آخرین عناوین

دوشنبه 16 آذر 1394-16:29 کد خبر:17115

پزشکی قانونی از کشته‌های جاده پرتردد شمال خبر می‌دهد

جان‌باختگان جاده هراز در ۱۰ سال گذشته

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: بیش از ۵۷۰ نفر در ده سال گذشته بر اثر تصادفات رانندگی در جاده هراز جان خود را از دست دادند.


به گزارش خزرتیترخبر، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، با بیان اینکه از سال 85 تا 94 تعداد 570 نفر در اثر تصادفات رانندگی در جاده هراز جان خود را از دست دادند گفت: سال 92 با تعداد 78 نفر، سال 1390 با تعداد 76 نفر و سال 88 با تعداد 69 به ترتیب بیشترین و سال 91 با 46 نفر کمترین تعداد کشته در اثر تصادفات رانندگی در آن به ثبت رسید.

وی افزود: طبق مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها، سازمان پزشکی قانونی متولی اعلام کشته‌های ناشی از تصادفات است و برای پزشکی قانونی مشخص نیست چرا همه سازمان‌ها دوست دارند آمار عملکرد بدهند و کشته‌های تصادفات جاده‌ای را اشتباه (کم با زیاد) اعلام کنند، درصورتی‌که این آمار مختص به پزشکی قانونی است.

وی تصریح کرد: پزشکی قانونی چون تنها مرجع صدور مجوز دفن برای کشته‌شدگان تصادفات است، همیشه از دیگر سازمان‌ها بااحتیاط و دقت بیشتری آمار کشته‌شدگان را اعلام می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: فردی که براساس تصادف از دنیا برود، با مجوز پزشکی قانونی دفن می‌شود، برای همین، پزشکی قانونی بیشترین و دقیق‌ترین آمار تلفات جاده را دارد و طبق قانون اعلام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: درهفت‌ماهه سال جاری تعداد ۴۹ نفر در شهرستان آمل در اثر تصادفات رانندگی کشته شدن که از این تعداد ۴۰ نفر در محور برون‌شهری و مابقی در محور درون‌شهری به ثبت رسید.

آمار تعداد جان‌باختگان بر اثر تصادف در جاده هراز براساس آمار مدیرکل پزشکی قانونی مازندران

- سال ۱۳۸۵ تعداد ۶۳ نفر

- سال ۱۳۸۶ تعداد ۵۰ نفر

- سال ۱۳۸۷ تعداد ۵۸ نفر

- سال ۱۳۸۸ تعداد ۶۹ نفر

- سال ۱۳۸۹ تعداد ۶۶ نفر

- سال ۱۳۹۰ تعداد ۷۶ نفر

- سال ۱۳۹۱ تعداد ۴۶ نفر

- سال ۱۳۹۲ تعداد ۷۸ نفر

- سال ۱۳۹۳ تعداد ۶۴ نفر

چهارشنبه گذشته نیز بر اثر سقوط مینی بوس حامل زائران حرم حسینی در جاده هراز ۱۲ نفر کشته شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :