آخرین عناوین

پنجشنبه 26 آذر 1394-9:44 کد خبر:17166

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های مازندران:

90 درصد حمل‌ و نقل مازندران از طریق جاده‌ها انجام می‌شود

مدیر کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های مازندران گفت: 90 درصد حمل‌ و نقل بار و مسافر در مازندران از طریق راه‌های جاده‌ای انجام می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر، احمدآفرین محمدزاده به ‌مناسبت هفته حمل‌ و‌ نقل و راهداری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 1/4 درصد مساحت کشور در مازندران لحاظ شده است، اظهار کرد: بیش از چهار درصد جمعیت کشور در مازندران تمرکز دارند.

وی با بیان اینکه هشت درصد سفرهای داخلی با داشتن تنها سه درصد از راه‌های کشور در مازندران انجام می‌شود، افزود: با توجه به میزان تردد در مازندران نیاز است راه‌های مناسبی هم در استان داشته باشیم.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران وجود سه بندر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر در مازندران را برای توسعه اقتصادی و حمل‌ونقل موثر دانست و اضافه کرد: بندر امیرآباد پایلوت توزیع غلات است و منطقه ویژه اقتصادی را برای استان ایجاد کرده که سرمایه‌گذاری بیش از 120 میلیارد تومانی در آن ایجاد شده است.

این مسئول با بیان اینکه در مازندران حمل‌ونقل ترکیبی صورت گرفته است، گفت: مازندران می‌تواند سهم بالایی در سیستم لوجستیکی منطقه داشته باشد.

محمدزاده با اشاره به اینکه بحث ایمنی راه‌ها تاثیر زیادی در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد، افزود: 16 پاسگاه در مسیر راه‌های مازندران وجود دارد.

وی وجود 180 معدن و بیش از 3 هزار واحد کارخانه تولید پراکنده را عامل مهمی در حمل و نقل مازندران دانست و بیان کرد: مازندران دارای 11 پایانه مسافربری و دو پایانه حمل و نقل است.

مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های مازندران با اشاره به اینکه به لحاظ ایمنی جاده‌ها و مجاز بودن ساخت‌وسازها مجوز لازم برای احداث مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی صادر می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 33 نقطه مجتمع خدماتی رفاهی در حال بهره‌برداری، 21 نقطه در حال ساخت و 36 مورد در حال استعلام داریم.

این مسئول به فعالیت 125 شرکت حمل‌و‌نقل کالا در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: به‌طور متوسط 14 میلیون تن کالا در مازندران جا‌به‌جا می‌شود.

محمدزاده با بیان اینکه مازندران دارای 163 شرکت مسافربری فعال است، گفت: براساس کارت هوشمند صادر شده بیش از 11 هزار وسیله نقلیه سنگین، 7 هزار و 500 دستگاه خودرو در بخش حمل‌و‌نقل مسافربری و 26 هزار راننده با داشتن کارت هوشمند در عرصه حمل‌ونقل فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: 90 درصد جا‌به‌جایی کالا و مسافر در مازندران از طریق پایانه‌های حمل‌ونقل مسافر و بار در جاده‌های استان انجام می‌شود.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های مازندران به بخش نظارت و افزایش سطح ایمنی جاده‌های استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هشت دوربین پلاک‌خوان و 70 نقطه دستگاه ترددشمار برخط در مازندران داریم که تا پایان سال دوربین پلاک‌خوان به 100 دستگاه می‌رسد.

این مسئول از فعال شدن سامانه توزین در حال حرکت خودرو "WIM" در راه‌ مازندران خبر داد و گفت: این سیستم بحث اضافه تناژ و تردد برخی ناوگان را در محورهای اصلی مازندران مشخص می‌کنند.

محمدزاده با اشاره به اینکه تابلوی متغیر خبری در آمل نصب شده است، افزود: همه تلاش برای کاهش تصادفات و ترافیک جاده‌ای است.

وی با بیان اینکه برای عبور ایمن 166 پل عابر پیاده در مسیر راه‌های مازندران نصب شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام شده طی یک‌سال اخیر با کاهش تلفات 12 درصدی عابر، 13 درصدی موتورسواران و 4/7 درصدی کاهش تصادفات و کشته‌های جاده‌ای داشتیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران با اشاره به اینکه امسال در بخش ایمن‌سازی آموزشی و فیزیکی در مدارس انجام شده است، گفت: برای راه‌های روستایی و تردد ادوات کشاورزی هم نصب علائم و قوانین رانندگی در حاشیه‌ راه‌ها صورت گرفت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :