آخرین عناوین

سه شنبه 24 آذر 1394-17:59 کد خبر:17155

مدیر شبکه بهداشت چالوس خبر داد:

فوت مادر باردار چالوسی بر اثر آنفلوانزا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس گفت: یک مادر باردار 34 ساله بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا درگذشت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،حدیث گردکلی با اشاره به اینکه مادران باردار به‎دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن بیشتر در معرض ابتلا به بیماری آنفلوانزا قرار دارند، اظهار کرد: مادر باردار ساکن شهرستان چالوس که در اثر تماس با دختر 11 ساله‎اش که به این بیماری مبتلا بود، به‌دلیل ضعف سیستم ایمنی جان خود را از دست داد.

وی سهل‎انگاری در ابتلا به علائم بیماری آنفلوانزا را از دلایل اصلی فوت این بیمار عنوان کرد و افزود: این مادر زمان ابتلا به علائمی مانند تب و لرز و همچنین ضعف عمومی بدن، در مراجعه به پزشک کوتاهی کرد و بعد از یک هفته به‎دلیل کاهش حرکات جنین به بیمارستان مراجعه کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس ادامه داد: با توجه به وضعیت نامساعد بیمار و جنین و از آنجایی‎که بیمار در زمان مراجعه دارای علائم شدید تنفسی بود، اقدام به عمل سزارین این بیمار کردیم.

وی با بیان اینکه بیمار پس از عمل سزارین دچار تنگی نفس شدید بود، گفت: پس از انجام نمونه‎گیری‎های اولیه به‎دلیل پُر بودن ریه بیمار از عفونت، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی فرد بیمار را به بیمارستان رازی قائم‎شهر (مرکز عفونی) ارجاع دادیم که متأسفانه با وجود اینکه چند ساعت پس از بستری اینتوبه شد، اما بالاخره جان خود را از دست داد.

گردکلی در ادامه با تأکید بر رعایت شرایط بهداشتی از سوی عموم مردم تصریح کرد: برای پیش‌گیری از بیماری آنفلوانزای فصلی باید شش گام کلیدی رعایت شود.

وی پوشاندن بینی و دهان را در زمان عطسه و سرفه برای جلوگیری از شیوع بیماری مهم خواند و افزود: پوشاندن بینی و دهان به‎وسیله دستمال و یا حتی آستین لباس از مواردی است که در زمان سرفه و عطسه مورد توجه قرار گیرد.

گردکلی پرهیز از دست‎زدن به چشم‎ها و بینی را در زمان ابتلا به بیماری مهم خواند و اضافه کرد: با توجه به اینکه مخاط‎های چشم‎ها، بینی و حتی دهان یکی از راه‎های انتقال بیماری است، باید از تماس با این سه نقطه پرهیز کرد.

وی عدم حضور در اماکن عمومی را از دیگر راه‎های پیش‌گیری عنوان کرد و یادآور شد: افرادی که دارای علائم ابتلا به بیماری آنفلوانزا هستند، باید تا 24 ساعت پس از قطع تب در منزل بمانند و استراحت کنند.

گردکلی شست‎وشوی مرتب دست‎ها با آب و صابون را مهم‎ترین اصول ابتلا و انتقال به بیماری عنوان کرد و گفت: پرهیز از دست‎دادن، روبوسی با افراد بیمار، انداختن دستمال‎های استفاده شده در سطل‎های زباله‎ دردار و یا کیسه‎های نایلونی از دیگر اصول شش‌گانه پیش‌گیری از شیوع بیماری حاد تنفسی و به‎ویژه آنفلوانزای فصلی است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه افرادی ‎که دارای بیماری‎های زمینه‎ای هستند، مادران باردار، کودکان و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند، گفت: با توجه به اینکه ویروس آنفلوانزا بیش از 24 ساعت روی سطوح مختلف زنده می‎مانند، بنابراین ضدعفونی کردن این سطوح پس از تماس افراد بیمار ضرورت دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :