند خود را به شهرداری برساند.

نظرسنجی چند روزه از مراجعان می‌تواند نظرگاه آنان در محل استقرار دو شعبه جدید شهرداری بابل را برای مسئولان این شهر روشن کند تا سریعاً موقعیت جدید و مناسب را تدارک ببینند که از قدیم گفته‌اند، جلوی ضرر را از هر کجا که بگیرید، منفعت است، آخر مردم بابل متوجه نشدند این «یمین» و «یسار» رفتن مسئولان شهرداری بابل در انتخاب مکان دو ناحیه شهرداری با چه منطقی انجام شد!

لزوم انتقال یکجای همه بخش‌ها

بخش‌های مختلف و متعدد شهرداری در این توسعه تشکیلات، باید به یکباره با هم به دو ناحیه جدید شهرداری منتقل شوند و این طور نشود که ارباب رجوع بین دو نقطه‌ی دور از هم سرگردان شود و برای یک کار، مجبور شود بین شهرداری مرکزی و شعبه جدید آن، چند بار تنها برای یک امضاء و یا یک برگ سابقه از پرونده مادر، بیاید و برود؛ یعنی همین کاری را که الان دارد انجام می‌دهد و صدای اعتراضش نیز بجایی نمی‌رسد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :