آخرین عناوین

چهارشنبه 18 آذر 1394-18:38 کد خبر:17133

روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران:

آمادگی کامل مراکز درمانی مازندران برای مقابله با ویروس آنفلوآنزا

مسئولان حوزه بهداشت و درمان با توجه به اهمیت آنفلوآنزای H1N1، در جلسه‎ای از آمادگی مراکز بهداشتی درمانی برای مقابله با این بیماری در خبر دادند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران(ساری)، جلسه کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک در پدافند غیرعامل با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل و اعضای کارگروه و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و رئیس گروه بیماری‌های عفونی و پوستی این دانشگاه با اشاره به اپیدمی آنفلوآنزا در برخی از نقاط کشور، بیان کرد:همه‎ساله با شروع فصل سرما بیماری‎های سرماخوردگی و آنفلوآنزا از بیماری‌های شایعی است که به‎شدت نیز مسری بوده، اما با پیشگیری می‎توان مانع از انتشار آن شد.

فرهنگ بابامحمودی با بیان اینکه موردی از آنفلوآنزایH1N1 در مازندران نداشتیم، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات و ورود مسافران به استان ضروری است تا با اطلاع‌رسانی دقیق به مردم و تجهیز کامل مراکز بهداشتی درمانی، استان را برای مقابله و پیشگیری از این بیماری ویروسی آماده کنیم.

وی با تأکید براینکه احتمال شیوع ویروس آنفلوآنزا در اماکن عمومی و سرپوشیده خیلی بالا است، اضافه کرد: زنان باردار، کودکان دوماهه تا پنج‌ساله، افراد مسن با بیماری زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی، بیماران ریوی، تنفسی، کلیوی و قلبی، گروه‎های در معرض خطر هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران نیز با اشاره به اینکه کارگروه بهداشت و درمان پدافند غیرعامل در استان با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سه سال متوالی به‌عنوان کارگروه برتر انتخاب می‌شود، بیان کرد:این انتخاب‌ها نشان از آمادگی و قابلیت بالای نیروی انسانی و تجهیزات بهداشت و درمان در مجموعه علوم پزشکی مازندران دارد و از این بابت نگرانی خاصی نداریم.

یدالله نبوی با بیان اینکه تشکیل تیم‌های واکنش سریع در مقابله با تهدیدات زیستی از اولویت‌های استان از منظر پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: قرارگاه زیستی مازندران که در سطح 6 استان کشور به‌عنوان پایلوت زیستی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعال شده و دارای امکانات و آزمایشگاه‌های مجهز به استانداردهای جهانی است، قابلیت کشف آلودگی‌های بیولوژیکی و ویروس‌یابی در هر نقطه از استان را دارد.

محمد پنبه‌چی جانشین رئیس کمیته بهداشت و درمان در پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش کامل از فعالیت‌های کارگروه مذکور، به بیان شرح وظایف و اقدامات مجموعه‌های عضو کارگروه بهداشت و درمان پدافند غیرعامل برای کنترل و پیشگیری از ویروس آنفلوآنزای H1N1 پرداخت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :