آخرین عناوین

يکشنبه 13 دی 1394-19:21 کد خبر:18262

مدیرعامل آبفاشهری مازندران خبر داد:

اجرای پنج طرح آبرسانی در شهرهای نوشهر، مرزن آباد، چالوس و هچیرود

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، از اجرای پنج طرح آبرسانی به منظور افزایش توان تامین و مقابله با کمبود آب در فصل تابستان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران، ذبیح الله ذاکری به اجرای طرح تامین آب در نوشهر اشاره کرد و گفت: بهسازی دهانه آبگیر ، حصارکشی و محوطه سازی چشمه اسپه او نوشهر، به منظور افزایش میزان آبگیری و اصلاح کانال انتقال برای تامین آب مورد نیاز و محافظت فیزیکی از چشمه  در راستای طرح  پدافند غیرعامل و جلوگیری از آلودگیهای احتمالی در حال انجام می باشد.

وی، اعتبار مصوب برای اجرای این طرح را 3هزار و 700 میلیون ریال دانست و تصریح کرد: پیمانکار مورد نیاز برای اجرای این طرح انتخاب شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران ، با اشاره به اجرای طرح آبرسانی در شهر مرزن آباد با هدف آبرسانی به مناطق فاقد شبکه توزیع، اظهار داشت: در این طرح احداث خط انتقال و شبکه توزیع اصلی در حدود 4هزار متر در نظر گرفته شد که در حال حاضر 2هزار و 200 متر لوله گذاری انجام شد.

ذاکری ، با بیان اینکه 70 درصد این طرح پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت:اعتبار مصوب برای اجرای این طرح 3هزار میلیون ریال می باشد.

وی، از بهسازی و مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ و 2 حلقه چاه درچالوس به منظور افزایش توان تامین به میزان 40 لیتر در ثانیه و مقابله با کمبود آب در فصل تابستان خبر داد و افزود:  بهسازی ایستگاه پمپاژ به اتمام رسید و در مرحله انتخاب پیمانکار برای بهسازی و مهندسی مجدد 2 حلقه چاه هستیم.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، ادامه داد: برای اجرای طرح تامین آب چالوس در سال جاری 3هزار و 800 میلیون ریال اعتبار  مصوب  شد.

ذاکری، با اشاره به اجرای دوطرح آبرسانی در هچیرود، اظهار داشت: این طرحها شامل حفر و تجهیز 2 حلقه چاه و احداث خط انتقال به طول 5هزار متر می باشد.

وی، با بیان اینکه عملیات حفر یک حلقه چاه به پایان رسید ودر مرحله تجهیز بوده و پیمانکار جهت حفر چاه بعدی انتخاب شده است ، گفت: با اتمام این طرح 40 لیتر به میزان توان تامین آب افزوده می شود.

ذاکری ، مقابله به بحران کمبود آب و تامین آب محلات شرق بخصوص عباسکلا وامام رود ودوجمان و غرب شهر هچیرود را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

وی، با اشاره به احداث 5هزار متر خط انتقال در این شهر، گفت: درحال حاضر 2هزار متر لوله خریداری و 1200 متر لوله گذاری انجام شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، هدف از اجرای این طرح را انتقال آب از چاه و چشمه به شبکه توزیع و مخازن سرویس برای مقابله با کمبود آب دانست و تصریح کرد: برای اجرای این طرح 5هزار میلیون ریال اعتبار مصوب شد.

ذاکری، ضمن بیان اینکه برای اجرای تمامی این طرحها در مجموع 28هزار و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: شرکت آبفاشهری مازندران تلاش می کند به منظور تامین آب مورد نیاز مشترکین طرحهای متعدد آبرسانی را در سریع ترین زمان به اتمام برساند.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کنترل کیفی و کمی آب شرب مشترکین و تایید سالم بودن آب تولیدی گفت: تامین آب سالم و بهداشتی از نیازهای اساسی افراد جامعه است به همین دلیل جلوگیری از آلودگیهای میکروبی و شیمیایی منابع آبی اولین گام در حفظ بهداشت عمومی می باشد.

ذاکری، ادامه داد: در این راستا شرکت آبفاشهری مازندران با جمع آوری و تصفیه فاضلابها، در ارتقای بهداشت و سلامت افراد جامعه وحفظ محیط زیست فعالیت چشمگیری داشته است.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، با اشاره به وجود آزمایشگاه های کنترل کیفی آب و فاضلاب در استان مازندران،تصریح کرد: آزمایشات متنوع و وسیعی بر سیستمهای آبرسانی از تولید تا مصرف انجام می شود و هر گونه عدم انطباق با کیفیت آب به صورت جدی مورد ارزیابی و پایش قرار می گیرد.

وی، با تاکید بر اینکه تولید آب سالم از وظایف اساسی این شرکت است، افزود: به همین منظور به صورت دوره ای عملیات شست و شو و تخلیه رسوبات از شبکه توزیع آب انجام می شود.

ذاکری با بیان اینکه بر اساس قانون، وزارت بهداشت موظف به کنترل آب آشامیدنی از آبگیر تا محل مصرف بوده و نقش نظارتی بر فعالیتهای کنترل کیفیت آب شرب دارد، خاطرنشان کرد: آب شرب شهرهای استان توسط کارشناسان کنترل کیفی و ناظران بهداشتی  مورد ارزیابی قرار می گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :