آخرین عناوین

جمعه 18 دی 1394-14:0 کد خبر:18295

معاون وزیر راه و شهر سازی:

قانون جلوگیری ازتجاوز به منابع ملی حدی برای کسی قائل نیست

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت:اگر جرات انتشار و اطلاع رسانی از تخلفات را نداشته باشیم از وظیفه خود دور شده ایم، قانون حدی برای کسی قایل نیست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران ، پیروز حناچی در هشتمين همایش روز جهانی شهر سازی در محل سالن دانشکده هنر و معماري دانشگاه مازندران در بابلسر افزود: در رویکرد جدی وزارت راه و شهر سازی دولت یازدهم حتی به حوزه علمیه ، روحانیت و افراد ذی نفوذ اجازه تعرض به منابع ملی و حریم را نمی دهد.

وی اصلی ترین وظیفه در دبیرخانه شورای عالی شهر سازی را مدیریت خردمندانه فضای سبز عنوان کرد و ادامه داد: وزارت راه و شهر سازی به شدت برای حل مشکلات تجاوز به حریم و تغییرکاربری های غیر قانونی وارد عمل شده است.

وی با بیان اینکه منافع جمعی را باید به منافع شخصی ارجحیت بدهیم، خاطر نشان کرد: تاریخچه شورای عالی شهر سازی در قانون که در سال 51-52 تاسیس شده است وظایفی را ترسیم کرد که عمده کیفی است و توجه به معماری بومی و مزیت های منطقه ای دارد.

وی اظهار داشت: اکنون نگاه نقادانه به شهر های کشور نشان می دهد که همه مناطق شهری و روستایی بدون توجه به قابلیت های بومی و محلی، شبیه هم شده اند.

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: اکنون فارغ ازبالا رفتن تراکم ساخت و استفاده از حداکثری زمین در ساخت و ساز که عارضه جدی شهرهای کشور است، شهرنشینی مقدم بر شهر سازی شده است.

حناچی گفت: تقدم شهر نشینی بر شهر سازی در واقع بی توجهی به طرح های تفصیلی وزارت راه و شهر سازی است .

وی بر لزوم رعایت و صیانت از حریم شهرها تاکید کرد و گفت: این مقوله در مازندران باید به صورت جدی نظارت شود.

معاون شهر سازی و معماری وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: جلوگیری از تجاوز و رعایت حریم باید به خواست عمومی تبدیل شود و فقط در حد پیگیری ادارات قابل حل نیست، همه باید مشارکت کنند.

وی گفت: باید فضایی را درست کنیم تا مانع سوء استفاده در مدیریت شهری، اقتصاد زمین و بی توجهی به معماری شهری شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :