آخرین عناوین

جمعه 18 دی 1394-14:39 کد خبر:18299

مديركل راه و شهرسازي مازندان خواستار شد :

استفاده از سرمايه اجتماعي براي توسعه پايدار شهرها

مدير كل راه و شهرسازي استان مازندران،خواستار اهتمام ويژه مشاورين تهيه طرح در بررسي دقيق مسائل موجود در شهرها شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، حيدر نوروزي در اين همايش در خصوص فرآيند تهيه و تصويب طرح هاي توسعه و عمران تاكيد نمود.

وي ادامه داد: مطالعات همه جانبه مشاورين و استفاده از پتانسيل هاي موجود در مراكزعلمي و دانشگاهي بايد در دستور كار قرار بگيرد.

نوروزي در ادامه خواستار تعامل و همكاري دو سويه شوراي هاي اسلامي شهرهاي استان در جهت نيل به اهداف عاليه شهرسازي با مجموعه هاي ذيربط شد.

وي در این همایش ضمن قدرداني از برگزار كنندگان، برپايي چنين همایش هایی را در جهت ارتقای دانش فنی مهندسین و آموزش و آگاهي حقوق شهروندي و تلاش در جهت توسعه آن مثمر ثمر دانست.

مدیركل راه و شهرسازی مازندران استفاده از سرمايه اجتماعي براي توسعه پايدار شهرها را بسيار حياتي برشمرد و اظهار داشت: لزوم تدوين سند چشم انداز شهرهاكه مورد وفاق همه مردم است بايد در دستور كار قرار بگيرد.

نوروزي وجود شهري پويا را در گرو داشتن يك طرح جامع و مدون شهري برشمرد.

علي ثباتي مدير معماري و شهرسازي راه و شهرسازي مازندران نيز در حاشيه اين همايش ضمن تقدير از برگزار كنندگان همايش مذكور، خواستار تداوم برگزاري چنين نشستهاي تخصصي شد.

وي در ادامه بر چالش هاي جديد شهرسازي ايران مبتني بر شهروند مداري به جاي دولت مداري تاكيد نمود و اظهار داشت: نقش مشاركت شهروندان در تهيه و اجراي طرح هاي توسعه شهري الزامي است.

گفتني است هشتمين بزرگداشت روز جهاني شهرسازي مازندران با حضور دكتر حناچي معاون شهرسازي و معماري وزير راه و شهرسازي ، رئيس سازمان نظام مهندسي استان ، رئيس دانشگاه مازندران و با سخنراني کمال اطحاری ( اقتصاد دان ) در محل سالن اجتماعات دانشكده هنر و معماري مازندران برگزار شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :