آخرین عناوین

چهارشنبه 16 دی 1394-19:20 کد خبر:18287

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران مطرح کرد:

رونق حفاری‌های غیرمجاز در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: حفاری‌های غیرمجاز در استان رونق گرفته و با اطلاع‌رسانی فرهنگ پاسداری از آثار تاریخی را منتقل می‌کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، دلاور بزرگ‌نیا پیش از ظهر امروز در نشست معاونان میراث فرهنگی استان‌های کشور در هتل بادله این شهرستان، اظهار کرد: امیدواریم نتیجه این همایش دو روزه همدلی بیشتر در مسیر اعتلای میراث فرهنگی و تاریخ این کشور باشد.

وی با بیان اینکه مازندران بخشی از پازل پرافتخار میراث فرهنگی کشور است و آن را سرزمین فرهنگ، طبیعت و تاریخ کهن می‌شناسیم، افزود: جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استان با جلوه‌های بی‌بدیل کمتر دیده شده و کمتر شناخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه ما برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کمتر تلاش کردیم، ادامه داد: نباید در رویارویی با جاذبه‌های دریا، دماوند، جنگل و... به سادگی از کنار آن گذشت.

این مسئول با بیان اینکه عرصه‌های تاریخی، بناهای دیدنی و آثاری قبل و بعد از ورود اسلام به مازندران در همه نقاط این استان وجود دارد، بیان کرد: پل‌ها، بناهای تاریخی و سایت‌های تاریخی مانند وستمین از ارزش و جایگاه بالایی در کشور برخوردار است.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه سایت‌های تاریخی استان یکی پس از دیگری در نقاط مختلف استان خودنمایی می‌کنند که نیازمند معرفی هستند، تصریح کرد: بناهای تاریخی مختلف این استان در دوره‌های مختلف به یادگار مانده که در کشور کم‌نظیر است.

وی مازندران را استانی با تاریخ و فرهنگ دیرین دانست و اظهار کرد: مازندران در حفظ و پایدار بودن بناها که اقلیم آن ضدبناست با توجه به شرایط مرطوب آب و هوایی از شرایط دشواری برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه بسیاری از بناهای تاریخی استان در نقاط مختلف و در معرض نابودی قرار گرفتند، گفت: اماکن تاریخی استان به‌صورت پراکنده در سراسر استان وجود دارند که شرایط سخت رفت و آمد نگهداری آنها را دشوار کرده است.

این مسئول اظهار کرد: حفاری‌های غیرمجاز در استان رونق گرفته و با اطلاع‌رسانی فرهنگ پاسداری از آثار تاریخی را منتقل می‌کنیم.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه نشست مدیریت گردشگری شهری با حضور شهرداران استان برگزار شد که نتایج مثبتی در صیانت از بناهای تاریخی به‌دست آمد، افزود: بیشترین بناهای تاریخی استان در اختیار اوقاف است.

وی با بیان اینکه اعتبارات میراث فرهنگی استان مازندران رشد 38 درصدی داشته است، افزود: برای سال 95 بی‌تردید بخشی از اعتبارات هزینه‌ای را در بودجه جاری خواهیم برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در پایان گفت: رئیس‌جمهوری در سفر استانی به مازندران 25 میلیارد تومان برای پروژه‌های میراثی استان در نظر گرفته است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :