آخرین عناوین

يکشنبه 8 آذر 1394-15:42 کد خبر:17074

حال این روزهای ساری!!!!

وقتی که بنریست‌های شهرم می‌چاپانند تا بچربانند

در پی انتصاب ریاست شورای اسلامی مازندران، شهر پرشده از پوسترهای تبریک، مدیر اگر رضایت مردم را جلب کند،هیچوقت نیاز به نصب پوستر آنهم به این شکل بمبارانی ندارد.


به گزارش خزرتیترخبر به نقل ازعصر ساری، در پی انتصاب ریاست شورای اسلامی مازندران، و از آن جهت که آقای رئیس از شهرستان ساری هستند، شهر ساری به واسطه ذوق‌زدگی عده‌ای از اطرافیان این فرد پر شد از ژست‌های مختلف رئیس در قالب بنرهای تبریک.

این روزها وقتی کسی وارد شهر ساری می‌شود، گمان می‌کند که ایام تبلیغات انتخابات زودتر از سایر نقاط کشور در مرکز مازندران آغاز شده است.

هنوز صدها بنر تبریک جناب فرماندار پر حاشیه ساری از سطح شهر جمع آوری نشده، که داربست‌ها و استندهای شهر سازی پر شد از تصویر و پیام‌های تبریک برای یک پست تشریفاتی، پستی که بیشتر نقش هماهنگ‌کننده را دارد و توان تصمیم‌گیری اجرایی مهمی متوجه این جایگاه نیست.

آقایان که خود ادعای کلان شهر بودن را دارند، چرا کلانشهرشان پیوست فرهنگی ندارد؟

آیا چنین بنرهایی در شهرهای تا حدی توسعه یافته نظیر تهران و اصفهان و… دیده می‌شود؟

این درحالی است در مرکز استانی که عمیقاً به رشد و توسعه نیازمند است، تا جایی که چشم کار می کند پر شده از داربست و استند و صدها ترفند دیگر برای نصب بنر.

چرا باید برای شهروندان مهم باشد چه کسانی قصد چاپلوسی از مدیران را دارند، تا مجبور شوند از صبح تا به شب، به هر طرف که نظر بیافکنند، از جلوه‌های فرهنگی شهری در طراز مرکز استان به غایت فرهنگی مازندران چیزی جز تلبیس و چرب‌زبانی را نبینند؟!

کاری که پیشنیه چندین و چند ساله در ساری دارد و برای حذف آن نیاز به فرهنگ‌سازی در سطح مدیران شهرستان است.

مقصر این معضل فرهنگی مدیرانی هستند که سال‌ها خود را تافته‌ای جدا بافته از مردم می‌دیدند و به واسطه مسئولیتی که دارند این فرهنگ ناپسند را در مردم نهادینه می‌کنند.

به اعتقاد بسیاری از مردم، نصب اینگونه بنرها چیزی جز اعلام یک معامله و داد و ستد و درخواست رانت نیست، چرا که اگر یک یا دو مورد باشد، شاید بتوان از کنار آن مسامحتاً عبور کرد، اما وقتی تنها در دو خیابان شهر بیش از ۵۰ بنر با متن‌هایی سرشار از … نصب می‌شود، این افراط را باید به پای یک حرکت غیراخلاقی نوشت که قطعاً، بمراتب فراتر از تقدیر و اطلاع‌رسانی است.

مردم می‌گویند مدیری که به واسطه عملکردش رضایت مردم را جلب کند، هیچوقت نیاز به نصب بنر یا پوستر آنهم به این شکل بمبارانی ندارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :