آخرین عناوین

سه شنبه 17 آذر 1394-18:19 کد خبر:17124

با گذشت 2 روز از بارش برف:

مسدود بودن محورهای هزارجریب نکا/قطع برق برخی از روستاها

با گذشت دو روز از بارش برف در مناطق مختلف هزارجریب نکا همچنان بخشی از راه‌های ارتباطی هزارجریب نکا مسدود است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، بارش برف و بوران که از دو شب گذشته در بخش‌های وسیعی از مناطق بخش هزارجریب نکا اتفاق افتاد، موجب قطع ارتباط بخشی از راه‌های اصلی و فرعی در این مناطق و قطع برق روستانشینان شده است.

بارش برف در این بخش که در برخی مناطق به 40 سانتی‌متر نیز رسیده است، سبب کندی شدید عبور و مرور در محورهای مختلف کوهستانی این بخش و همچنین قطع برق در تعدادی از روستاها شده است که با حضور نیروهای امدادی و ماموران اداره برق در حال رفع مشکلات ناشی از قطع برق هستند.

بخشدارهزارجریب نکا افزود: با توجه به بارش باران در دو شب و روز گذشته در مناطق وسیعی از بخش هزارجریب نکا و 57 روستای مناطق مختلف این بخش سفیدپوش شدند که در همین راستا برخی از محورهای این منطقه به دلیل بارش سنگین برف، همچنان مسدود است.

محمد محمدیان اظهار کرد: انتهای محورهای ارتباطی مناطق روستایی هزارجریب در منطقه لایی تا بندبن و سه‌راهی سوچلما تا ارم مسدود است و با همکاری و کمک نیروهای راهداری و امدادی در حال بازگشایی مسیر هستیم و امیدواریم با تسریع در بازگشایی این محورها، شاهد خدمات‌رسانی به افراد در این مناطق باشیم.

وی افزود:عملیات برف‌روبی با گریدر، لودر و خودروهای برف‌روبی توسط نیروهای راهداری در مسیرهای مواصلاتی اصلی و فرعی در حال انجام است و امیدواریم با تلاش همه‌جانبه گروه‌های مختلف امدادی و خدمات‌رسان، تا پایان امروز مشکلات فوق، در این بخش رفع شود.

بخشدارهزارجریب نکا ادامه داد: با توجه به یخ‌بندان بودن جاده‌ها، نمک‌پاشی در سطح محورهای مختلف در حال انجام است و نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر شهرستان نکا نیز در آماده‌باش کامل برای امدادرسانی هستند و مشکل خاصی در منطقه غیر از قطع برق در برخی از روستاها و مسدود بودن برخی از محورهای مواصلاتی به بخش هزارجریب نکا وجود ندارد.

محمدیان با اعلام اینکه ارتفاع برف در نقاط مختلف این بخش بین 15 تا 40 سانتی‌متر است، اظهار کرد:‌ با اشاره به لغزنده بودن سطح جاده‌های این بخش، تردد در تمام محورهای مواصلاتی این بخش به کندی انجام می‌شود و همراه داشتن زنجیرچرخ برای رانندگان ضروری است.

وی با بیان اینکه عوامل راهداری شامل ماموران راه‌ و شهرسازی، نکا چوب و دهیاران منطقه در سطح جاده‌ها با آمادگی کامل فعال هستند، ادامه داد: با توجه به بارش‌های پراکنده برف در نقاط مختلف، رانندگان در رانندگی مسائل راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و با توجه به اینکه رانندگی در برف بسیار متفاوت است، رانندگان هنگام رانندگی دقت لازم را داشته باشند.

بخشدار هزارجریب نکا با تاکید بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیرچرخ برای رانندگان، افزود: بارش برف زمستانی و کاهش دمای هوا در مناطق هزارجریب نکا موجب شده که شاهد لغزندگی و کاهش دما در این مناطق و به‌ویژه در ارتفاعات باشیم که امیدواریم مردم و رانندگان با پرهیز از مسافرت‌ها و رفت‌وآمدهای غیرضروری در این مناطق، کمک‌کار ما و نیروهای امدادی باشند و در صورت ضرورت، وسائط نقلیه خود را به زنجیرچرخ مجهز کنند.

محمدیان گفت: با توجه به کاهش دما از رانندگانی که قصد حرکت درمحورهای هزارجریب را دارند، تقاضا داریم با زنجیرچرخ حرکت کرده و از رفت‌وآمدهای غیرضروری خودداری کنند تا با رفع کامل مشکلات ناشی از بارش برف و بوران در منطقه، تردد به حالت عادی بازگردد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :