آخرین عناوین

پنجشنبه 17 دی 1394-10:24 کد خبر:18290

معاون شهرسازي و معماري وزير راه و شهرسازي :

ساماندهي ساخت و ساز نيازمند مشارکت مردمي

معاون شهرسازي و معماري وزير راه و شهرسازي ، خواستار ساماندهي ساخت و سازها در مازندران شد و عنوان نمود:ساماندهي ساخت و ساز نيازمند مشارکت مردمي است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان ، پيروز حناچي در اين نشست با اشاره به شرايط جغرافيايي استان گفت: مازندران حدود24هزار کيلومتر مربع وسعت سرزميني دارد و کمتر از 1.5درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده و 4.5درصد جمعيت کشور نيز در اين استان ساکن هستند.

وي اظهار داشت : مازندران 338 کيلومتر طول ساحل دارد و کوه ،دريا ، جنگل و جلگه نعمت هايي خداداديي اين استان است و پتانسيلي است که اين استان را نسبت به جاهاي ديگر کشور ممتاز مي کند.

معاون شهرسازي و معماري وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه دولت  به تنهايي قادر به رسيدگي ، اجرا و نظارت ساخت و ساز شهري و نگهداري از محيط زيست نيست اظهار داشت : محيط زيست از حقوق شهروندان است و بايد خود مردم نسبت به حقوق خود آگاهي داشته و از آن دفاع کنند و ساماندهي و هدايت ساخت و ساز و هدايت سرمايه گذار بدون مشارکت مردم امکان پذير نخواهد بود.

وي افزود :نظارت عالي در ساخت و سازهاي کل استان بايد به  يک جنبش اجتماعي تبديل شود و جنبش اجتماعي نشأت گرفته از تشکل هايي است که به صورت داوطلبانه خود اقدام به تعيين وظايف براي خود کرده اند.

وي با بیان اینکه در شهرهای استان کمبود های زیادی داریم که باید مسئولین شهری نگاه ویژه ای به آن داشته باشند ابراز داشت: توسعه و پيشرفت ، ارتقاء سطح كيفي محيط شهري فراهم نمودن بستر مناسب براي شهروندان بايد سرلوحه كار شهرداري ها باشد.

حناچي اضافه نمود: شهرهای مازندران به واسطه نزدیک بودن فاصله آنها به یکدیگر موقعیت دسترسی بسیار خوبی را دارند و ما این مسئله را در سایر نقاط کشور کمترمی بینیم.

گفتني است نشست مذكور در حاشيه هشتمين همايش بزرگداشت روز جهاني شهرسازي مازندران در پرديس دانشگاه بابلسر برگزار شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :