آخرین عناوین

دوشنبه 29 ارديبهشت 1393-16:0 کد خبر:174

رئیس بسیج سازندگی مازندران خبر داد:

مشارکت بسیج سازندگی مازندران در طرح‌های مشاغل خانگی

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران از آمادگی این نهاد برای اجرای طرح‌های مشاغل خانگی در استان خبر داد.


به گزارش خزرخبر،عبدالسعید رنجبر افزود: مشاغل خانگی سرمایه‌ای پنهان بوده که با بها دادن آن می توان هر خانه را به یک کارگاه تولیدی تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 31 درصد محصولات چینی در حوزه  مشاغل خانگی تولید می شود و تایوانی ها نیز توانسته اند با تبدیل هر خانه و توانمندساختن افراد رشد اقتصادی را برای خانواده و کشور خود رقم بزنند،  تصریح کرد: در ایران نیز جهش اقتصادی می تواند با حمایت از کارهای خانگی موجب رونق و شکوفایی اقتصادی شود.

رنجبر گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در ایجاد اقتصاد مقاومتی گسترش کار در فضای هر خانه می تواند  منجر به ایجاد روحیه کار و تولید شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان بیش از 80 درصد فعالیت ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با مشاغل خانگی در ارتباط است، خاطرنشان کرد: برای حمایت از اقتصاد مقاومتی در هر خانه مازندرانی ایجاد هزار واحد تولیدی را در برنامه کاری قرار داده ایم.

رئیس بسیج سازندگی مازندران افزود: بر اساس برنامه تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد به افرادی که مدرک فنی و حرفه ای در زمینه قالی بافی،گلیم بافی،خیاطی و دیگر حرفه ها را دارند پرداخت می شود.

رنجبر با اشاره به مزایای توسعه طرح مشاغل خانگی بیان کرد: این طرح سعی می کند تا به معیشت خانوار مازنی کمک کند و با افزایش سهم تولید روستاییان و توجه به ترویج فرهنگ کار کارآفرینی را تقویت تا هر خانواده مازندرانی با بهره گیری از ظرفیت های بالای تولید بتواند سهم پر رنگی در افزایش تولید محصولات استان و کشور داشته باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :