آخرین عناوین

يکشنبه 15 آذر 1394-12:20 کد خبر:17105

رئیس شرکت گاز ناحیه بهشهر خبر داد:

احتمال قطعی گاز در بهشهر/جلوگیری از قطعی گاز با صرفه‎جویی

رئیس شرکت گاز ناحیه بهشهر با هشدار درباره احتمال قطعی گاز در زمستان، به شهروندان توصیه کرد که با صرفه‎جویی روزانه از قطعی گاز جلوگیری کنند.


به گزارش خزرتیتر خبر و به نقل از فارس، سیدحسین رضایی اظهار کرد: گاز شرق مازندران از خان‌گیران گلستان و غرب و مرکزی مازندران از شاهرود و آستارا تأمین شده و خط لوله آستارا از جنوب به مازندران می‌آید و بقیه را از ترکمنستان خریداری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه گاز بهشهر از خط شاهرود و ترکمنستان تأمین و مازاد این گاز به سمت غرب استان فرستاده می‌شود، افزود: بهشهر در سرشاخه قرار دارد و نسبت کمتری از قطعی گاز به این شهرستان تعلق می‌گیرد.

رئیس شرکت گاز ناحیه بهشهر تصریح کرد:ایستگاه‌ها، امکانات و نیروهای ما آماده‌تر هستند و درمواقع افت فشار گاز، قسمت مرکزی مازندران با چالش بیشتری روبه‌رو می‌شود، لذا هر چه صرفه‎جویی در سرشاخه بیشتر باشد احتمال افت فشار و قطعی گاز در مرکز استان کمتر است.

این مسئول با بیان اینکه اگر خط لوله 42 اینچ کیاسر به مدار توزیع وصل شود حتی دیگر نیازمند گاز ترکمنستان نیستیم، تصریح کرد: در حال حاضر خط لوله کیاسر دارای مشکلاتی است که بخشی از آنها مانند وارد کردن لوله‌های بیشتر از 42 اینچ به تحریم بازمی‎گردد و بخشی نیز موانع زیست‌محیطی هستند که البته قسمتی از این مشکلات برطرف شده است.

رضایی ادامه داد: در مسیر خط لوله گاز کیاسر نیز به‎دلیل برخورد با یک قبرستان قدیمی با میراث فرهنگی به مشکل برخوردیم که اگر این مشکل نیز برطرف شود، خط لوله به نکا می‎رسد و مازندران دیگر شاهد افت فشار گاز نیست، بر این اساس شاید نیاز به گاز ترکمنستان نیز نباشد.

وی با تأکید بر دوگانه‎سوز کردن واحدهای خدماتی، تولیدی، درمانی، آموزشی و ادارات، گفت: در سال‎های قبل نیز هشدار دادیم و تعداد قابل توجهی از واحدها دوگانه‎سوز شدند اما همه واحدها از جمله نانوایی‎ها و مراکز عمومی باید این نکته را رعایت کنند، زیرا اگر جدی گرفته نشود مجبور می‌شویم در مواقع بحرانی حتی گاز نانوایی‌ها را قطع کنیم.

رئیس شرکت گاز ناحیه بهشهر ادامه داد: آموزش و پرورش باید برای دوگانه‌سوز کردن مدارس تلاش مضاعفی داشته باشد، همچنین در واحدهایی مانند مرغداری‌ها اگر با افت فشار مواجه شوند، هزینه‌ها و خسارات مالی بسیار زیادی می‎بینند که در این صورت هیچ مسئولیتی به عهده اداره گاز نیست.

این مسئول با بیان اینکه صرفه‌جویی و رعایت نکات ایمنی مهم‌ترین راه جلوگیری از بحران احتمالی گاز است، خاطرنشان کرد: بهشهربا احتساب روستاهای تابعه، 60 هزار مشترک گاز دارد و اگرهر خانواده بهشهری فقط ساعتی یک‎متر مکعب صرفه‌جویی کنند طبیعی است که ساعتی 60 هزار متر مکعب گاز ذخیره می‎شود و در مواقع بحرانی، مجبور به قطع گاز مدارس و نانوایی‌ها نمی‌شویم.

وی در پایان گفت: در فصل زمستان و در هر 24 ساعت، به‌طور میانگین حدود 800 هزار مترمکعب گاز در بهشهر مصرف می‎شود که این مقدار در فصل گرما به یک‌پنجم کاهش می‌یابد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :