آخرین عناوین

يکشنبه 6 دی 1394-17:29 کد خبر:18236

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

آنفلوانزا تا پایان زمستان مهمان مازندرانی هاست/ موج دوم بیماری آنفلوانزا در راه مازندران

موج دوم بیماری نیز بار دیگر در سه هفته آینده شروع می شود و بهترین راهکار برای جلوگیری از این بیماری نیز رعایت بهداشت فردی است.


به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از ایرنا، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : بیماری آنفلوانزا تا پایان زمستان و سرمای فصلی دراین استان احتمال شیوع دارد.

بابامحمودی اظهارکرد : موج اول این بیماری که اواسط مهرماه سالجاری در این استان همانند برخی استان های دیگر کشور، شیوع داشت، فروکش کرد.

وی اضافه کرد:با فروکش کردن موج اول تب بیماری آنفلوانزا دراین استان ،حداقل تا یک تا دوهفته دیگر میزان ابتلاء این بیماری ویروس نیز روند نزولی دارد وکم شدن مراجعه بیماران مبتلا به آنفلوانزا به مراکز درمانی و بیماری این پیش بینی ها را مورد تایید قرار داد.

مدیرگروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در شرایط فعلی 45 بیمار مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند.

موج دوم بیماری آنفلوانزا در راه مازندران

بابا محمودی اظهارکرد : موج دوم بیماری نیز بار دیگر در این استان در سه هفته آینده شروع می شود و بهترین راهکار برای جلوگیری از این بیماری نیز رعایت بهداشت فردی است.

وی اضافه کرد : شهروندان استان باید با رعایت بهداشت فردی و در خانواده هایی که بیمار مبتلا به آنفلوانزا دارند با بهره گیری از ماسک ساده و شستن چندین باره دست و صورت با آب و صابون از این بیماری جلوگیری کنند.

وی افزود : وضعیت استان ما به نسبت میانگین استانداردهای جهانی از لحاظ ابتلاء به آنفلوانزا در حد نرمالی قرار دارد و وضعیت خطرناکی را تجربه نمی کنیم و در مجموع کشورمان نیز با وجود اپیدمی شدن آنفلوانزا وضعیت عادی را طی می کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :