آخرین عناوین

دوشنبه 7 دی 1394-9:9 کد خبر:18242

پس از اهدای اعضا به 11 نفر !!!

باز هم اتفاقی عجیب در اوقاف مازندران

برخورد ناپسند اوقاف مازندران و درخواست وجه نقد برای تدفین نوجوانی که 11 عضو بدنش را اهدا کرد باعث تعجب جامعه انسانی شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از هراز نو،یاسین یونس‌نیاعمران نوجوان 11 ساله آملی در حادثه رانندگی گاودشت بابل در اثر سانحه تصادف پدر، پدربزرگ و مادربزرگ خود را از دست داده و خود نیز در کما فرو رفت.

این نوجوان آملی پس از یک هفته با تأیید مرگ مغزی توسط متخصصان و به پیشنهاد عموها و با تأیید و نظر مادرش یاسین 11 ساله برای اهدای اعضای بدن خویش وارد اتاق عمل شد تا 11 عضو یاسین جان 11 انسان منتظر دریافت عضو را نجات دهد.

مادر، برادر و عموهای یاسین بدون طرح هیچ خواسته‌ای از مسئولان یا حتی دریافت هیچ وجه نقدی از کسی حاضر شدند بزرگ‎ترین ایثار را انجام دهند در این بین مسئولان بابل در تلاش بودند تا پیکر این نوجوان 11 ساله با شکوه هرچه تمام‎تر در این شهر دفن شود.

همین‎طور از سوی پیشنهاد دفن پیکر پاک یاسین در قطعه نام‌آوران بهشت زهرای تهران نیز داده شده بود.

خانواده یاسین قبلاً برای تدفین پدربزرگ یاسین قطعه‌ای از قبور مجاور امام‌زاده ابراهیم (ع) آمل را خریداری کرده بودند و تنها خواسته آنها تدفین این نوجوان در قبر پدربزرگش بود، منتها درخواست مجدد اداره اوقاف و امور خیریه برای پرداخت هزینه این قبر موجب ناراحتی و گلایه‌های این خانواده ایثار گر شد.

محمدلطفی خبرنگار هـراز نـو تلاش داشت تا گلایه های این خانواده را به حجت‌السلام علی محمدی‌سيرت سرپرست و نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور در میان بگذارد تا اینکه مدیرکل اوقاف مازندران و فرماندار آمل وارد گفت‌وگو شدند.

در ادامه گفت‌وگو با این سه نفر را می خوانیم؛ قضاوت با خوانندگان.

سلام حاج آقا می‌خواستم چند دقیقه وقت شما را بگیرم پیرو گزارشی که در رابطه با نوجوان ایثارگر یاسین ۱۱ ساله‌ای که ۱۱ عضو بدن خود را اهدا کرده سوالاتی داشتم از محضرتان، در گزارشی که تیم خبری هراز نو با این خانواده داشته، متأسفانه این خانواده گله‌های زیادی از برخورد ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل داشتند.

در مجموع سوال ما از شما این است که رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به امر اهدا عضو چه می باشد؟

اصل کار یک اصل خوب و مبارکی است و در آن زمانی هم که جناب علیزاده مدیرکل اوقاف استان با بنده تماس داشتند که همچین جوانی دچار حادثه شده و خانواده هم همچین کار بزرگی را انجام دادند، گفتیم که رایگان دفنش کنند.

ولی متاسفانه همچین کاری در آن بازه زمانی صورت نپذیرفت!

چون شهرستان که به تنهایی اجازه نداشتند، باید موضوع را ابلاغ می‌کردند و کسب تکلیف! و ما هم در ادامه بهشون ابلاغ کردیم.

این قبر، قبری بود که خانواده از قبل خودش داشته و از نظر مالی هم در تنگ دستی به سر می‌برد!

ما ابلاغ کردیم که پولی ازشون نگیرند.

نه! پولی ازشون نگرفتند ولی خانواده به شدت از برخورد ریاست اوقاف آمل (جناب علیخانی) ناراضی هستند.

رئیس اوقاف آمل مقصر نیست! چون بیشتر از این اختیار نداشته و می بایست موضوع را به استان اطلاع دهد و استان هم از سازمان کسب تکلیف کند. و زمانی که ما مطلع شدیم ابلاغ کردیم.

شما اگر دقت کنید این خانواده سر مسئله قبری که خود از قبل داشته دچار مشکل با اوقاف آمل شده، در صورتی که در همان بازه زمانی تهران در قطعه نام آوران پیشنهاد بهترین قبر را که هزینه زیادی هم داشت را بصورت کاملا رایگان به خانواده داد!

ما هم همان زمان که مطلع شدیم اقدام کردین و این مسئله انجام شد.

کلاً رویکرد سازمان را نسبت به اهدا عضو را به‌صورت کامل شرح دهید؟

رویکرد خوب و مناسب، انشاالله هر کسی اهدا می‌کند اجرش را از خداوند بگیرد.

به‌نظر شما امثال این کارهایی که در آمل صورت گرفته باعث دل زدگی آن دسته از افرادی که بعد ها ازسوی خانواده هایشان قصد اهدا عضو دارند، نمی شود؟

نه! نباید شما اینجوری سوال کنید. وقتی اینها مطلع شدن و اطلاع رسانی و کسب تکلیف کردند و مسئله گفته شد.

پس این دلیل بر این نمی شود که اینها مخالف هستند. نخیر، مخالف نیستند! انشاالله که حادثه ایی برای هیچکدام از جوانان ما و اعضا خانواده هامون و مردم پیش نیاید.

علیزاده، مدیرکل اوقاف مازندران: مسئله این خانواده به‌کلی حَل شده است.

حَل شده ولی با نارضایتی کامل خانواده یاسین!

مدیرکل اوقاف مازندران: اینجوری نفرمایید! آقای فرماندار شاهده... مدیر ارشد شهرستان اینجا حضور دارند، با یک تماس جناب فرماندار موضوع برطرف شده! این حرف را نفرمایید...

احمد منفرد فرماندار آمل: با یک زنگ بنده همان لحظه موضوع برطرف شد.

ما هم به اتفاق تیم خبری هـراز نـو چند شب قبل منزل این خانواده داغدار بودیم که از پیگیری شما تشکر داشتند ولی از عدم همکاری جناب علیخانی حتی بعد از پیگیری های شما سخن گفتند که ...

علیزاده مدیرکل اوقاف مازندران: آقای فرماندار! مدیر ارشد شهرستان اینجا هستند و می‌گویند موضوع برطرف شد!

فرماندار آمل: بنده عذر می‌خواهم که می‌گم آقای فرماندار ولی آقای فرماندار هیچ کاری نکرد به جز اینکه هماهنگی کردند با مسئولان اوقاف آمل و این مسئله برطرف شد

فرماندار آمل: لطفاً ضبط را خاموش کنید تا من مسئله را بیان کنم!

برای دریافت فایل صوتی (ایـنـجــا)را کلیک کنید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :