آخرین عناوین

پنجشنبه 17 دی 1394-19:22 کد خبر:18293

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران خبر داد:

برخی در مازندران حدود 10 ‌سرپرستی نشریات را دارند/‌باید به نشریات ‌غنا داده شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:برخی در مازندران حدود 10 تا سرپرستی نشریات دارند،‌ از این پس میخواهیم هر فردی بیش از سه سرپرستی نداشته باشد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، احد جاودانی صبح امروز در نشست با خبرنگاران در وضعیت ساماندهی و رسیدگی به مشکلات آگهی‌ها در مازندران، اظهار کرد: اداره‌کل ثبت اسناد مازندران در تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل پست مازندران دست به این امر زد که پس از مطلع شدن از این تصمیم با مدیرکل پست استان جلسه داشتیم، سعی کردیم علت انجام این روند را پیگیر شویم.

وی افزود: ساماندهی آگهی‌های ثبتی، مزایده، مناقصه و دادگستری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت نرم‌افزار طراحی شده و در آینده نزدیک به استان‌ها ابلاغ می‌شود تا تمامی آگهی‌ها با تائید ذی‌حساب‌ها و توزیع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه شنیدم برخی در مازندران حدود 10 تا سرپرستی نشریات دارند، بیان کرد: از این پس در امر ساماندهی سرپرستان می‌خواهیم هر فردی بیش از سه سرپرستی نداشته باشد.

این مسئول با اعلام اینکه دغدغه مالی خبرنگاران بسیار مورد توجه است، تصریح کرد: در نشست با مدیران مسئول و سرپرستان نشریات مازندران به نتایجی مطلوبی رسیدیم البته همه خبرنگارانی که در شهرستان‌ها برای نشریات آگهی می‌گرفتند حدود 20 درصد از آن درآمد داشتند که این میزان درآمد را از نشریه موردنظر گرفته و به حساب خبرنگار واریز می‌کنیم و در مقابل انتظار داریم خبرنگاران بدون ارائه آگهی، فقط به رسالت خبری خود بپردازند.

جاودانی با اعلام اینکه خبرنگارانی که دست به تولید خبر، گزارش و مصاحبه می‌زنند با افراد تازه‌کاری که تنها برای آگهی وارد عرصه شدند متفاوت هستند، گفت: باید خبرنگار به رسالت اصلی خبری و ارائه گزارش‌های پرمحتوا بپردازد.

وی با اشاره به اینکه نباید هر روز به تعداد آگهی‌بگیرها اضافه شده و در مقابل آمار اعضای خانه مطبوعات مازندران افزایش یابد، بیان کرد: اگر در مازندران 900 خبرنگار وجود داشته باشد، این استان باید دگرگونی عجیبی را در خود ببیند.

جاودانی با بیان اینکه افرادی که تاکنون در کنار حرفه خبر آگهی می‌گرفتند از این پس با فراغت خاطر به انعکاس بیشتر مطالب پرمحتوا بپردازند، ادامه داد: باید به نشریات استان غنا داده شود.

وی با اشاره به آغاز دوره‌های آموزشی خبرنگاری در غرب، شرق و مرکز مازندران، گفت: در ساری این امر کار خود را آغاز کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام برگزاری جشنواره و نمایشگاه بزرگ مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مازندران ابتدای سال 95، خاطرنشان کرد: در این جشنواره افراد شاخص شناخته شده و بیشتر مورد توجه واقع می‌گیرند البته معتقدم فضای رسانه‌ای باید از سمت توزیع آگهی به سوی توجه به رسانه تبدیل شود.

این مسئول با اعلام اینکه دغدغه خبرنگاران در امر توزیع آگهی طی روزهای آینده با اعلام از سوی روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران رسانه‌ای می‌شود، یادآور شد: دغدغه مالی خبرنگاران برای‌مان مهم است.

جاودانی خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌ها در مازندران این است تا قصد برداشتن یک حرکت را داریم جوسازی زیادی در ادامه ایجاد می‌شود در حالی که باید بدانیم که ما قصد خراب کردن کاری را نداریم و برای اصلاح امور تلاش داریم.

وی با اعلام اینکه در نشست با مسئولان مازندران، آنها خواستار ساماندهی وضعیت خبرنگاران استان هستند، گفت: از این به بعد باید بیشتر از رسانه حمایت و صیانت شود.

جاودانی با اشاره به اینکه در غرب مازندران درج بیشترین آگهی را در نشریات شاهد هستیم ولی کمترین خبر از این منطقه انتشار داده می‌شود، بیان کرد: روزنامه‌های استانی از کمبود خبر محلی، خبر ملی انعکاس می‌دهند در حالی که باید 70 درصد اخبارشان محلی باشد.

وی در مورد هدیه روز خبرنگار سال جاری که هنوز به خبرنگاران استان اختصاص پیدا نکرد، گفت: مبلغ 150 میلیون تومان از سوی استاندار مازندران برای هدیه روز خبرنگار درنظر گرفته شده و در حساب بانکی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جای دارد که از محل فصل پنج این وزارتخانه بوده و هر زمان خانه مطبوعات خواستار هدیه روز خبرنگار شده به آنها اختصاص می‌یابد.

جاودانی بیان کرد: خریداری مکان برای خانه مطبوعات یکی از پیشنهاداتم بود زیرا خانه مطبوعات استان باید یک ساختمان مستقل داشته باشد که نشان از موقعیت و شناسه آن دارد ولی هدیه روز خبرنگار هم‌اکنون محفوظ بوده و با ارائه لیست خانه مطبوعات مازندران به حساب خبرنگاران واریز می‎شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :