آخرین عناوین

پنجشنبه 10 دی 1394-9:31 کد خبر:18252

بخشدار هزارجریب نکا خبر داد:

خسارت طوفان به 200 واحد مسکونی / قطعی برق تمام مناطق

بخشدار هزارجریب نکا از خسارت طوفان به 200 واحد مسکونی و واحدهای دامداری این بخش خبر داد و گفت برق تمام مناطق قطع است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،محمد محمدیان با اشاره به اینکه وزش باد و طوفان در هزارجریب نکا از صبح روز گذشته(چهارشنبه)آغاز شد،اظهار کرد: تاکنون براساس برآورد اولیه خسارت فراوانی به مسکن، کشاورزی، دامداری برق‌رسانی و زیرساخت‌های مختلف منطقه وارد کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت همچون طوفان گذشته به سقف و پوشش بام منازل روستایی بوده است، افزود: در این طوفان بین 30 تا 100 درصد به منازل روستایی و واحدهای دامداری بخش هزارجریب نکا خسارت وارد شده است و عوامل اجرایی و امدادی در منطقه مشغول رفع موانع هستند.

بخشدارهزارجریب نکا با بیان اینکه با وزش باد و طوفان در این بخش، پوشش واحدهای مسکونی پوروا، صفرمیان، ملاخیل، لایی و منطقه استخرپشت دچار خسارت جدی شده است، افزود: مسقف کردن خانه‌های خسارت دیده از جمله اولویت‌های برنامه‌های ما در حال حاضر است.

*برق تمام مناطق هزارجریب نکا قطع است

محمدیان با اشاره به وضعیت برق منطقه بخش هزارجریب نکا، خاطرنشان کرد: برق تمام مناطق در استخرپشت و لایی و سایر مناطق قطع است و نیروهای خدمات‌رسان برق در منطقه در حال رفع مشکلات هستند تا برق‌رسانی به روستاهای منطقه با سرعت بیشتری انجام شود و همچنین نیروهای امدادی، هلال احمر، آب، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن نیز در منطقه در آماده‌باش کامل هستند.

وی با اشاره به طوفان گذشته گفت: طوفان شدید مهرماه گذشته، سبب برداشته شدن سقف تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در مناطق روستایی بخش هزارجریب نکا شده بود به‌طوری که با همکاری مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر برای مسقف شدن موقت مسکن در این روستاییان از روکش پلاستیکی استفاده شد.

این مقام مسئول ادامه داد: برای جبران خسارت گذشته طوفان در روستاهای پوروا، صفرمیان، ملاخیل، لایی‌پاسند، سوچلما و.. که پوشش واحدهای مسکونی آنها بین 30 تا 100 درصد خسارت دیده بود، با هماهنگی‌های انجام شده، بخشی از خسارت‌ها با ارائه تسهیلات و وام رفع شد که با وزش باد و طوفان روز گذشته، دوباره همان خسارت به واحدهای مسکونی وارد شده است که در حال برآورد خسارت در منطقه هستیم.

بخشدار هزارجریب نکا افزود: هم‌اکنون و در زمان مخابره این خبر در دقایق شب گذشته، باد و طوفان مجددا در روستاهای مناطق مختلف بخش هزارجریب نکا آغاز شده و احتمال خسارت‌های بیشتر در این مناطق وجود دارد که علی‌رغم آماده‌باش کامل نیروهای امدادی و خدمات‌رسان در بخش هزارجریب، امیدواریم رانندگان و مردم نیز از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

محمدیان با اشاره به خسارت طوفان گذشته در این بخش گفت: وزش باد و طوفان در مهرماه امسال حدود 100 میلیارد ریال خسارت جدی به مسکن، تأسیسات جاده‌ای و کشاورزی بخش هزارجریب وارد کرده بود که با هماهنگی‌های انجام شده با مدیریت بحران، مشکلات روستاییان با ارائه وام، رفع شد و تسهیلات بلاعوضی به این امر اختصاص پیدا نکرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :