آخرین عناوین

چهارشنبه 9 دی 1394-12:4 کد خبر:18249

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری:

آنلاین شدن جایگاه های نفت گاز ساری

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت:از‌این پس همه جایگاه‌های عرضه سوخت نفت‌گاز منطقه ساری به صورت آنلاین سوخت رسانی می‌کنند.


به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، حسینعلی طالبی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از تلاش برای اجرای کامل طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش خبر داد و تصریح کرد: با ارتقای سامانه هوشمند سوخت از‌این پس همه جایگاه‌های عرضه سوخت نفت‌گاز منطقه ساری به صورت آنلاین سوخت رسانی می‌کنند.

طالبی به تعداد 111 جایگاه عرضه سوخت در منطقه ساری اشاره و خاطرنشان کرد: از میان این 111 جایگاه تعداد 69 جایگاه، سوخت نفت‌گاز هم عرضه میکنند.

مدیر شرکت منطقه ساری با بیان اینکه قبلا جایگاه‌های سوخت به شکل آفلاین سوخت‌رسانی می‌کردند افزود: اکنون با اجرای طرح تخصیص سوخت نفت‌گاز براساس پیمایش، همه جایگاه‌های عرضه سوخت نفت‌گاز منطقه ساری به صورت آنلاین سوخت عرضه می‌کنند.

حسینعلی طالبی ضمن توضیح اینکه در وضعیت آفلاین، گزارش سوختگیری از حافظه کارت هوشمند سوخت دریافت و در صورت قطع بودن شبکه بر روی کارت هوشمند ثبت می‌شود گفت: گزارش آنلاین اما در بستر مخابراتی انجام گرفته و مبتنی بر اطلاعات ارسالی به مرکز داده سامانه هوشمند سوخت می‌باشد و به همین دلیل چنانچه خطا و مشکلی پیش بیاید بلافاصله برطرف می‌شود.

این مسئول شرکت نفت با بیان مشکلات سوختگیری در جایگاه‌های با وضعیت آفلاین تصریح کرد:در این وضعیت، رانندگان از میزان سهمیه باقیمانده خود باخبر نمی‌شدند و در صورت اتمام سهمیه سوخت این مرحله، سهمیه مرحله بعدی به کارت سوخت‌شان ریخته نشده و باعث اعتراض و نارضایتی رانندگان عزیز می‌شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری به تمهیدات اندیشیده شده برای رفع این مشکلات اشاره و خاطرنشان کرد: با آنلاین ساختن جایگاه‌های عرضه سوخت نفت‌گاز، رانندگان از میزان سهمیه سوخت باقیمانده خود مطلع می‌شوند و سوخت مرحله بعد هم به کارت سوخت آنان ریخته می‌شود.

طالبی به طرح ارتقای سامانه هوشمند سوخت اشاره کرد و گفت:ارتقای شبکه داخلی جایگاه‌ها، ارتقای ارتباط مرکز داده با جایگاه‌ها، تفکیک شبکه سامانه هوشمند سوخت در جایگاه‌ها از شبکه بانک ملت و همچنین امنیت مرکز داده و ارتقای نرم افزار سامانه هوشمند سوخت، از بخش‌های اصلی این طرح است.

وی در ادامه، طرح سهمیه بندی نفت‌گاز به صورت تخصیص سوخت براساس پیمایش خودرو را از مهمترین دستاوردهای سامانه هوشمند سوخت بر‌شمرد و افزود: این طرح موجب تسریع روند اجرای مواردی چون؛ ارتباط شبکه داخلی جایگاه‌ها، آنلاین شدن ارتباط مرکز داده با جایگاه‌ها  و به‌روز‌رسانی و تعویض برخی از نرم افزارها شده‌است.

حسینعلی طالبی جلوگیری از قاچاق سوخت نفت‌گاز، توزیع عادلانه این سوخت و ساماندهی تخصیص سهمیه نفت‌گاز در بخشهای حمل و نقل و مسافربری را از جمله اهداف پیش‌بینی شده در طرح تخصیص سوخت نفت‌گاز بر اساس پیمایش عنوان‌کرد.

بر اساس طرح تخصیص سوخت نفت‌گاز بر اساس پیمایش، سهمیه سوخت دارندگان وسایل گازوییل سوز، دیگر به‌صورت یکجا به کارت آنها ریخته نمی‌شود بلکه برمبنای میزان عملکرد و بر اساس بارنامه‌ها و صورت وضعیت پیمایش خودرو، در چند مرحله به آنها تخصیص می‌یابد و چنانچه سهمیه سوخت به ازای پیمایش کافی نباشد، سهمیه کشوری در نظر گرفته شده نیز به آنها تخصیص خواهد یافت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :