آخرین عناوین

شنبه 14 آذر 1394-20:44 کد خبر:17100

مدعی جدید / پس از امیرآباد ، نوشهر ، فریدونکنار و چپکرود!!!

یک مرحله‌ باقی مانده تا تبدیل آمل به منطقه آزاد

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به اتمام تائید منطقه ویژه اقتصادی آمل گفت: یک مرحله‌ باقی مانده تا این شهرستان به منطقه آزاد تبدیل شود.


به گزارش خزرتیترخبرو به نقل از تسنیم،عزت‌الله یوسفیان‌ملا در جمع مردم آمل اظهار داشت:مجلس و قوای سه‌گانه در چارچوب ولایت حرکت می‌کنند و ما در مجلس به دنبال تبعیت از رهنمودهای رهبری هستیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی، تولیدی و خدماتی در این شهرستان از تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان امر خبر داد و افزود: عملیات ساخت بیمارستان امام خمینی(ره) در سال 64 بر زمین زده شد که اکنون 18 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات این بیمارستان اختصاص یافته است.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه چهارمین بیمارستان دولتی شهرستان آمل با ظرفیت هزار و 500 تخت در دهه فجر امسال افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد، گفت: بهره‌برداری 61 مرکز بهداشتی و درمانی، راه‌اندازی بیمارستان لاریجان از دیگر پروژه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان بوده است.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به مازندران، وزیر بهداشت اعلام کرد ایجاد دانشکده پزشکی در ایران ممنوع بوده ولی ایجاد آن در آمل یک استثنا است.

وی با اشاره به احداث سد هراز، اجرای این پروژه عظیم را برای مازندران مفید عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این سد، 27 درصد آب سطحی این استان جمع‌آوری و آب شرب 5 شهر مازندران تامین می‌شود.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه با راه‌اندازی سد هراز علاوه بر اراضی موجود، 14 هزار هکتار اراضی زیر کشت می‌رود، افزود: هم‌اکنون تونل‌های این پروژه ایجاد و دیواره سد آغاز شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه هم‌اکنون بسیاری از ماشین آلات به صورت شبانه‌روزی برای اجرای پروژه مترو آمل به تهران مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: این پروژه به 11 قطعه تقسیم‌بندی شده که برای قطعه 4 آن انتشار آگهی پیمانکار صورت گرفته است.

وی از فعالیت 18 پیمانکار در جاده هراز خبر داد و گفت: مهم‌ترین پیمانکار سد و جاده هراز قرارگاه خاتم الانبیا بوده که به خوبی کار می‌کند که قطعه نخست جاده هراز از پل بلده تا پاسگاه بایجان در روزهای آینده افتتاح می‌شود.

یوسفیان‌ملا با تاکید بر اینکه در سفر ریاست جمهوری به مازندران 670 میلیارد تومان از هزار میلیارد تومان حاصل سفر به جاده هراز اختصاص یافته است، گفت: مصوبه این بودجه به فرمانداری ویژه آمل ابلاغ شده و این بودجه‌ برای این شهرستان بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه در ایران یک فروند آمبولانس هوایی وجود دارد که برای آمل است، ادامه داد: این آمبولانس نقش مهم و محوری در تصادفات محور هراز ایفا می‌کند.

یوسفیان با اشاره به اجرای پروژه‌های راه‌های مواصلاتی چهاربانده کردن محورهای آمل به نور، آمل به ولیسده و جاده قدیم آمل بابل خبر داد و افزود: برای آزاد راه آمل به ساری از طریق فرح آباد نیز اعتباری کنار گذاشته شد که با بهره‌برداری این آزادراه 15 کیلومتر کمتر و تردد روان‌تر خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :