آخرین عناوین

دوشنبه 21 دی 1394-10:41 کد خبر:18311

گلایه‌های همراه با بغض باز هم از تامین اجتماعی؟؟!!!

قطع بیمه فرش‌بافان پای دار /جناب مسئول! بیمه فرش‌بافان را دریاب، آویخته شدن دار قالی پیشکش!

بیمه فرش‌بافان مازندران هم مانند بیمه بسیاری از افرادی که از مزایای تامین اجتماعی برخوردار بودند، قطع شد؛ این‌بار تامین اجتماعی پای دار بیمه را قطع کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مشکلات بیمه‌ای پس از عدم پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها که بارها از سوی وزیر بهداشت و درمان مطرح شده بود و در اوایل سال گریبان خبرنگاران کشور را گرفته بود این بار در زمین فرش‌بافان کشور در حال گذر است، به اذعان بسیاری از فعالان این رشته قرار است چتر حمایتی خویش را از سر فعالان این رشته در بارش  مشکلات اقتصادی بردارد.

صبح امروز برای تهیه گزارش درباره آخرین وضعیت اقدامات انجام شده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با مسئول امور فرش‌بافان این سازمان قرار ملاقاتی تنظیم کرده بود، در طول مسیر و در زمان گذر از پله‌ها سئوالات درباره اقدامات انجام شده در حوزه فرش را مرور می‌کردم.

با گذار از راهرو ورودی و پرسان پرسان دفتر مسئول امور فرش‌بافان اتاق بازرگانیٍ مازندران را پیدا کردم و در حال احوالپرسی با مسئول مربوطه بودم که دو نفر از فعالان فرش‌بافی نیز در دفترش مشغول صحبت درباره بی‌مهری بیمه تامین اجتماعی بودند.

*سوژه‌ای که مسیر پرسش‌ها را تغییر داد

ابتدا فقط گوش کردم، خانمی که آن طرف نشسته بود بدون اینکه متوجه بشود خبرنگارم درباره مشکلات و موانعی که تامین اجتماعی برای آنها ایجاد کرده بود شروع به صحبت کرد و گفت: چند ماهی است که بیمه تعدادی زیادی از فرش‌بافان استان مازندران بدون توجه به اینکه این افراد در حال فعالیت هستند قطع شده است.

وی در این زمینه ادامه داد: تعداد افرادی که بنده مطلع هستم 300 نفر است و با توجه به این روندی که مسئولان بیمه‌ای پیش گرفتند تعداد آنها نیز زیادتر است.

با اجازه از مدیر وارد بحث شدم و پرسیدم روند قطع بیمه فرش‌بافان با چه شیوه نامه از سوی بیمه انجام می‌شود، افزود: بدون اطلاع قبلی به منزل فرش‌بافان مراجعه کرده و سراغ فرش‌باف را می‌گیرند و اگر در منزل حضور نداشته باشد بازرس مربوطه اقدام به قطع بیمه می‌کند.

این خانم می‌گوید: در برخی مواقع هم بدون بازرسی و بررسی به بهانه متعدد مثلا مشکلاتی که در کافی‎نت‌ها وجود دارد، اقدام به قطع بیمه فرش‌بافان می‌کنند.

از مسئول امور فرش‌بافان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران درباره صحت و سقم این موضوع پرسیدم، که غلامرضا آقاگلزاده در این ارتباط با انتقاد شدید از عملکرد سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با قطع بیمه فرش‌بافان مازندران گفت: رفتار تامین اجتماعی در ارتباط با قطع بیمه فرش‌بافان نامعقول است.

وی تصریح کرد: برای نظارت برعملکرد فرش‌بافان کشور تفاهم‌نامه مشترک بین مرکز ملی فرش سازمان تامین اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شد که بازرسی مشترکی در ارتباط با رسیدگی به وضعیت بیمه‌ای فرش‌بافان انجام شود.

مسئول امور فرش‌بافان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران یادآور شد: بازرسی مشترک و نتیجه این بازرسی پس از تایید کارشناسان این سازمان ملاک فعالیت یا عدم فعالیت فرش‌بافان است.

وی اضافه کرد: قطع بیمه فرش‌بافان پس از این بازرسی‌ها هم طی مراحل قانونی و چهارچوب مشخصی باید انجام شود، برای اجرای این تفاهم‌نامه در استان مازندران با مسئولان  تامین اجتماعی مکاتباتی انجام دادیم ولی ظاهرا مسئولان مربوطه گوش‌شان به این حرف‌ها بدهکار نیست و در بازرسی‌ها این سازمان را دخیل نمی‌دانند و به بهانه‌های متعدد بیمه فرش‌بافان که تعداد آنها نیز زیاد است، قطع می‌شود.

*گلایه‌های همراه با بغض

صحبت‌های مسئول امور فرش‌بافان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران به اتمام نرسیده بود که خانم فعال در حوزه فرش استان مازندران دوباره لب به گلایه گشود و اظهار کرد: پنج سال است که بیمه فرش بافی پرداخت می‌کنم و در این حوزه نیز فعال هستم، مدتی برای خودم کار می‌کردم ولی به دلیل بالا بودن هزینه فرش بافی برای اتحادیه کار می‌کنم، فعالیت ما هم بستگی به سفارش اتحادیه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمه تامین اجتماعی بدون بازرسی کارشناسانه اقدام به قطع بیمه بسیاری از فرش‌بافان استان کرد که در گروهی که بنده می‌شناسم 200 نفر هستند و قرار است این موضوع از طریق استانداری و نیز امور بانوان استانداری پیگیری شود.

*آویخته شدن دار قالی در حد حرف باقی ماند

صحبت‌های این فعال در حوزه فرش استان به اینجا که رسید که یاد جلسه‌ای که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در اوائل مسئولیتش در این سمت با تعدادی از فعالان این رشته در ساختمان قبلی اتاق بازرگانی استان داشت، افتادم که گفته بود با حمایتم از فرش‌بافان مازندران و با پیگیری ارگان‌های مرتبط زمینه‌ای فراهم می‌کنم که صنعت فرش در استان رونق بگیرد و برای برندسازی فرش مازندران در سر درب ادارات استان فرش دست‌باف مازندران را نصب می‌کنم.

در این دو سال از حضور ایشان در سمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبری از آویخته شدن قالی بر سر درب ادارات نشد، جناب مسئول بیمه فرش‌بافان را دریاب، آویخته شدن دار قالی پیشکش!

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :