آخرین عناوین

شنبه 19 دی 1394-10:9 کد خبر:18300

معمای ملل!!

چرا فاز دوم بوستان ملل آغاز نمی شود / عدم همکاری مسئولان استان با شهرداری ساری

به جرات می توان گفت که شهرداری ساری، از زمان روی کار آمدن مهدی عبوری در تعیین و اجرای اهدافش تا حدود زیادی موفق عمل کرده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش،از زمان روی کار آمدن مهدی عبوری در شهرداری ساری یکی از مشخصات بارز این سازمان را می توان برنامه محور شدن و هدف گزاری در اجرای پروژه های شهری نام برد،به جرات می توان گفت که شهرداری ساری در تعیین و اجرای اهدافش تا حدود زیادی موفق عمل کرده است.

یکی از مهمترین اهداف شهرداری ساری تعریف رویکردها بر اساس ظرفیت های گردشگری منطقه بوده است چرا که عبوری بر این باور است که با توجه به اینکه استان مازندران از نعمت صنعت برخوردار نیست و  کشاورزی استان هم رو به نابودی نهاده است تنها راه برون رفت از معضلاتی مانند بیکاری و اعتیاد توجه به بحث گردشگری و ایجاد رونق اقتصادی از قِبَل توجه به ورود و اسکان گردشگران به شهر ساری است.

در راستای اجرای این اهداف اقدامات مناسبی از جمله احداث پارک جنگلی سکوتپه،بوستان ولایت و پارک ملل در نظر گرفته شدند که بخشی از این پروژه ها پیشرفت مناسبی هم داشتند.

منتها یکی از مهمترین پروژه هایی که در فاز نخست و در مدت زمان محدود به بهره برداری  رسید و مورد توجه ویژه مردم هم قرار گرفت فاز اول بوستان ملل بوده است، این طرح که در حاشیه رودخانه تجن اجرا شد از جهات بسیاری حائز اهمیت است.

بازتاب گسترده این اقدام و استقبال شایان توجه مردم سبب شد تا شهرداری در اجرای فاز دوم این بوستان هم برنامه ریزی کرده و مصمم به اجرای آن شود، منتها عملیات اجرایی فاز دوم که قرار بود مدت ها پیش آغاز شده و تا پایان امسال به بهره برداری برسد طبق معمول کاغذ بازی های مرسوم در دستگاه هایی اجرایی و اداری استان در پیچ و خم امضاها و اظهار نظرات سلیقه ای  گیر کرده است.

در حالی که مدیران سازمان آبیاری مدام از همکاری مطلوب با شهرداری ساری و همه شهرداری های استان برای واگذاری حریم رودخانه ها برای احداث اماکن تفریحی سخن می گویند اما در عمل شاهد متوقف ماندن اجرای این پروژه مهم در دستگاه های استان هستیم.

رئیس و اعضای شورای شهر بارها از عدم همراهی مناسب مسئولان استانی با برخی ازمهمترین پروژه های شهرداری ساری اعلام نارضایتی کردند و از دست اندرکاران امر درخواست نمودند تا با اتخاذ رویکردی مناسب در قبال شهرداری ساری این نهاد موثر در عمران و آبادانی شهر و استان را یاری کنند.

بی تردید همکاری و رویکرد مسئولانه مدیران استانی با شهرداری ساری سبب ارتقا جایگاه استان در کشور خواهد شد و با توجه به جهش مناسب عمرانی و فرهنگی این نهاد شهری و همچنین شرح وظایف گسترده ای که دارد خواهد توانست اعتبار درخور توجه ای برای ساری و استان کسب کند.     

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :