آخرین عناوین

دوشنبه 21 دی 1394-9:18 کد خبر:18310

فرامرز درخشنده/کارشناس رسانه:

آقای استاندار؛ این شرکت را دریابید/ مراقب باشیم “پیشرانه” دارد راه “پسرانه” ها را می رود!!

به لطف بی توجهی برخی مسئولان استان، “پیشرانه” درمسیر”پسرانه” افتاده و احتمالاً منتظرند تا خبر ورشکستگی شرکت اعلام شود تا وارد میدان شوند و خودی نشان دهند؟!


خزرتیترخبر: توجه کنید! می خواهم از اوضاع و احوال شرکتی در مازندران بگویم که سال 1371 با تولید انواع قطعات الکتریکی و محافظ ولتاژ کارخود را آغاز کرده، نام این واحدتولیدی”پیشرانه” است و در کیلومتر 18 جاده خزر آباد درساری واقع شده.

پمپ بنزین الکترونیکی، محافظ ولتاژ، یو.پی.اس واسپارک اروژن، انواع آداپتور، بالاست، لمپ کم مصرف، لامپ وچراغ ال. ای .دی، اینورترخودرو، ترانس لامپ هالوژن، ترانس تقویت، ماشین ابزار وایرکات سی.ان.سی و…از جمله فعالیت های گسترده این واحد صنعتی در این سالها بوده و برخی از اقلام و کالاهای تولیدی اش به کشورهای همسایه از جمله امارات، سوریه، پاکستان و ترکیه،ارمنستان و گرجستان ،آلمان و مالزی و زئیر صادرشده.

در مرامنامه شرکت اهداف و برنامه های بسیاری برای تولید برتر و ورود به حوزه های جدید فناوری و جذب مشتریان جدید اعلام شده که از بیان آنها خودداری می کنیم اما عناوین “پیشرانه” ازسال 1371 تا 1389 به تناوب جالب و خواندنی است.

سال 77 به عنوان واحد نمونه در جهت ارتقاء بهره وری در کشورانتخاب می شود؛ سال 1383 در اولین جشنواره کارآفرینان ، به عنوان کارآفرین نمونه برای طراحی و تولید دستگاه وایرکات سی.ان.سی برگزیده می شود، دو سال بعد به خاطر تولید و دستیابی به فناوری وایرکات سی.ان.سی مورد تجلیل رییس جمهوری وقت قرار می گیرد، سال 87 نمونه کشوری و یک سال بعد در لیست 10 کارآفرین منتخب ایران قرارداشته و سال 1389 در هشتمین جشنواره “تولید ملی- افتخارملی” باز هم عنوان شرکت نمونه را ازآن خود می کند و سرانجام این که اردیبهشت 93 گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان را دریافت نموده.

اگر بخواهیم از افتخارات این شرکت بگوییم، مطلب طولانی می شود و شاید ازحوصله مخاطبان محترم خارج باشد اما آنچه می خواهم بگویم و دردی است که به جان صنایع استان و کشورافتاده، احتمال تعطیلی این شرکت و بیکاری کارگران است!!

می گویند اوضاع تولید درشرکت بد نیست و حتی محصولاتش را پیش فروش کرده اما به گفته نماینده کارگران، کارفرمای شرکت عیدی و پاداش کارگران را نداده و حدود 5 ماهی است که حقوق 37 کارگرباقیمانده از جمع بیش از 80 کارگرشاغل پرداخت نمی شود.

نماینده کارگران می گوید: به اداره کار و فرمانداری و استانداری مراجعه کرده ایم و هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم!

در استانداری به این نماینده گفته اند که اینجا پیدایت نشود؛ کاری داری برو فرمانداری ساری!

ظاهراً مدیرعامل محترم شرکت قصد دارد اعلام ورشکستگی نموده و حکم دستگاه قضا را بگیرد تا بلکه بدهی های سنگین شرکت استمهال و یا بخشوده شود.

می گویند شرکت حدود 6 – 7 میلیاردی از بانک ها تسهیلات گرفته و الان سه برابر این مبالغ بدهی بالا آورده و توان پرداخت ندارند بنابراین درمان دردهای شرکت را اعلام ورشکستگی می دانند و بس!

یکی از آن جمعی که در میان آنان حضورپیدا کرده بودم می گفت: به لطف بی توجهی برخی مسئولان استان، “پیشرانه” درمسیر”پسرانه” افتاده و حالا احتمالاً منتظرند تا خبر ورشکستگی و تعطیلی شرکت اعلام شود تا همچون “رابین هود” وارد میدان شوند و خودی نشان دهند؟!

می گفت: حالا بیایند و برای دردهای شرکت و کارگران کاری کنند که فردا دیر است؛ خیلی دیر!شاید با نظارت دستگاه های مسئول نه شرکت ورشکسته اعلام شود و نه تولید متوقف گردد و نه این که کارگران خانه نشین شوند در این روزهای سرد سال!!

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

فرامرز درخشنده

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • کارگران خوش نوش ساری
    سه شنبه 22 دی 1394-7:11


    اگر بزرگان شهر و استان به فکر مردم بودند که کارخانه خوش نوش با سی سال سابقه کار مثل ویرانه نمی شد که به بهانه جابه جایی و تغیر کاربری کارگرانش را اخراج نمی کردن اون هم باهمکاری فرماندار سابق و اعضای شورای تامین بخصوص اقای لطفی.بهتر کارگران پیشرانه بی خیال بشن چون توی این استان کسی به فکر شما نیست همش دروغ میگن خدا به شما صبر بده