آخرین عناوین

يکشنبه 6 دی 1394-8:39 کد خبر:18233

رئیس شورای شهر مرزن‌آباد عنوان کرد:

تعطیلی درمانگاه مرزن‌آباد در صورت عدم رسیدگی

رئیس شورای اسلامی شهر مرزن‌آباد با اشاره به مشکلات درمانگاه مرزن‌آباد گفت:  در صورت عدم رفع این مشکلات بهتر است درمانگاه تعطیل شود.


 به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،علی سام‌دلیری با اشاره به معضلات و مشکلات و نیز توانمندی‌های بالقوه این شهر توریستی ، اظهار کرد:‌ درمانگاه مرزن‌آباد فاقد امکانات اولیه بهداشتی، درمانی و دارویی است و با توجه به اینکه تاکنون مکاتبات زیادی برای رفع مشکلات درمانگاه صورت گرفت، اما شاهد همان معضلات در این مرکز درمانی هستیم.

وی با بیان اینکه درمانگاه مرزن‌آباد گاهی حتی یک نگهبان هم ندارد، افزود: دانشجویان پزشکی تازه فارغ‌التحصیل وارد این درمانگاه می‌شوند و مرزن‌آباد در واقع برای آنها مانند محیط طرح کادر است و وقتی هم که تجربه و مهارت لازم را در کارشان پیدا کردند از اینجا می‌روند.

رئیس شورای اسلامی شهر مرزن‌آباد با بیان اینکه ظاهراً جان مردم مرزن‌آباد برای مسئولان پزشکی استان اهمیتی ندارد، تصریح کرد: دانشجویان پزشکی برای کسب مهارت و تجربه به این درمانگاه می‌آیند و به‌ محض اینکه تجاربی را کسب کردند، اقدام به درخواست انتقالی از این شهر می‌کنند که در نهایت باید گفت دود این همه مشکلات به‌ چشم مردم مرزن‌آباد می‌رود.

وی با اعلام اینکه درمانگاه مرزن‌آباد به میلیون‌ها مسافر خدمات می‌دهد اما به اندازه شبکه بهداشت یک روستای کوچک هم امکانات ندارد، افزود: این درمانگاه به‌ دلیل سوء مدیریت مدیران بهداشت و درمان استان در حقیقت دارد اموال بیت‌المال را هدر می‌دهد.

سام‌دلیری با گله‌مندی از وضعیت نابه‌سامان درمانگاه مرزن‌آباد تعیین تکلیف برای این درمانگاه را ضروری خواند و تأکید کرد: بر اساس مقررات اگر بیمار بدحالی به درمانگاه منتقل شود برای درمان نهایی باید با هزینه درمانگاه به بیمارستان شهرهای اطراف منتقل شود و این در حالی‌ است که در مرزن‌آباد باید شخص بیمار 100 هزار تومان از هزینه شخصی خودش برای مسیری که 12 دقیقه طول می‌کشد، پرداخت کند تا آمبولانس مربوطه او را به بیمارستان منتقل کند که واقعاً اجحافی در حق مردم منطقه است.

وی تصریح کرد: اگر چه دولت تدبیر و امید گام‌های مؤثری در حوزه بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی برداشته است و در ماه‌های نخست سال گذشته نیز طرح تحول نظام سلامت را اجرا کرد اما ساکنان این خطه از امتیازات این طرح به‌ علت فراهم نبودن زیرساخت‌های درمانی بی‌بهره بوده و همچنان با مشکلات درمانی و دارویی دست و پنجه نرم می‌کنند.

سام‎دلیری با تأکید بر اینکه مسئولان محلی، روستاییان و شهروندان این بخش از کم‌توجهی مسئولان نهادهای ذیربط نسبت به رفع مشکلات بهداشتی و درمانی این منطقه انتقاد دارند، افزود: کمبود امکانات درمانی و اقلام دارویی دغدغه و نگرانی مردم این منطقه را تشدید کرده است.

* درمانگاه مرزن‌آباد به‌‌ واسطه حمایت شهرداری فعالیت می‌کند

وی توزیع ناعادلانه امکانات و تجهیزات درمانی و بهداشتی، کم‌توجهی، نبود مدیریت منسجم و برنامه‌ریزی هدفمند و هم‌گرایی در میان مسئولان را از علت‌های اساسی این نارسایی‌ها در حوزه دارویی و درمانی این منطقه معرفی کرد و یادآور شد: اگر اقدامی برای بهبود وضعیت این مرکز درمانی صورت نمی‌گیرد، بهتر است نسبت به غیرفعال کردن آن اقدام شود تا اهالی این منطقه از حالت بلاتکلیفی نجات یابند.

سام‌دلیری با تأکید بر اینکه این مرکز درمانی توان ارائه خدمات به جمعیت شهری این منطقه را ندارد، گفت: اهالی برخی روستاها که گاهی فاصله آنها به حدود 40 کیلومتر تا مرزن‌آباد می‌رسد با عبور از راه‌های سخت خود را به مرزن‌آباد می‌رسانند اما امکاناتی وجود ندارد که از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به بی‌کفایتی برخی از مسئولان بهداشت و درمان استان مازندران، خاطر‌نشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم منطقه مرزن‌آباد و نداشتن بضاعت کافی و از آنجایی که توان پرداخت هزینه آمبولانس برای انتقال بیمار به بیمارستان‌های شهرهای اطراف برای آنها وجود ندارد، شهردار مرزن‌آباد تصمیم گرفت تا کرایه سه سرویس انتقال بیماران اورژانسی بی‎بضاعت را به‎ صورت پیش‎پرداخت به مسئول مربوطه پرداخت کند اما با این‌حال بازهم شاهد این اتفاقات ناگوار و عدم انتقال بیماران بدون هزینه حمل هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مرزن‌آباد اضافه کرد: با وجود اینکه این نارسایی‌ها و مشکلات بارها به اطلاع مسئولان بهداشتی و درمانی گزارش شده است و حتی در رسانه‌ها نیز منعکس شد اما تاکنون برای رفع آن از سوی متولیان امر اقدام اساسی صورت نگرفته است و مطمئن هستیم این‌بار نیز آب در دل متولیان امر تکان نمی‌خورد و حتی زحمت یک بازدید ساده را نیز به‌ خود نمی‌دهند.

وی در پایان با بیان اینکه درخواست حداقل امکانات برای مردم شهر و بخش مرزن‌آباد گزاف و بیهوده نیست، گفت: از متولیان و مسئولان بالادست بهداشتی و درمانی استان می‌خواهیم که کمی وقت بگذارند و از نزدیک وضعیت اسفناک این درمانگاه به‎ اصطلاح شبانه‌روزی شهر و بخش مرزن‌آباد را مشاهده کنند چرا که مردم منطقه از شما انتظار کار مفید و شایسته دارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :