آخرین عناوین

شنبه 14 آذر 1394-21:13 کد خبر:17102

وعده ای که عملی نشد!!!

3 ماه حقوق معوق کارگران نساجی مازندران

مدیركل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران گفت: مدیر کارخانه نساجی مازندران درخواست تسهیلات 20 میلیارد تومانی، برای پرداخت سه ماه حقوق معوق کارگران را داشته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا،كامران اصغری درباره عدم پرداخت حقوق كارگران كارخانه نساجی مازندران گفت: هفته گذشته از سوی شورا تامین شهرستان قائم‌شهر جلسه ای ترتیب داده شده بود كه با حضور فرماندار، مسئولین شهر، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شهرستان و برخی مسئولین استانی و در خصوص حقوق و بیمه معوق كاركنان نساجی مازندران بحث شد.

وی اظهار كرد: مدیر كارخانه با اعلام اینكه فروش كارخانه پائین است و در شرایط ركود قرار داریم و امكان رقابت برای محصولات آن كارخانه وجود ندارد توان پرداخت حقوق و بیمه را ندارد.

مدیركل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به مصوبه این جلسه  گفت:در آن جلسه مصوب شد یك ماه از حقوق معوق تا پایان این هفته پرداخت شود ولی تا امروز كه بنده مطلع هستم هنوز حقوقی پرداخت نشده است.

وی با اشاره به وجود راه‌كار شكایت از كارفرما گفت: این قانون وجود دارد و كاركنان می توانند در حین كار از كارفرما به دلیل پرداخت نكردن حقوق شكایت كنند ولی این كار به دلیل نبودن پول در كارخانه به فروش ماشین‌آلات ختم خواهد شد كه در نهایت به نفع كارگران نخواهد بود و در صورت نبود ماشین آلات كارخانه هم وجود نخواهد داشت.

اصغری ادامه داد: مدیر كارخانه در خواست دریافت وام 20 میلیارد تومانی را به بانك ملی ایران داده است كه در صورت اخذ آن حقوق و بیمه معوق را پرداخت كرده و بخشی از آن نیز جهت خرید مواد اولیه تولید صرف شود.

مدیركل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: این كارخانه بیش از سه ماه حقوق و بیمه معوق داشته و درجلسه یادشده مصوب شده بود به صورت هفته ای بخشی از حقوق كاركنان پرداخت شود كه این امر هم محقق نشده است و در صورت هماهنگی توسط فرماندار محترم قائم‌شهر جلسه بعدی برای رفع مشكل این كارخانه و كاركنان آن برگزار خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :