آخرین عناوین

شنبه 19 دی 1394-17:23 کد خبر:18302

رئیس اداره گاز نوشهر و چالوس بیان کرد:

لزوم صرفه‌جويي در مصرف گاز در مازندران

رئیس اداره گاز شهرستان‌های نوشهرچالوس و كلاردشت گفت: لزوم صرفه‌جويي در مصرف گاز در مازندران وجود دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تابناک مازندران، رضا باقری در جمع خبرنگاران با اشاره به بخشنامه معاون اول رئیس جمهور درباره صرفه جویی گاز اظهار کرد: دما در فضاهای سرپوشیده بین 18 تا 21 باید باشد وادارات باید یک ساعت قبل از آغاز کار سیستم‌های حرارتی گاز سوز را روشن و یك ساعت قبل از تعطیلی نیز اقدام به خاموش کردند آن کنند.

وی با اشار به اینکه مازندران در خطر مضاعف افت فشار گاز قرار دارد، افزود: همه تلاش كنند تا همانند سال‌های گذشته در مصرف بهینه و جریان داشتن گاز در منازل مسکونی و اداری سربلند بیرون بیاییم و هیچ مشكلی از نظر افت فشار گاز وجود نداشته باشد.

رئیس اداره گاز شهرستان‌های نوشهرچالوس و كلاردشت بر ضرورت توجه به اصول ایمنی در مصرف گاز تاکید کرد و گفت: بخاری‌ها و آب‌گرم‌کن‌ها چون در فضای داخلی خانه‌ها نصب می‌شود، حتما باید از نصب صحیح و سالم بودن دودکش اطمینان خاطر حاصل کنند تا از بروز خطرات احتمالی پیشگیری شود.

باقری تصریح کرد: بازدید از ادارات برای کنترل دمای هوای هر اداره انجام می‌شود و اگر تخلفی در این‌باره مشاهده شود، در مرتبه اول اخطار داده می‌شود ولی در مراحل بعدی در صورت تکرار، با هماهنگی فرمانداری برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش دولت برای پایداری گاز منازل مسكونی ابراز كرد:در حال حاضر در تولید و مصرف موازنه منفی وجود دارد و قرار شد دستگاه‌های اداری از تجهیزات سوخت دوم برخوردار باشند و از آن استفاده کنند تا اگر با افت فشار گاز مواجه شدیم، گاز خانگی پایدار بماند.

باقری با اشاره به اینکه بخشی از گاز مازندران از دوردست‌ترین نقطه جنوب کشور یعنی منطقه پارس جنوبی و بخشی دیگر از ترکمنستان تغذیه می‌شود، گفت: گاز از عمق چندین کیلومتری زمین و یا دریا استخراج می‌شود و بنابراین باید در مصرف بهینه این نعمت خدادادی همواره تلاش شود.

رئیس اداره گازشهرستان‌های نوشهرچالوس وكلاردشت درخصوص آخرین روند گازرسانی به حوزه شهرستان‌های نوشهر،چالوس و کلاردشت اظهار كرد:گازرسانی به شهرپول به روشCNGآغاز شده است و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است و در این پروژه 25 کیلومتر لوله گذاری شبکه ‌اصلی و نصب یک ایستگاهCNGبا اعتبار پانزده میلیارد ریال انجام می‌شود و در سال 95 مردم این شهر از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

باقری درباره گازرسانی به شهر کجور خاطر نشان كرد:عملیات گازرسانی به این شهر هم در قالب بند «ق» بودجه و به روشCNGانجام می‌شود که از مجموع 18کیلومتر شبکه اصلی، 12 کیلومتر آن اجرایی شدکه با نصب یک‌ایستگاهCNGدر کجور، مردم این شهر نیز در سال 95 از نعمت گاز بهره مند خواهد شد.

وی افزود:هزینه شبکه گذاری پروژه گاز کجور 10 میلیارد ریال و هزینه نصب ایستگاه و تجهیزات آن هم 750 میلیارد ریال است.

رئیس اداره گاز نوشهر، چالوس و کلاردشت اضافه کرد: گازرسانی به مرزن آباد نیز در سال 92 آغاز شد و هم‌زمان دو پیمانکار برای این پروژه در بخش‌های تغذیه و توزیع شهری مشغول به کار شدند و در تاریخ 20 مهر 94 با حضور معاون رئیس جمهوری مشعل گاز این شهر روشن شد.

باقری یادآور شد: با استقرار اداره گاز در مرزن آباد و به کارگیری نیروهای بومی و با صرف هزینه حدود 10 میلیارد تومان و با انتخاب سه پیمانکار، انشعاب جداگانه برایدو هزار و 500 خانوار شهری برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز پیمانکار برای 16 روستای بزرگ منطقه در محدوده کلاردشت و مرزن آباد با پیش بینی حدود 11 میلیارد تومان مشغول به کار است.

باقری از گازرسانی به کلاردشت در قالب چهار فاز شهری و سه فاز روستایی خبر داد و تصریح کرد: این پروژه دارای 350 کیلومتر شبکه گاز و با نصب 10 هزار انشعاب و سیزده هزار و500 مشترک با صرف هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد تومان و با استقارا اداره گاز و به کارگیری نیروهای بومی کار گازرسانی به اتمام رسید و کلاردشت به عنوان شهرستان سبز نام‌گذاری شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :