آخرین عناوین

يکشنبه 22 آذر 1394-16:52 کد خبر:17142

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو اظهار داشت:

برگزاری سومین کنفرانس ملی GIS در ساری

سومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی درمدیریت صنعت آب و برق( GIS ) با حضور معاون وزیر نیرو و محققان از سراسر کشور در ساری آغاز بکارکرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفای شهری مازندران،معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در آیین آغاز به کار سومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در مدیریت صنعت آب و برق ( GIS) در ساری، با بیان اینکه قوی ترین مهندسان در صنعت آب و برق کشور درحال فعالیت هستند، گفت:  با کمک این متخصصان بسیاری از تجهیزات و نیازمندی های آب و برق کشور بومی سازی شد.

براساس این گزارش، علیرضا دائمی با بیان اینکه طرح هوشمند سازی کنتور آب و برق و برقی کردن چاه های موجود نیاز به اطلاعات پایه ای و همکاری بین دستگاهی دارد افزود: امنیت، مدیریت و یکپارچگی ، صنعت آب و برق کشور را توسعه می دهد.

وی به پروژه کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در مدیریت صنعت آب و برق اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به حجم بالای شبکه ها و خطوط انتقال و اضافه شدن مشترکان آب و برق ، داشتن اطلاعات مکانی در این صنعت، بزرگترین و مهمترین پشتیبانی کننده برای ارایه خدمات مطلوب به مردم است.

دائمی تصریح کرد: این سامانه در دنیا قدمت بالایی دارد و هم اکنون در نظام جمهوری اسلامی نیز در حال نهایی شدن است.

 افضلی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان و شهابی مدیر عامل توزیع برق استان مازندران نیز در این کنفرانس در سخنانی به اهمیت کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در مدیریت صنعت آب و برق (GIS) پرداختند .

گفتنی است در حاشیه برگزاری این کنفرانس، کتاب سیستم اطلاعات مکانی و نقش آن در صنعت برق رونمایی شد.

برگزاری 9 کارگاه آموزشی و 60 غرفه نمایشگاهی نیز ازجمله برنامه های این کنفرانس می باشد .

این کنفرانس با حضور مدیران صنعت و آب برق سراسر کشور از امروز به میزبانی مازندران در ساری آغاز بکار کرد و تا فردا ادامه دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :