آخرین عناوین

جمعه 13 آذر 1394-15:5 کد خبر:17097

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد:

باد و طوفان با سرعت 115 کیلومتر ‌مازندران را درنوردید

مدیرکل هواشناسی استان مازندران گفت: بارندگی همراه با باد شدید با سرعت 54 تا 115 کیلومتر برخی شهرهای این استان را درنوردید.


به گزارش خزرتیترخبرو به نقل از فارس، نوربخش داداشی با اشاره به تغییر وضعیت هوای مازندران، اظهار کرد: از پنج‌شنبه شب با نفوذ سامانه ناپایدار بارشی به استان به‌تدریج از سمت غرب استان شاهد وزش باد شدید، بارش باران و بارش برف در ارتفاعات بودیم.

وی بیان کرد: هوای مازندران دچار تغییرات شده و بارندگی از غرب استان در رامسر و نوشهر و بارش برف در سیاه بیشه آغاز شده و به سایر شهرهای استان رسیده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: پیرو در اطلاعیه شماره 18 و اخطاریه شماره 11 این اداره‌کل، بارندگی‌ها از روز پنج‌شنبه در استان آغاز شده و به همراه وزش باد شدید، بارش باران و برف در ارتفاعات هم‌اکنون ادامه دارد.

داداشی با بیان اینکه سرعت باد در رامسر 115 کیلومتر در ساعت بود، افزود: سرعت باد در شهرهای نوشهر94، آمل 94، بابلسر54، ساری 68، دشت‌ناز 76، امیرآباد 54 و گلوگاه 72 کیلومتر در ساعت بوده است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا 15 درجه و در ارتفاعات با توجه به افزایش دما و وزش باد گرم در روزهای قبل تا 20 درجه بوده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه هوای مازندران تا اواسط هفته آینده دچار تغییرات است، گفت: در این مدت دریا طوفانی و مواج و برای فعالیت دریانوردی و صید و صیادی نامناسب است.

داداشی با هشدار نسبت به آب‌گرفتگی معابر عمومی سطح استان، گفت: سطح جاده‌ها لغزنده و آب‌گرفتگی معابر بر اثر شدت بارندگی و وزش باد شدید وجود دارد.

معاون عمرانی فرماندار بابل گفت: باران و باد شدید شب گذشته به منازل مسکونی در بابل خسارت جدی وارد کرد.

جعفر آقاجان‌نتاج اظهار کرد: بارش باران و باد شدید شب گذشته در بابل سقف بسیاری از ساختمان‌های مسکونی را در نواحی حاشیه دانشگاه آزاد اسلامی شهر بابل و منطقه بابلکنار را با خود برد.

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر ولایت از اماکن خسارت دیده واقعه شب گذشته در بابل بود، افزود: سقوط درختان، تابلوهای شهری و آب‌گرفتگی معابر از جمله این خسارت‌ها بود.

معاون عمرانی فرماندار بابل تصریح کرد: برای کمک به خسارت‌دیدگان جمعیت هلال‌احمر بابل اقدامات لازم را انجام داده و در حال کمک‌رسانی به خسارت‌دیدگان است که پوشش نایلونی سقف منازل خسارت‌دیده از جمله اقدامات این جمعیت است.

براساس این گزارش، میزان خسارت احتمالی بعد از نهایی شدن اعلام می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :