آخرین عناوین

سه شنبه 24 آذر 1394-9:37 کد خبر:17149

فرماندار ساری خبر داد:

راه‌اندازی میز احزاب در فرمانداری ساری

فرماندار ساری از راه‌اندازی میز احزاب در فرمانداری ساری خبر داد و گفت: تمامی احزاب در این میز نماینده خواهند داشت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر،احمد حسین زادگان در دیدار اعضای حزب اعتدال و توسعه استان مازندران، از راه‌اندازی میز احزاب در فرمانداری ساری خبر داد و اظهار داشت: تمام احزاب فعال در شهرستان در این میز نماینده خواهند داشت تا به‌دوراز تنش‌های سیاسی بیهوده برای پیشرفت و توسعه شهرستان ساری برنامه‌ریزی کنیم.

به گفته وی، راه‌اندازی این میز کاری، راهی برای اجرای شعار اعتدال دولت بوده ودر آنجا تدابیری اتخاذ می‌شود که امید در مردم ایجاد شود.

حسین زادگان با تأکید براینکه باید از فضای قبیله‌ای، بدون ساختار و خانوادگی به سمت احزاب محوری و تشکل محوری حرکت کنیم، گفت: از رونق فعالیت‌های حزبی و تشکیلاتی استقبال می‌کنیم.

وی بابیان اینکه حزب قدرتمندی که بتواند با دولت ساز باشد در کشور فعالیت نمی‌کند، افزود: فعالیت‌های قبیله‌ای وخانوادگی در صدسال اخیر باعث شده احزاب توانایی‌های لازم را برای تأثیرگذاری در مدیریت کشور نداشته باشند.

فرماندار ساری در آسیب‌شناسی فعالیت احزاب در ایران، تصریح کرد: تاکنون زمینه فرهنگی برای فعالیت صحیح احزاب در کشور ایجاد نشده و در دولت‌های مختلف احزابی هم رونق می‌گرفتند که موافق دولت بودند، البته احزاب نیز عملکرد مطلوبی نداشتند و چارچوب‌ها و قوانین را رعایت نمی‌کردند.

حسین زادگان ادامه داد: آرزو می‌کنم فرهنگ استفاده از نهادهای مدنی اعم از مطبوعات و احزاب در کشور حاکم شود تا کشور توسعه پیدا کند زیرا منافع فعالیت اصولی و قانونی احزاب و مطبوعات به مردم برمی‌گردد.

به گفته وی، فعالیت تشکل‌های سیاسی در قالب یک اساسنامه مشخص و قانونی تأثیرات بیشتری درجامعه دارد زیرا در این صورت مردم به آن‌ها اعتماد بیشتری می‌کنند و به این درک می‌رسند که فعالیت احزاب منوط به انتخابات نیست.

وی با بیان اینکه احزابی که به پشتوانه دولت‌ها فعالیت می‌کنند احزاب موفقی نیستند، خاطرنشان کرد: احزابی موفق خواهند شد که پشتوانه مردمی داشته و در لایه‌های مختلف جامعه عضوگیری کرده و بر اساس ساختار سازمان عمل کنند، در این صورت، که یک حزب قدرتمند خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حضور جوانان دراحزاب موجب پیشگیری از معضلات اجتماعی خواهد شد، گفت:اگر می‌خواهیم که دولت و مجلس هرکدام در جایگاه واقعی خود باشند،باید احزاب و نهادهای مدنی بر اساس قوانین و چارچوبی اصولی فعالیت کنند.

فرماندار شهرستان ساری از اعضای این حزب درخواست کرد در توسعه اقتصادی استان، جلب رضایت مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و ضمن تلاش برای کاهش تنش‌های سیاسی در استان، در توسعه مازندران در همه حوزه‌ها و حفظ کارکرد حزبی تلاش کنند.

مهدی قاسمی دبیرحزب اعتدال و توسعه مازندران نیز دراین نشست بابیان اینکه با نگاهی جدید در راستای پیشبرد اهداف دولت درشهرستان فعالیت می‌کنیم،بر ضرورت توسعه و پیشرفت مرکز استان تأکید کرد.

محمد پور سخنگوی این حزب در مازندران نیز بابیان اینکه تحقق شعار دولت در مرکز استان ضروری است، گفت:با تغییر فرماندار ساری مردم شاهد اجرایی شدن شعار تدبیر دولت اعتدال شده و برای رونق اقتصادی و پیشرفت شهرستان امیدوار شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :