آخرین عناوین

دوشنبه 9 آذر 1394-10:21 کد خبر:17079

روابط عمومي سازمان فاوا شهرداري ساري:

ايجاد پايگاه اطلاعات مكاني(GIS) ومميزي و نوسازي املاك

ايجاد پايگاه اطلاعات مكاني(GIS)،از مهمترین فعاليتهاي شهرداريها براي بدست آوردن اطلاعات مكاني و توصيفي مي باشد، که از زمان تصدی عبوری آغاز شده است.


به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از روابط عمومي سازمان فاوا شهرداري ساري، محمد رحماني در تعريفي از پروژه مميزي املاك گفت: پروژه مميزي طبق قانون مصوب در مجلس هر ۵ سال براي شهرداري هاي كشور مورد اجرا قرار مي گيرد كه زير ساختي در جهت احصاء اطلاعات مربوط به املاك و مستحدثات شهري مي باشد.

 اين پروژه ازاهم فعاليتهاي شهرداريها براي بدست آوردن اطلاعات مكاني و توصيفي مبتني بر اطلاعات كسب شده از شهروندان صاحب منازل مسكوني ، تجاري و اصناف مي باشد.

 وي به تاريخچه مميزي در شهر ساري اشاره كرد و افزود:مميزي در شهر ساري طبق قانون يكي از سر فصلهاي اصلي وظايف شهرداري مورد اجرا قرار گرفته است و در سنوات مختلف تحت مديريت هاي آن زمان اين مهم انجام شده كه متاسفانه تاكنون اين پروژه به سرانجام ۱۰۰ % نرسيده است.

 پروژه حاضر كه در زمان تصدي شهرداري جناب آقاي عبوري كه فصل جديدي در باب مديريت بهينه شهر ساري مي باشد، آغاز و الحمدالله مراحل پاياني را مي گذارند.

ايشان با اشاره به پشتوانه قانوني و ضمانت اجرايي اين طرح خاطر نشان كرد: قانون نوسازي و مميزي املاك سال۱۳۴۷ مصوب مجلس شوراي اسلامي مي باشد.

 ضمانت اجرايي اين طرح اطلاعات استخراج شده و سپس تطبيق با اطلاعات موجود در شهرداري ، خروجي اطلاعات كسب شده با نظرات فني كارشناسان و همينطور مدارك و مستندات بدست آمده و مستندات موجود در دست شهروندان است كه ميتواند نظام اجرايي مدقن بر برداشت اطلاعات به صورت توصيفي باشد، يعني هم برداشت توسط كارشناس و همينطور مطابقت با مستندات موجود در شهرداري و شهروند.

عضو هيات علمي دانشگاه با ابراز خرسندي نسبت به همكاري شهروندان در اين پروژه گفت:طبق قانون كليه افرادي كه توسط شهرداري به عنوان ذي صلاح معرفي مي گردند بايد به منازل افراد مراجعه و اطلاعات لازم را براي پروژه مميزي كسب نمايند و قانونگذار همكاري مردم را با توجه به پشتوانه قانوني شهرداري ها بعنوان حكمران شهري حمايت و قابليت اخذ داشته باشد كه الحمدالله به دليل توسعه فرهنگي موجود در بين شهروندان فهيم ساروي اين مشكل بيش از پيش حل شده و ما شاهد همكاري كاملا صميمانه و صادقانه اهالي خوب شهر بوده ايم.

رحماني با اشاره به پيشرفت پروژه عنوان كرد: منطقه يك شهرداري ساري بعنوان شروع كار و به صورت پايلوت بوده است كه با مشكلات زيادي روبرو شده است.

از دلايل عدم پيشرفت لازم در منطقه يك اين بوده كه تا كنون مميزي در اين منطقه در سنوات قبل موفقيت آميز نبوده است و اين طرح براي اولين بار به صورت ۱۰۰ % به اتمام رسيده و تحويل شهرداري ذيربط گرديده است.

وي اضافه كرد:تصميم گيري هاي مبتني بر اطلاعات واقعي و دقيق مديريت شهري از اين كار عظيم، كاربرد بسياري خواهد داشت و مديراني كه مسلح به اين اطلاعات باشند جزء مديران موفق و قدرتمند در تصميم گيري هاي نهايي و دقيق خواهند بود.

محمد رحماني افزود:براي به روز رساني اطلاعات در محيط GIS  ساز و كاري با دستور جناب شهردار براي ايجاد يك تشكيلات علمي مبتني بر GIS در سطح شهرداري و سازمانها با محوريت سازمان فناوري اطلاعات و آمار شهرداري در حال شكل گيري است كه مقدمات آن در حال اقدام و تصويب نهايي مي باشد.

وي با اشاره به درآمدزايي وعده داده شده براي نتيجه نهايي اين پروژه خاطر نشان كرد:اين طرح ماهيت يك پروژه زير ساختي است كه براي اطلاعات و به تبع آن مديريت بهينه كاربرد دارد اما در بطن خود درآمد زايي به دليل اطلاعات شفاف و مغايرت هاي موجود براساس موارد اخذ شده (پروانه و مجوز) از شهرداري مي باشد كه جاي بسيار براي كار و استراتژي بسيار خوبي براي درآمد زايي پايدار مي باشد كه اين عمل هم توسط شهردار با يك كميسيون ويژه در حال پيگيري و اجرا مي باشد.

ايشان با رو به رشد بودن روند اجراي پروژه مميزي املاك خاطر نشان كرد:روند پروژه الحمدالله به خوبي و طبق برنامه پيش رفته است و در زمان مقرر طبق برنامه ريزي هاي خاص اين طرح تا پايان اسفند ماه به سرانجام خواهد رسيد و اين نويد را به مردم شهرمان مي دهيم كه براي اولين بار اين طرح زيرساختي و عظيم مبتني بر سامانه اطلاعات مكاني (GIS) بصورت تكميلي در اختيار مديران و برنامه ريزان شهري قرار خواهد گرفت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :